Ügyfelünk ingatlanához tartozó villanyóra szekrény kigyulladt. Az elektromos szolgáltatást a szolgáltató csak abban az esetben tudná visszaállítani, amennyiben Ügyfelünk a villanyórák kicseréléséhez szükséges javítást elvégezteti és annak költségeit megelőlegezi.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
Ügyfelünk tavaly Karácsonyra vásárolt egy cipőt a fiának, azonban annak pár napnyi viselést követően levált a talpa.
Az ünnepek közeledtével ki ne szeretne a karácsonyi vásárokban forralt bort inni, sétálgatni és nézelődni? Egyre népszerűbb, hogy helyi kézművesektől vásároljuk meg családtagjaink, szeretteink számára a karácsonyfa alá kerülő ajándékokat.
Elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtásával (televízió, internet előfizetés) foglalkozó közismert multinacionális vállalat több ízben téves tájékoztatást nyújtott egy ügyfele részére a hűségidő tényleges tartamára vonatkozólag.
Mindannyian találkoztunk már olyan helyzettel, remélhetőleg nem saját egészségünk kapcsán, amikor az állami egészségügyi ellátás során problémák, javítható szolgáltatások merültek fel.
Ügyfelünk vett egy gőztisztítót egy barkácsáruházban és ott azt a tájékoztatást kapta, hogy ha nem megfelelő a termék, akkor három munkanapon belül visszaveszik és visszakapja a termék árát pénzben.
Több olyan esettel találkoztunk már, hogy a gyanútlan felhasználó úgy rendelt meg egy drága telefonos szolgáltatást, hogy azt nem is szerette volna.
Ügyfelünk nyaralni készült. Az utazási irodában felajánlották, hogy itthonról leszervezik a kinti autóbérléssel kapcsolatos teendőket, neki pedig nincs más dolga, mint részükre kifizetni a bérleti díjat.
A nyár hagyományos szezonja a használt gépjármű piacnak. Sokan ilyenkor válnak meg a leváltott autótól és ekkor értékesítik régi motorkerékpárjaikat is.
Megindultak a húsvéti nagybevásárlások. Kerül a kosárba sonka, tojás, csokinyúl, játékok és kinek-kinek az ízlésének megfelelő szezonális húsvéti termék. Mire kell figyelni a vásárlás során, hogyan jár el a "tudatos" vásárló?