Kezdve az egyes beavatkozásokra vonatkozó várakozási időtől, a nem szakmai ellátás színvonalán keresztül egészen a váróban töltött idő hosszáig és a velünk foglalkozó emberek hozzáállásáig, bárki tudna példát említeni a fentiekre.A társadalombiztosítás által finanszírozott egészségügyi ellátás problémái javarészt abból fakadnak, hogy nem valódi biztosítási, hanem szolidaritási elven működik, így elvileg egyforma ellátáshoz jut mindenki, függetlenül attól, mennyit fizet be a társadalombiztosítási kasszába. Az általunk befizetett adott esetben magasabb összegből mások ellátását is finanszírozzák.Ez utóbbi kitétel természetesen igaz a privát egészségbiztosítási szolgáltatásokra is, azzal a különbséggel, hogy annak finanszírozásához sokkal egyenlőbb arányban járulnak hozzá a biztosítottak, illetőleg az alacsonyabb befizetés alacsonyabb szolgáltatást, vagy kisebb kockázatot takar. Ezek a biztosítási termékek csak nemrégiben kezdtek el terjedni a piacon azzal a céllal, hogy a befizetett, kiszámítható díjakért cserébe az ügyfelek magas színvonalú ellátásban részesüljenek, várakozási idők nélkül, és a betegellátás megszervezésében is segítséget kapjanak.Természetesen, mint bármelyik biztosítás kapcsán, a biztosító komoly általános szerződési feltételekkel bástyázza körül magát, amit feltétlenül érdemes alaposan átolvasni, és amennyiben nem minden részlete érthető, célszerű magyarázatot kérni, nehogy később egy sajnálatos esemény kapcsán még azzal is szembesülnünk kelljen, hogy a biztosítónk nem nyújtja azokat a szolgáltatásokat, amelyekre mi számítunk.Két fontos tétel emelendő ki ebben a körben, amire mindenképpen célszerű odafigyelnünk. Az egyik, hogy bizonyos ellátásoknál, szolgáltatásoknál a biztosító meghatározhat szolgáltatási összeghatárokat (akár egy esemény, akár egy időtartam tekintetében). Ezek elérésekor a további költségeket nekünk kell viselnünk, ezért fontos előzetesen tisztában lennünk ezekkel a limitekkel, és baj esetén is kell egy kis figyelmet fordítani erre az eshetőségre.A másik, és gyakrabban gondot okozó feltétel, hogy a biztosító nem szolgáltat, vagy csak alacsonyabb szintű szolgáltatást nyújt abban az esetben, ha a szolgáltatási igény alapjául szolgáló betegség, sérülés a biztosítási szerződés megkötését megelőzően keletkezett.Amennyiben az adott megbetegedés, sérülés már ismert a biztosító előtt a szerződés megkötésekor, elképzelhető, hogy magasabb biztosítási díjat kér, kizárja a szolgáltatási körből az adott betegséggel, sérüléssel összefüggésben felmerülő igényeket, de akár teljes mértékben el is zárkózhat a szerződéskötéstől.Rosszabb a helyzet, amikor a megbetegedés, sérülés korábban történő keletkezésére akkor derül fény, amikor már szolgáltatási igény merül fel, mert a biztosítások általános szerződési feltételei jellemzően ilyen esetekre is kizárják a szolgáltatást. Ez esetben előfordulhat, hogy nekünk kell bizonyítanunk, hogy az ellátást igénylő állapotot olyan ok idézte elő, amely a szerződéskötést követően keletkezett.
Privát egészségbiztosítás, mire jó, mire nem?

Mindannyian találkoztunk már olyan helyzettel, remélhetőleg nem saját egészségünk kapcsán, amikor az állami egészségügyi ellátás során problémák, javítható szolgáltatások merültek fel.