Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Internet nélkül nehéz

Ügyfelünk felmondta internet előfizetését, mert nem volt elégedett a szolgáltatóval. Szerződést kötött egy másik céggel, mert feltételezte, hogy ügyfélbarátabb módon szolgáltatnak, ráadásul hasonló előfizetési díjért gyorsabb internetet is biztosított a cég. Megkötötték a szerződést, a szolgáltató vállalta, hogy a szerződéskötés időpontjáról számítva 30 napon belül beköti a netet, telepíti a szükséges infrastruktúrát.

Se pénz, se szórakozás?

Vélhetően egy ideig még nem lesz lehetőségünk arra, hogy a tavasszal és nyáron szokásos kikapcsolódási lehetőségekkel éljünk. A szervezők sorra jelentik be rendezvények és koncertek elmaradását, hiszen a kijárási korlátozás és a tömeges rendezvények tilalma nem teszi lehetővé megtartásukat. A vásárlókat természetesen a csalódottságuk mellett az is foglalkoztatja, mi lesz a befizetett jegyárak sorsa.
Ügyfelünk egy évvel ezelőtt megvásárolt egy indukciós kerámia főzőlapot. A főzőlap folyamatos használata mellett észlelte, hogy a kerámiás főzőlap nem rendelkezik indukciós tulajdonsággal, annak ellenére, hogy a webáruházon indukciós főzőlapként hirdették.

A széttört ágy esete

Ügyfelünk tavaly nyáron vásárolt egy ágyat egy nagy bútoráruházban, melynek középső tartógerendája idén januárban kettétört. A gerenda törését sem Ügyfelünk súlya, sem rendeltetésellenes használat nem okozhatta, így az minden bizonnyal gyári hibában szenvedett.

A hibás elektromos roller

Ügyfelünk egy cég internetes honlapját böngészve saját részére megrendelt egy modern elektromos rollert. A széles skálájú felhozatal között gondosan választotta ki a részére megfelelőt.
A karácsonyi vásárlási lázban fontos látnunk, hogy egyes üzletek által gyakorta alkalmazott jótállási igényérvényesítési mód, hogy az üzlet a vételárat ajándékkártyára tölti fel, vagy azt ajánlja, hogy a vevő vásárolja azt le azonnal. Amint ügyfelünk példájából is látszik, ezek a módszerek csak arra valók, hogy a vásárló pénzköltését egy adott üzlethez vagy üzletlánchoz kössék, miközben a polgári jog egészen más megoldást biztosít.
Minden évben aktuális és sok szó esik róla, mégis mind a mai napig tartják magukat makacs tévhitek az ajándékok visszavitelével kapcsolatban. Nézzük újra a legfontosabb kérdéseket!
December beköszöntével Anna elindult beszerezni a családja részére a karácsonyi ajándékokat. Útja a közeli bevásárlóközpontba vezetett. Vásárlás közben az egyik boltban a földön heverve talált egy borítékot, mely egy értékes wellness utalványt rejtett. Anna fejében egy pillanatra megfordult, hogy férjével felhasználja a talált luxuskényeztetést, azonban második gondolatára cselekedve leadta a talált utalványt a bevásárlóközpont információs pultjánál. Vajon ördögtől való gondolat lett volna megtartani?