Akik nap mint nap autóznak az utakon, tapasztalhatják, hogy hazánkban az utak minősége hagy maga után némi kívánni valót. Sajnos a kátyúba hajtás nemcsak jelentős károkat okozhat gépjárművünkben, de sokszor a hirtelen fékezés, kormányelrántás következtében veszélyes balesethelyzeteket teremthet.
Közlekedési balesetek
Az általános klímaváltozás hatására Magyarországon is egyre gyakrabban tapasztalható szokatlanul szélsőséges időjárás. Korai tavasz, egymást váltó aszály és belvíz, és nem utolsó sorban döbbenetes erejű viharos szél és lezúduló csapadék.
Hazánkban minden gépjármű számára kötelező felelősségbiztosítást kötni. A felelősségbiztosító a biztosított gépjárművel okozott összes kárt köteles megtéríteni, köztük a személyi sérüléseket is, de korántsem mindegy, milyen mértékben.
Örök érvényű kérdés a gépjármű balesetek kapcsán, hogy a biztosítók (legyen szó casco, vagy felelôsségbiztosítóról), hogyan rendezik kárunkat. Itt merül fel az is, hogy egyrészrôl károsultként milyen igényeket támaszthatunk a másik fél felelôsségbiztosítójával szemben, másrészrôl pedig, hogy milyen bizonyítékokkal alapozhatjuk meg a követelésünket.
Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán
A gépjármű casco biztosítás egyike a legelterjedtebb biztosítási formáknak. Bár sokféle casco biztosítás létezik, egy általános casco biztosítás sajáthibás, illetve ismeretlen által okozott károk viselése alól is mentesít.
Itt a jó idő, és a városban körbenézve egyre több kerékpárost láthatunk gurulni az utakon. Egy fejlett nagyvárosban a kerékpárok a közlekedési kultúra részét képező tényezők, nem beszélve arról, hogy környezetkímélő megoldást jelentenek a közlekedés szempontjából, azaz alternatívát a gépjárművekkel szemben.
Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán
Magyarországon a személyi sérüléses balesetek száma 2001 óta folyamatosan növekszik.
Megjelent a Autózz velünk! magazinban
Érdemes fotót készíteni, tanúkat keresni és kihívni a rendőrjárőrt!
Magyarországon a KRESZ egyelőre nem rendelkezik a téli gumi használatáról. Egyre többen adnak hangot abbéli véleményüknek, hogy jogszabályi szinten kellene azt kötelezővé tenni a téli időszakra, jelenleg azonban a téli abroncsok használata mindössze erősen ajánlott.