Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem

Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

A termékszavatosság II.rész

2022. május 03.

Cikkünk előző részében a hibás teljesítés keretein belül a jótállás és a kellékszavatosság jogintézményét tekintetük át. Ezek az igények elsősorban az eladóval szembeni követelésről és általa történő helytállásról szólnak. A termékszavatosság azonban valami más.
Bővebben

A hibás teljesítéssel összefüggő lehetőségek – 1. rész

2022. május 02.

hibás teljesítés, határidők, garancia, kellékszavatosság, termékszavatosság
Hibás teljesítés esetén elfordulhat, hogy a fogyasztó már hallott a termékszavatosságról. Ezt a jogintézményt könnyű összekeverni a kellékszavatosság, vagy a jótállás fogalmaival, ami azért gond, mert külön igényérvényesítési lehetőségről van szó, ha valamely termék, vagy szolgáltatás egyébként hibás. A mostani cikkünkkel nem titkolt célunk az, hogy hozzájáruljunk ahhoz, hogy olvasóink tudatosabb fogyasztóvá váljanak, ezáltal jogaikat is megfelelően tudják érvényesíteni.
Bővebben

Legyünk tudatos vásárlók!

2022. április 06.

tudatos vásárló, internetes rendelés, gépjármű vásárlás, csalás, kereskedés, eladó
Na de hogyan? A tudatos vásárlás sok mindent jelenthet. Jelenthet egyrész környezettudatos életszemléletet, amikor is már a boltban arra törekszünk, hogy minél kevesebb hulladékot vigyünk haza és dobjunk a szemétbe. De jelentheti azt is, hogy alaposan megfontoljuk hol és hogyan vásárolunk és figyelünk olyan apró jelekre, amelyek később jelentős fejfájást okozhatnak nekünk. Jelen cikkünkben három olyan élethelyzetet mutatunk be, amikor érdemes arra odafigyelnünk, hogy tudatos vásárlóként járunk el
Bővebben

Tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról

2022. március 03.

Az úgynevezett tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállást a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet szabályozza. Bár ezen jogszabályunk 2003 óta hatályban van, módosításai miatt időközönként érdemes elmerülni annak részleteiben is. A legutóbbi nagy változásra a tavalyi év során került sor, a változások pedig még inkább védik a fogyasztók érdekeit.
Bővebben

A szerviz bármit megtehet?

2022. február 15.

szerviz, jótállás, kellékszavatosság, kijavítás, határidő
Az elmúlt időszakban tapasztalatunk szerint megnövekedett azon jogviták száma, melyeknek tárgya valamilyen szerviz, javító szolgálat nem megfelelő, hibás szolgáltatása, vagy éppen egy elhúzódó javítás. Mit tehetünk ilyen esetekben? Meddig vagyunk kötelesek tűrni az elhúzódó javítást? És hogyan, mi alapján lehet felelősségre vonni a szervizt ha nem megfelelően végzi munkáját?
Bővebben

Vásárlási lázban égve

2021. december 18.

vásárlás, sale, karácsony, leárazás, webshop, online vásárlás,
Ha azt mondjuk, hogy a karácsonyi ünnepek közeledtével általában a lakosság nagy költekezésbe kezd, nagyot nem tévedünk. A gyakori internethasználatnak, kényelemnek, vagy éppen az állandósuló járványnak köszönhető-e az, hogy egyre népszerűbbek a webáruházak? Ki tudja! A lényeg az, hogy ekkor is érdemes néhány, a fogyasztókra vonatkozó jogokkal is tisztában lenniük a vásárlóknak. Erről szól a mostani két részes cikkünk.
Bővebben

Porszívó javítás

2021. december 07.

szerviz, javítás, garancia
Ügyfelünk vásárolt egy porszívó terméket, amely két esetben is javításra szorult. Az elektronikai termékben több alkatrészt is cseréltek, garanciális javítás keretében mindkét esetben akadálytalanul eleget tett a márkaszerviz a kötelezettségének. 8 hónappal később újra hibát mutatott a készülék. A hiba a jellege alapján valószínűsíthetően a korábbi javítással-cserével állt összefüggésben. Ügyfelünk bejelentette a hibát a márkaszerviznek, azonban ők hat hónapos szavatosságra hivatkoztak, így csak önköltség ellenében vállalták a bevizsgálást és a javítást.
Bővebben

Jönnek a leárazások, mire érdemes különösen figyelni?

2021. november 06.

akciók, leárazások, vásárlás, webshop, csalás,
Még pár nap és a karácsonyi leárazások berobbannak a magyar áruházak és webshopok kínálatába is, a Balck Friday-ig pedig már egy hónap sincs hátra. Az ünnepi lázban és a kapkodásban gyakran elfeledkezünk arról, hogy tudatosan és figyelmesen intézzük vásárlásainkat legyen szó akár internetes rendelésről, akár áruházi vásárláskor. Jelen cikkünkben néhány olyan dologra szeretnénk felhívni a figyelmet, melyeket érdemes az ünnepekre való készülődés során is észben tartani.
Bővebben

Meghibásodott gépkocsi esete

2021. június 29.

meghibásodott autó, ügyféltörténet,
Ügyfelünk egy 10 éves használt gépkocsit vásárolt tavaly nyáron. Zoltánnak azért tetszett meg a jármű, mert egy megbízható márka jól sikerült szériájának darabja volt, futásteljesítménye nem irreálisan alacsony, de elfogadható nagyságrendű. A biztonság kedvéért az átvételt követően is alaposan átvizsgáltatta a járművet, a szerviz azokat a kopó alkatrészeket, amiknél szükségesnek mutatkozott, ki is cserélte.
Bővebben

Tények és tévhitek: Rejtett hiba

2021. június 22.

rejtett hiba, kellékszavatosság, jótállás, adásvétel, fogyasztó, hibás teljesítés,
Gyakran előfordul a mindennapi életben, hogy egy termék hibáját felfedezzük, és az eladótól kérjük annak kijavítását, vagy amennyiben ez lehetséges, a termék kicserélését. Leggyakrabban talán a használtautó vásárlásakor szembesülünk olyan jellegű hibával, amelynek kijavítását már biztosan nem szeretnénk saját zsebből megoldani. Ugyanakkor mind az eladók, mind a vevők fejében gyakori tévhitek élnek, amikre szeretnek egymással szemben hivatkozni. Sajnos ezek a tévhitek megnehezítik a jogviták rendezését és azt a hamis illúziót adják az adott félnek, hogy neki van igaza. Holott egy kicsit nagyobb odafigyeléssel, fejlettebb igazságérzettel és egy kis rugalmassággal a tévhitek felismerhetőek, és a jogviták elkerülhetőek lennének.
Bővebben
Régebbi bejegyzések

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy öltönyös férfi és egy nő kezet fog.

Esettanulmányok

Ügyfelünk 1,5 éves személygépkocsija idegenhibás balesetben megsérült. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép