Ügyfelünk esős időben kétirányú úton közlekedett, amelynek mindkét oldalán járművek parkoltak. A szemből érkező jármű vezetője úgy vélte, hogy még elfér Ügyfelünk járműve mellett, de rosszul mérte fel a közlekedési helyzetet, és a járművek oldala összeért, tükreik letörtek. A jármű vezetője a helyszínen elismerte a felelősségét, később azonban megváltoztatta az álláspontját, és egy olyan történetet talált ki, ami alapján nem is ő, hanem Ügyfelünk okozta a balesetet.
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
Bizonyára mindenki találkozott már a magyar utakon vicces, feltűnő vagy különleges rendszámtáblákkal. Sokszor ugyan csak mosolygunk egy ilyen rendszámtábla láttán, annak tulajdonosának viszont valószínűleg nem gyakran lesz problémája olyan helyzetekben, amikor gyorsan, fejből kell megadnia rendszámát, például egy autópálya-matrica vásárlása során. Ezen túlmenően pedig egy egyedileg előállított rendszámtábla tényleg egyedivé teszi a gépjárművet is. Jelen cikkünkben áttekintjük az egyénileg kiválasztott és az egyedileg előállított rendszámokra vonatkozó fontosabb szabályokat.
A végszükség jogintézménye – mint büntethetőséget kizáró ok – önálló értekezést kíván, ugyanis a büntetőjogi és szabálysértési jogi gyakorlatban rendkívül fontos felelősségre vonási akadály tud lenni.
Egy korábbi cikkünkben részletesen áttekintettük azokat a KRESZ szabályokat, amiknek meg kell felelnünk mindennapi közlekedésünk során annak érdekében, hogy gépjárművünkkel szabályosan tudjunk parkolni. Jelen cikkünkben két, speciálisabb témakörrel foglalkozunk: a járdán parkolás szabályaival, illetve a zöldfelületen történő parkolás veszélyeivel.
Ügyfelünk csekket kapott a rendőrségtől gyorshajtás miatt, a rendőrség szerint ugyanis Budapest belvárosában a megengedettnél gyorsabban, 50 km/h sebesség helyett 72 km/h sebességgel hajtott. Társaságunk megtekintette a gyorshajtásokról készített fényképeket és Ügyfelünkkel egyetértve arra a megállapításra jutottunk, hogy a bírság alapját képező fényképfelvételek nem bizonyítják minden kétséget kizáróan a gyorshajtást.
Egy korábbi cikkünkben már elemeztünk egy, az elmúlt időszakban a médiában és az interneten nagy visszhangot keltő ügyet, amely két hazai zenész Petőfi hídon elkövetett gyorshajtásáról szólt. Akkor csupán megemlítettük, hogy rendőrség a bírság kiszabása mellett kilenc, illetve hat közlekedési előéleti pontot is kiszabott az ügyben. A közúti közlekedési előéleti pontrendszerrel összefüggésben azonban gyakran merülnek fel kérdések. Jelen cikkünkben ezen gyakori kérdésekre kívánunk választ adni.
Az elmúlt hetekben igen nagy felháborodást keltett egy hazai zenész Instagramra kitett videója. Az internetre kitett videón gyakorlatilag az előadó és egy zenésztársa által elkövetett gyorshajtás került rögzítésre. Az Árpád hídon történt nyári, tragikus baleset után pedig a közvélemény egyre kritikusabb a gyorshajtókkal és a közlekedési szabályokat áthágó vezetőkkel szemben.
Egy új gépjármű megvásárlása minden átlagos család életében igen jelentős pillanatnak számít. Napjainkban azonban igen gyakori, hogy a hőn áhított autó megrendeléséig annak tényleges átvételéig több hónap is eltelik. A gépjármű kereskedők pedig felismerve a kialakult helyzetet természetesen arra törekednek, hogy saját üzleti kockázatukat minimálisra csökkentsék. Ennek eredményeként az ügyfeleikkel sorra olyan szerződéseket kötöttek, amelyekben meghagyták maguknak a lehetőséget, hogy ilyen-olyan indokokra hivatkozva változtassanak a vételáron akkor is, ha már aláírt szerződéssel rendelkeznek. Ezt a gyakorlatot értékelte a Fővárosi Ítélőtábla legújabb ítéletében.
Ha megkérdezzük ismerőseinket, meg fogjuk látni, hogy elég eltérő módon állnak hozzá a zebra megközelítésének a kérdéséhez, de sokszor elegendő annyi is, hogy éppen autósként vagy gyalogosként haladunk-e át a zebrán? Az autósok gyakran gondolkoznak úgy, hogy a gyalogos ráér megvárni, és érdeke is, hogy ne üsse el az autó, míg a gyalogosok sok esetben figyelmetlenek, és alaptalanul merészen támaszkodnak a bizalmi elvre.
Az Árpád hídon nemrégiben bekövetkezett halálos közlekedési baleset után a médiában és a hétköznapi beszélgetéseinkben is gyakran szóba kerül a gyorshajtásokkal szembeni szigorúbb hatósági fellépés lehetősége, illetve annak várható eredményei. Talán épp ennek a balesetnek következménye az, hogy számos közlekedési szabályszegésért kiszabható bírság, például a gyorshajtásért kiszabható bírság összege növekszik idén szeptember 1-jétől. Nézzük meg tehát, hogy mire számíthatnak a jövőben azok, akik nem tartják be a megengedett legnagyobb sebességet a hazai utakon.