Jól tudjuk, hogy az elektronikus kereskedelem térnyerése egyre látványosabb a hagyományos formákkal szemben. Az interneten, telefonon rendelhető termékek és szolgáltatások köre szinte végtelen. Nem mindegy azonban, hogy a kiszállított termék milyen állapotban kerül hozzánk: egyben van-e, hiányos-e, avagy kisebb-nagyobb sérülések tarkították a csomag útját. A gyakorlatban állandó viták és jogviták forrása, hogy vajon a kiszállított termék már eleve sérülten érkezett-e, vagy bizony a mi kezünkből csúszott ki és tört el már az első napon. Ugyanígy vitára adhat okot a csomagból hiányzó alkatrész, illetve tartozék.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
A SZIGET, Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális rendezvénye augusztus 10 és 17 között idén is várja a szórakozni vágyókat. Amennyiben Ön is tervezi a részvételt, nem árt tisztában lennie az irányadó szabályokkal. A házirend be nem tartása ugyanis a fesztiválról való kizárást eredményezheti, sőt, akár büntetőjogi következményeket is vonhat maga után. Jöjjenek tehát a legfontosabbak, hogy biztosan elkerülhesse a kellemetlenségeket.
Napjainkban a fogyasztói szerződésekkel kapcsolatos kérdésköröket tárgyaló jogszabályok köre egyre inkább bővül, így nem is csoda, hogy egyes esetekben elveszünk a jogi útvesztőkben és nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen igénnyel, illetve milyen határidőn belül élhetünk. A fenti probléma tipikus példája a fogyasztót megilletően elállási jogosultság kérdésköre.
Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.
Újra éledezik a hazai ingatlanpiac, a használt lakóingatlanoké még inkább, mint az új építésűeké. Miután hosszas válogatást követően sikerült kiválasztani a megfelelő eladó lakást vagy házat, esetleg házrészt, senki nem szeretne kellemetlen meglepetéseket a drága szerzeményével kapcsolatban. Ilyen nem várt meglepetésekből pedig sajnos akadhat bőven! Kérdés, hogy meddig és milyen esetben kérhető számon a hiba az eladón?
A téli hideg időszakban jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?
Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.
Napjainkban a használtcikk-kereskedelem ismét reneszánszát éli. Internetes oldalak sokaságán, bolhapiacokon, újságokban és számos egyéb fórumon adhatunk túl régi, megunt tárgyainkon. A használt cikkek értékesítésével elkerülhetjük a kényszerű lomtalanításokat, tároló helyeket szabadíthatunk fel és nem utolsó sorban egy kis kiegészítő bevételre is szert tehetünk.
A legfrissebb információk alapján a lakossági fogyasztók számára új, az energetikai korszerűsítést elősegítő támogatás igényelhető. Egyelőre a szakirányú államtitkár nyilatkozata alapján beszerezhető információk szerint, a 2014. szeptember 22. napjától a lakossági fogyasztóknak, magánszemélyeknek lehetőségük van arra, hogy a ww.emi.hu honlapon keresztül - ügyfélkapus hozzáféréssel - akár fűtéskorszerűsítés fejlesztésére is támogatásra pályázzanak.
Napjaink modern világában nem boltban vásárolunk termékeket, nem postán fizetjük a csekket, nem bankban intézzük az átutalást, nem személyesen folytatjuk le egyeztetéseinket.