Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • A tudatos vásárló kézikönyve

A tudatos vásárló kézikönyve

2012. április 03.

Egy nő gondolkodva nézi egy műszaki áruházban a tévéket.

Megindultak a húsvéti nagybevásárlások. Kerül a kosárba sonka, tojás, csokinyúl, játékok és kinek-kinek az ízlésének megfelelő szezonális húsvéti termék. Mire kell figyelni a vásárlás során, hogyan jár el a "tudatos" vásárló?

A polcokat végigpásztázva legtöbben az ár alapján legkedvezőbbnek ítélt terméket választják, vagy választanák. A végső döntés előtt mégis célszerű az árut alaposan átvizsgálni. Nem kell vásárlás előtt a lexikont böngészni, hasznos információk találhatók a rögtön a csomagoláson.Keressük meg a magyar nyelvű leírást vagy címkét, amelyet minden terméken meg kell találnunk. Az élelmiszerek esetében a legfontosabb információ a minőségmegőrzési, illetve fogyaszthatósági idő. Az erre vonatkozó tájékoztatás hiányában, "átütés", vagy újrapecsételés gyanúja esetén nem javasolt a termék megvásárlása. Az élelmiszer összetételének is jelentősége lehet, főként az egészséges életmód vagy valamilyen betegség, ételallergia, egyéb különleges táplálkozási igényt jelentő állapot esetében. Amennyiben ezek alapján nem megy át a szűrőnkön a termék, megkönnyebbülten rakhatjuk vissza a polcra, vagy dobhatjuk a tartójába.Hasznos lehet, ha tudjuk, hogy nagy különbség van csokinyuszi és csokinyuszi között, illetve tudatában vagyunk a sonkák közötti minőségi eltérésnek. A legtöbb fogyasztó nincs igazán tisztában a valódi csokoládé és a kakaós massza közötti különbségekkel. Érdemes megnéznünk tehát a címkén, hogy mely alapanyagokból készült a termék, és a csokinyúl néven futó termék a nevén kívül tartalmaz-e csokoládét. A választékot két kör alkotja: a tejbevonóból (kakaós masszából) készített figurák és a minőségi tejcsokoládé figurák. A különbség abban áll, hogy a csokoládé szigorú nemzetközi szabvány szerint készül, legdrágább alkotóeleme a kakaóvaj. A tejbevonóból, vagyis kakaós masszából készült termékek esetén a kakaóvajat olcsóbb, növényi zsiradékkal helyettesítik.A sonkánál is ügyelnünk kell arra, hogy mit veszünk meg az ünnepre. A húsvéti sonkát alapvetően három kategóriába soroljuk: az olcsóbb árfekvésű, úgynevezett gyors érlelésű és pácolású sonkára, a közepes árfekvésű, úgynevezett kötözött sonkára, valamint a prémium kategóriát képző sonkafajták közé tartozó a hagyományos parasztsonkára (Serrano és a pármai sonka). Vásárlás a piacon? Különösen itt ajánlott, hogy az ismerős hentestől, vagy kofától vásároljunk, hiszen itt a címke hiányozhat a termékről.Az ünnep közeledtével egyre több helyen kerül ki a szezonális termékre az "AKCIÓ" felirat. Mielőtt megörülnénk a rendkívüli leárazásnak, a legfontosabb, hogy kiderüljön: miért került sor a leárazásra. Élelmiszereknél ilyen esetekben kiemelten fontos megnézni a minőségmegőrzési időt és mérlegelni, kell-e nekünk ez az esetleg olcsóbban, nagyobb mennyiségben beszerzett áru, el tudjuk-e fogyasztani a lejárati idő előtt. Amennyiben a sok átárazás miatt egy termékkel összefüggésben két ár szerepel, akkor a fogyasztónak jogában áll az alacsonyabb árat fizetni. Ugyanez a helyzet akkor, ha a pénztárban magasabb ár jelenik meg a vonalkód leolvasásának eredményeképpen, ilyenkor a vevőszolgálat kell, hogy visszaadja a különbözetet. Éppen ezért a számlát/blokkot érdemes alaposan áttanulmányozni, és távozás előtt szükség esetén reklamálni.Az akciós termékre ugyanúgy vonatkozik szavatosság vagy adott esetben jótállás, mint a nem akciósra, így reklamálni ilyen esetben is lehet. Nem mondhatja tehát azt a kereskedő, hogy akciós terméket nem lehet "visszahozni". Kivétel ez alól természetesen az, amikor egy termék olyan hibával rendelkezik, amelyre tekintettel akciós, és ezt közölték is a vásárlóval. Más hiba esetén azonban ilyenkor is érvényesíthető a szavatosság.Jótállási, szavatossági jogunk érvényesítéséhez nélkülözhetetlen, hogy megőrizzük a számlát vagy bizonylatot, amivel a vásárlás tényét, helyét, idejét igazolni tudjuk. Ha a fazék mellet állva derül ki, hogy romlott a sonka, ne restelljük visszavinni, ne hagyjuk magunkat.Amennyiben pedig a kereskedő próbálna nem foglalkozni a reklamációval, akkor elő a panaszkönyvvel! Ha így sem járunk sikerrel, a kereskedő magatartását a fogyasztóvédelmi hatóság szankcionálja, ide érdemes panaszt tenni. "Igen, igen, de ez sok idő" – merül fel mindenkiben. Mégis azt mondom: erősítsük a fogyasztói jogokat, amik hazánkban még igencsak gyerekcipőben járnak.dr. Fésü Gizella

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fésü Gizella
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Garancia, Szavatosság
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. április 03. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Autósok meglepetése:
Következő bejegyzés Elfújta a szél

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Közepes erősségű tavaszi vihar során egy közintézmény épületének tetőszerkezetéről cserepeket szakított le a szél, amelyek szinte egytől-egyig Ügyfelünk vadonatúj és éppen ott parkoló autójára hullottak.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép