Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Ügyfelünk egy évvel ezelőtt megvásárolt egy indukciós kerámia főzőlapot. A főzőlap folyamatos használata mellett észlelte, hogy a kerámiás főzőlap nem rendelkezik indukciós tulajdonsággal, annak ellenére, hogy a webáruházon indukciós főzőlapként hirdették.

A széttört ágy esete

Ügyfelünk tavaly nyáron vásárolt egy ágyat egy nagy bútoráruházban, melynek középső tartógerendája idén januárban kettétört. A gerenda törését sem Ügyfelünk súlya, sem rendeltetésellenes használat nem okozhatta, így az minden bizonnyal gyári hibában szenvedett.

A hibás elektromos roller

Ügyfelünk egy cég internetes honlapját böngészve saját részére megrendelt egy modern elektromos rollert. A széles skálájú felhozatal között gondosan választotta ki a részére megfelelőt.
A karácsonyi vásárlási lázban fontos látnunk, hogy egyes üzletek által gyakorta alkalmazott jótállási igényérvényesítési mód, hogy az üzlet a vételárat ajándékkártyára tölti fel, vagy azt ajánlja, hogy a vevő vásárolja azt le azonnal. Amint ügyfelünk példájából is látszik, ezek a módszerek csak arra valók, hogy a vásárló pénzköltését egy adott üzlethez vagy üzletlánchoz kössék, miközben a polgári jog egészen más megoldást biztosít.
Minden évben aktuális és sok szó esik róla, mégis mind a mai napig tartják magukat makacs tévhitek az ajándékok visszavitelével kapcsolatban. Nézzük újra a legfontosabb kérdéseket!
December beköszöntével Anna elindult beszerezni a családja részére a karácsonyi ajándékokat. Útja a közeli bevásárlóközpontba vezetett. Vásárlás közben az egyik boltban a földön heverve talált egy borítékot, mely egy értékes wellness utalványt rejtett. Anna fejében egy pillanatra megfordult, hogy férjével felhasználja a talált luxuskényeztetést, azonban második gondolatára cselekedve leadta a talált utalványt a bevásárlóközpont információs pultjánál. Vajon ördögtől való gondolat lett volna megtartani?
Ma már bármilyen internet, kábel tv, vagy telefon előfizetést kötünk, ott lebeg a szemünk előtt a kérdés „vajon van olcsóbb megoldás?”. Általában, ha valamihez olcsóbban szeretnénk hozzájutni, annak valamilyen feltétele van, jelen esetben általában fogyasztóként vállaljuk, hogy meghatározott ideig az érintett szolgáltató ügyfelei maradunk. Ez az úgynevezett hűségidő. De mégis mi történik akkor, ha valami változás következik be?
Amennyiben egy vállalkozástól megvásárolt termékről kiderül, hogy hibás, a fogyasztó egy szempillantás alatt kérdések vagy éppen elhárító kifogások egész garmadájával találkozik. Visszakaphatom az árat, vagy kicserélik azonnal a terméket? Kit terhel a bizonyítás kötelezettsége? Lényeges, hogy használt vagy új dologról beszélünk? Jelen cikkünkben ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresünk választ.