Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Privát egészségbiztosítás, mire jó, mire nem?

Privát egészségbiztosítás, mire jó, mire nem?

2012. augusztus 24.

Egy kórház folyosóján tolnak egy beteget műtétre, elhomályosítva.

Mindannyian találkoztunk már olyan helyzettel, remélhetőleg nem saját egészségünk kapcsán, amikor az állami egészségügyi ellátás során problémák, javítható szolgáltatások merültek fel.

Kezdve az egyes beavatkozásokra vonatkozó várakozási időtől, a nem szakmai ellátás színvonalán keresztül egészen a váróban töltött idő hosszáig és a velünk foglalkozó emberek hozzáállásáig, bárki tudna példát említeni a fentiekre.A társadalombiztosítás által finanszírozott egészségügyi ellátás problémái javarészt abból fakadnak, hogy nem valódi biztosítási, hanem szolidaritási elven működik, így elvileg egyforma ellátáshoz jut mindenki, függetlenül attól, mennyit fizet be a társadalombiztosítási kasszába. Az általunk befizetett adott esetben magasabb összegből mások ellátását is finanszírozzák.Ez utóbbi kitétel természetesen igaz a privát egészségbiztosítási szolgáltatásokra is, azzal a különbséggel, hogy annak finanszírozásához sokkal egyenlőbb arányban járulnak hozzá a biztosítottak, illetőleg az alacsonyabb befizetés alacsonyabb szolgáltatást, vagy kisebb kockázatot takar. Ezek a biztosítási termékek csak nemrégiben kezdtek el terjedni a piacon azzal a céllal, hogy a befizetett, kiszámítható díjakért cserébe az ügyfelek magas színvonalú ellátásban részesüljenek, várakozási idők nélkül, és a betegellátás megszervezésében is segítséget kapjanak.Természetesen, mint bármelyik biztosítás kapcsán, a biztosító komoly általános szerződési feltételekkel bástyázza körül magát, amit feltétlenül érdemes alaposan átolvasni, és amennyiben nem minden részlete érthető, célszerű magyarázatot kérni, nehogy később egy sajnálatos esemény kapcsán még azzal is szembesülnünk kelljen, hogy a biztosítónk nem nyújtja azokat a szolgáltatásokat, amelyekre mi számítunk.Két fontos tétel emelendő ki ebben a körben, amire mindenképpen célszerű odafigyelnünk. Az egyik, hogy bizonyos ellátásoknál, szolgáltatásoknál a biztosító meghatározhat szolgáltatási összeghatárokat (akár egy esemény, akár egy időtartam tekintetében). Ezek elérésekor a további költségeket nekünk kell viselnünk, ezért fontos előzetesen tisztában lennünk ezekkel a limitekkel, és baj esetén is kell egy kis figyelmet fordítani erre az eshetőségre.A másik, és gyakrabban gondot okozó feltétel, hogy a biztosító nem szolgáltat, vagy csak alacsonyabb szintű szolgáltatást nyújt abban az esetben, ha a szolgáltatási igény alapjául szolgáló betegség, sérülés a biztosítási szerződés megkötését megelőzően keletkezett.Amennyiben az adott megbetegedés, sérülés már ismert a biztosító előtt a szerződés megkötésekor, elképzelhető, hogy magasabb biztosítási díjat kér, kizárja a szolgáltatási körből az adott betegséggel, sérüléssel összefüggésben felmerülő igényeket, de akár teljes mértékben el is zárkózhat a szerződéskötéstől.Rosszabb a helyzet, amikor a megbetegedés, sérülés korábban történő keletkezésére akkor derül fény, amikor már szolgáltatási igény merül fel, mert a biztosítások általános szerződési feltételei jellemzően ilyen esetekre is kizárják a szolgáltatást. Ez esetben előfordulhat, hogy nekünk kell bizonyítanunk, hogy az ellátást igénylő állapotot olyan ok idézte elő, amely a szerződéskötést követően keletkezett. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Szabó Áron
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. augusztus 24. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Bírság: kifizessem vagy ledolgozzam?
Következő bejegyzés Ha nem fizeti a lakó a közös költséget

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Zoltán egy három épületből álló társasház második emeletén talált rá a számára ideális otthonra. A lakáshoz hatalmas terasz, külön tároló és egy gépjárműbeálló is tartozott a 100 férőhelyes mélygarázsban. Utóbbi a gyakorlatban azt jelentette, hogy Zoltán a mélygarázs, mint közös tulajdon egy meghatározott eszmei hányadát fogja megvásárolni. Az eladó készséggel tájékoztatta Zoltánt arról, hogy a lakáshoz a 11-es számú beálló tartozik, ennek alátámasztására bemutatta az általa korábban a beruházóval kötött adásvételi szerződést, melyben ez rögzítve volt. Zoltán kérte, hogy ezt az általuk kötött adásvételi szerződésbe is foglalják bele.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép