Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Ajándék ló: nézzük csak meg azt a fogat!

Ajándék ló: nézzük csak meg azt a fogat!

2015. augusztus 25.

Egy futár csomagot hogy egy nőnek.

Jól tudjuk, hogy az elektronikus kereskedelem térnyerése egyre látványosabb a hagyományos formákkal szemben. Az interneten, telefonon rendelhető termékek és szolgáltatások köre szinte végtelen. Nem mindegy azonban, hogy a kiszállított termék milyen állapotban kerül hozzánk: egyben van-e, hiányos-e, avagy kisebb-nagyobb sérülések tarkították a csomag útját. A gyakorlatban állandó viták és jogviták forrása, hogy vajon a kiszállított termék már eleve sérülten érkezett-e, vagy bizony  a mi kezünkből csúszott ki és tört el már az első napon. Ugyanígy vitára adhat okot a csomagból hiányzó alkatrész, illetve tartozék.

A kereskedő cégek, akik a megvásárolt árut futár (csomagküldő) szolgálat útján juttatják el a vevőhöz, természetesen abban érdekeltek, hogy elégedettek legyünk. Mégis gyakran előfordul, hogy csak a futár távozását követően derül ki a probléma (pl. ajándékok vagy későbbi felhasználás esetén). Éppen ezért célszerű és jogilag kifejezetten hasznos a terméket még az átvétel előtt megszemlézni. Szemrevételezéssel megállapítható pl. az, hogy mobiltelefont vagy fél téglát hoztak ki nekünk, avagy az is, hogy azt a gyártmányt és modellt kaptuk-e, amit rendeltünk. Csakis ezt követően tegyünk tehát aláírásunkkal olyan jognyilatkozatot, hogy "a terméket hiánytalanul és sérülésmentesen átvettem".

 

Elég gyakori azonban, hogy az adott futárcég részéről eljáró személy időhiány és más okok miatt sürgeti az aláírást, ill. egyenesen megtiltja az átvétel előtti átvizsgálást. Ez jogi nonszensz, mivel a vásárlónak nemcsak joga, de kötelessége is a teljesítés minőségének vizsgálata. A vásárló és a futár között egyébként rendszerint nincs is szerződéses kapcsolat, mert a futárt nem a vásárló bízza meg, hanem a kereskedő. Ennek ellenére előszeretettel hivatkoznak a futárok a kereskedővel kötött szerződésükre (ami a vásárlóra jogilag nem vonatkozik). Nem elvárható a vásárlótól, hogy előre, biankó nyilatkozatot tegyen csak azért, mert a futárcégnek ez így kényelmesebb és gazdaságosabb. A megoldás erre – ha nem engedik az előzetes megvizsgálást – az, ha kifejezetten jelezzük a termék átvételének igazolására szolgáló iraton, hogy nem volt lehetőség az áru megvizsgálására. Majd a futár távoztával ezt azonnal – lehetőleg két tanú jelenlétében – pótoljuk, és bármely hiba vagy hiányosság esetén nyomban értesítjük mind a kereskedőt, mind a futár céget. Komoly hiba (pl. töröttség) esetén fotózzunk is, jól jöhet később, ha vita támad a kereskedővel vagy a futárral.

 

Természetesen a távértékesítéssel vásárolt áruknál indokolás nélküli elállási jogunk van.Ennek gyakorlása elé azonban akadályt gördíthet az, ha nem tisztázott, kinél sérült vagy vált hiányossá az áru. Akkor sincs minden veszve, ha aláírással elismertük a sértetlen és hiánytalan átvételt. Ebben az esetben azonban sajnos "megfordul a bizonyítási teher", azaz a vásárlónak kell alkalmas és hiteles módon igazolnia, hogy eleve így kapta meg a terméket.

 

Vásárlás előtt tehát érdemes pár percet szánni a kereskedő üzletszabályzatának áttanulmányozására. Ebben van részletesen leírva, hogyan kell eljárni átvétel előtt, és hogyan lehet reklamálni. Ha ilyet esetleg nem talál a kereskedő honlapján a kedves olvasó, akkor óva intjük a vásárlástól.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2015. augusztus 25. ( 8 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Amit a bejegyzett élettársi kapcsolatról tudni kell
Következő bejegyzés Mi esik a fejünkre?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy öltönyös férfi kezében doboz amiben a munkahelyi dolgai vannak.

Esettanulmányok

Ügyfelünk határozatlan időre létrejött közalkalmazotti jogviszonyát munkáltatója azzal az indokkal szüntette meg, hogy Ügyfelünk a számára kijelölt munkaköri feladatokat elvégezte, de a foglalkoztatását lehetővé tevő anyagi források kimerültek. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép