Ügyfelünk egy nagy bútoráruházban vásárolt 200.000, - Ft-értékben egy kanapét, amely 2 hét rendeltetésszerű használat után fesleni kezdett. Ügyfelünk hiába ment be az ügyfélszolgálati osztályra panaszt tenni, az eladó nem volt hajlandó eleget tenni jótállási kötelezettségének, jegyzőkönyvet ugyan felvett az ügyfél panaszáról, de 3 hónapon keresztül semmilyen intézkedés nem történt az ügyben.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
A karácsony közeledtével az egész ország vásárlási lázban ég. A minapi sajtóértesülések alapján a lakosság jelentős része továbbra is hitellel vásárolja meg azokat a termékeket, melyeket a szerettei részére választott.
Együttműködésről állapodott meg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Az év végi két hónap a kereskedelemben a karácsonyi szezon, a legerősebb forgalom ekkor jelentkezik. A fogyasztóvédelemben pedig az év eleje, amikorra a termékek egy része elromlik, szétmegy vagy rosszabb esetben meg sem érkezik. Ilyenkor kapkod a pórul járt vevő, hárít az üzlet, az áruház, tanácstalanok az érintettek.
Használt autó vásárlásakor mindig nagyobb a rizikó. A legolcsóbb lehet a legdrágább, ha a vásárlás előtt néhány alapszabályt nem tartunk be.
Ügyfelünk vásárolt egy márkás matracot, melyre az eladó 15 év jótállást vállalt.
Társaságunkhoz egyre több visszajelzés érkezik egy vagy több bűnözőcsoport által elkövetett csalássorozatról.
Ügyfelünk 2008. októberében az interneten és telefonon keresztül akarta módosítani fennálló internet és kábel tv szerződését kiegészítve a telefon előfizetéssel, illetve a kábel tv-t digitálisan kérte. A szolgáltatásnyújtáshoz szükséges bekötést a Szolgáltató ügyintézője 30 napon belül ígérte. Ügyfelünk, mivel a szolgáltató nem jelentkezett, érdeklődött december végén, választ nem kapott.
Ügyfelünk 2007 augusztusában vásárolt egy PDA készülékét megközelítőleg 90.000-Ft értékben. A PDA-ra az eladó 24 hónap jótállást vállalt. A készülék a szerviz által kiállított munkalapok szerint több alkalommal meghibásodott, először 2008 februárjában, majd 2008. április elején, ezt követően 2008. április végén.
A gépjárművek hitelpiacát érintő szigorú jogszabályi változások hatására drasztikusan csökkent az autóeladások száma. Egyre nehezebben lehet hitelhez jutni, és sokan képtelenek a felvett, deviza alapú hitelt törleszteni.