Mindenekelőtt le kell szögezni, amennyiben az adott készüléket nem a szolgáltatótól vásároltuk valamilyen akciós csomagban, hanem tőle teljesen függetlenül, akkor a készülék meghibásodásának és a hiba elhárításának időtartamára változatlanul fizetnünk kell a szerződés szerinti havi alap és forgalmi díjakat. Ebben az esetben persze fölösleges pénzkidobás egy hónapig fizetni az internetért, ha azt nem lehet használni.
Ezt a kárt azzal szemben érvényesíthetjük, akinek a készülékért jót kell állnia, ez pedig a forgalmazó és az új polgári törvény óta a gyártó is lehet. Ilyen esetben a forgalmazónak/gyártónak tehát nemcsak meg kell javítania a készüléket, hanem a hibás teljesítésből eredő kárt, költséget is át kell vállalnia. Persze mindez nem áll fenn, ha megfelelő cserekészüléket (nem feltétlenül azonosat) biztosítanak számunkra.
Abban az esetben, ha a készüléket a távközlési szolgáltatást nyújtó cégtől vásároltuk (mindegy, hogy egy összegben vagy részletben), a szolgáltató csak akkor számlázhat felénk arra az időszakra, amíg a készülék használhatatlan, ha cserekészüléket biztosít.
Ennek hiányában a szolgáltatónak nincs joga számlázni, nekünk pedig nem kötelességünk a kiszámlázott díjat megfizetni. Ilyen esetben ugyanis a szolgáltató oldalán merült fel olyan hiba, ami a szolgáltatás igénybe vételét megakadályozta. Nem várható el a fogyasztótól, hogy saját maga kölcsönözzön készüléket ismeretségi vagy üzleti alapon. Ha erre mégis sor kerül és egy ismerősünk ésszerű díj fejében átengedi saját készülékét, ezen költség megtérítését, vagy jóváírását kérhetjük számladíjunkból.