Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Villámlás a város felett.
A villámcsapás és az elektronikai berendezések, eszközök kapcsolata több, mint érzékeny. Az elemi károkat sok esetben nem lehet megelőzni, de mégsem árt rá törekedni. Mit tehetünk, ha bekövetkezett a kár, és kivel szemben támaszthatunk igényt?

A trambulin támadása

Két kisgyerek a trambulinon ugrál.
A cikk címe ne tévessze meg! Jogi témáról fogunk szót ejteni, mégpedig arról az esetről, amikor a trambulin törése miatt személyi sérülés következik be. Ki és mit tehet ilyenkor? Erre keressük a pontos választ.
Egy fiatal pár telefonról online rendel terméket, a lány kezében bankkártya van.
Ma már mindennapi életünk részévé vált az interneten keresztül történő vásárlás. A kényelmes, gyors, azonban sok veszélyt is magában rejt, ugyanakkor a fogyasztók számára lehetővé teszi, hogy könnyen elálljon a vásárlástól. Ennek szabályait nézzük most meg.

A nagy konyhabútor projekt

Egy férfi szereli a konyhabútort.
Ügyfelünk egy nagy bútoráruházat bízott meg konyhája teljeskörű felújításával. A megrendelés magába foglalta a konyha megtervezését, a konyhabútorokat, a konyhai gépeket, illetve ezek összeszerelését, üzembe helyezését, összesen 900 000,- Ft értékben.
Egy fiatal öltönyös férfi tankolja az autóját.
Ügyfelünk vadonatúj, benzinüzemű Nissan gépjárművet vásárolt egy kereskedésben. A gépjárműhöz mellékelt katalógus szerint a jármű várható vegyes fogyasztása nem éri el a 6 litert. Ő azonban jármű használata során azt tapasztalta, hogy az kb. 10 liter üzemanyagot fogyaszt el 100 kilométerenként.
Online fizetés: a képen egy laptopot, egy telefont és egy bankkártyát láthatunk, amelyet kézben tartanak.
Ügyfelünk egy webáruházból rendelt terméket, melyet előre utalással ki is fizetett. Később sajnálattal tapasztalta, hogy a megrendelt áru a vállalt határidő belül nem érkezett meg. Érdeklődésére, megkereséseire az üzlet nem reagált, ezért segítséget kért.