Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Hány napon belül állhatok el egy áruvásárlásra irányuló fogyasztói szerződéstől?

Hány napon belül állhatok el egy áruvásárlásra irányuló fogyasztói szerződéstől?

2015. április 17.

Egy nő fáradtan fekszik a kanapén előtte teli papírzacskókkal.

Napjainkban a fogyasztói szerződésekkel kapcsolatos kérdésköröket tárgyaló jogszabályok köre egyre inkább bővül, így nem is csoda, hogy egyes esetekben elveszünk a jogi útvesztőkben és nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen igénnyel, illetve milyen határidőn belül élhetünk. A fenti probléma tipikus példája a fogyasztót megilletően elállási jogosultság kérdésköre.

Első lépésként a fogyasztói szerződések legtipikusabb esetét, azaz egy adott kereskedelmi egységben (boltban, áruházban stb.) vásárolt termékek esetét érdemes áttekintenünk.

Az ilyen típusú szerződések vonatkozásában kialakult leggyakoribb tévhit, hogy a fogyasztót – ilyen típusú szerződéses rendelkezés hiányában – is elállási jog illeti meg a termék megvásárlásától számított néhány napon belül, amelynek keretében a termék visszaszolgáltatása ellenében indoklás nélkül jogosult a vételár visszakövetelésére. Fontos leszögeznünk, hogy a hatályos jogi szabályozásban ilyen tartalmú előírás nem szerepel.

A hasonló típusú szerződéseknél a jogalkotó figyelembe vette, hogy a személyesen megvásárolt termékekkel kapcsolatos jogügylet lefolytatása előtt a fogyasztónak lehetősége a termék megtekintésére, megvizsgálására, így a vásárlást megelőzően a fogyasztónak alkalma nyílik valamennyi releváns körülmény mérlegelésére.

Természetesen a fent kifejtett előírások hiánya nem jelenti azt, hogy az adott vállalkozás – például általános szerződései feltételeiben, üzletszabályzatában – nem biztosíthatja az indoklás nélküli elállás lehetőségét a fogyasztó számára, így egy hasonló igény felmerülése esetén érdemes megvizsgálnunk az adott vállalkozás szabályzatait, vagy azok hiányában célszerű a vállalkozástól e tekintetben tájékoztatást kérnünk.

A fentiekkel ellentétes megítélés alá esik az úgynevezett távollévők közötti szerződések köre, amelynek során a felek egyidejű fizikai jelenlétére nem kerül sor, illetve a felek a szerződés megkötése érdekében kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Ezen esetben – szemben a fent részletezett szerződéses típussal – a fogyasztónak már nincs lehetősége az áru teljes körű megvizsgálására, illetve nincs lehetősége esetlegesen felmerülő kérdéseinek eladóval való egyeztetésére, így e körben a hatályos jogszabályok a fentiekkel ellentétesen szabályozzák az elállási jog kérdéskörét.

A távollévők közötti szerződések esetében a fogyasztót a termék átvételétől számított 14 napon belül – jogszabálynál fogva – illeti meg indoklás nélküli elállási jogosultság, így ezen jog gyakorlásához az sem szükséges, hogy az elállás lehetőségét a vállalkozás belső szabályzatai, vagy általános szerződési feltételei tartalmazzák.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Csapó Szandra
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Garancia, Szavatosság
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2015. április 17. ( 8 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Segítség, pert indítottam, de a bíróság nem lép!
Következő bejegyzés Követelhető kamatos kamat diákhitelünk után?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy kéz visszatekeri egy nagy falióra mutatóját.

Esettanulmányok

Ügyfelünket kártérítés megfizetésére kötelezte az elektromos szolgáltatója egy villanyóra probléma okán (hitelesítő záró pecsét hiánya) szerződésszegésre hivatkozva. A kártérítés tartalmazta az új villanyóra felszerelését, valamint annak munkadíját is.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép