Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Hirdetési pénzbehajtás: tisztességtelen és jogszerűtlen

Hirdetési pénzbehajtás: tisztességtelen és jogszerűtlen

2014. október 21.

Egy férfi fél leveszi a szemüvegét és egymásra pakolt fémpénzeket nézi.

Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.

Szerződéseket és számlákat kapnak kéretlenül, akár udvariatlan és agresszív telefonhívásokat, futár jelenik meg címükön és kéri a hirdetési díjat. Nagyon sokan fizetnek, ha másért nem is, de legalább azért, hogy nyugton hagyják őket. A módszer úgy tűnik életképes és mindig találnak olyan személyt, aki nem tud ellenállni az efféle nyomásgyakorlásnak.

Először is, akit megkeresnek, döntse el, hogy valóban kötött-e a múltban szerződést szóban vagy írásban az őt megkereső céggel. Ha erre nem emlékszik, kérje ki a cégtől a szerződést vagy a hangfelvételt. Ha ezt nem adják ki, még költségtérítés ellenében sem, akkor az roppant gyanús, vélhetően nem létezik a hivatkozott megállapodás. Ilyen esetben szó sem lehet semmiféle fizetségről! Hiába bizonygatja vagy bizonyítja a hirdető, hogy ő ténylegesen hirdetetett, ha erre nem volt felkérése, semmiféle díjazásra nem tarthat igényt.

Ha a hirdetési megállapodás valóban létezik leírva vagy hangfelvételen rögzítve, akkor azt érdemes alaposan átolvasni, illetve visszahallgatni. A panaszolt cégek taktikája ugyanis részben arra épül, hogy a kezdeti „reklámár” után vaskosabb díjakat igyekeznek behajtani gyanútlan partnereiken. Ehhez azonban olyan szerződési feltételekre van szükség, amelyekből egyértelműen és világosan kiderül a díjszabás, a szerződés időtartama, felmondására vonatkozó szabályok, illetve a vállalt szolgáltatás pontos leírása. Ha a megállapodás szóban jött létre, akkor az a minimum jogi követelmény, hogy minden lényeges szerződési feltételt ismertetni kell szóban és azt kifejezetten el kell fogadnia a hirdetőnek. Ezek hiányában ugyancsak megtagadható a fizetés, mert ebben az esetben is szélhámossággal áll szemben a kiszemelt kuncsaft.

Aki arra a következtetésre jut, hogy valamilyen megállapodás létrejöhetett, haladéktalanul küldjön tértivevényes levelet a zaklató cégnek és mondja fel a megállapodást, valamint vonja vissza személyes adatainak kezelésére adott mindennemű meghatalmazását. A zaklatások miatt panaszt lehet tenni a cég székhelye szerinti kereskedelmi- és iparkamaránál, továbbá a Gazdasági Versenyhivatalnál is.

Végezetül, aki már fizetett valamelyik cégnek, de később ráébredt, hogy talán alaptalanul, érdemes tudnia, hogy a befizetése öt éven belül visszakövetelhető. A nem létező megállapodást ugyanis önmagában a zaklatások hatására történő befizetés és az arról kiállított számla nem helyettesíti, az nem jelent utólagos jóváhagyást vagy beleegyezést. Ilyen esetben jogalap nélküli gazdagodás címén, de akár kártérítés címén is vissza lehet követelni a kifizetett összeget és annak kamatait.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Fogyasztóvédelem, Garancia, Hitel
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. október 21. ( 8 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Tévedés: közös megegyezéses felmondás márpedig nem létezik
Következő bejegyzés Iszik vagy kerékpározik: jogszabály alapján már nem kell választani!

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy piros felsős nő, guggolva tartja a porszívót.

Esettanulmányok

Ügyfelünk porszívót vásárolt. A vásárlást követően 3-5 alkalommal használta azt, amikor a porszívó teljesítménye a töredékére esett vissza. Ügyfelünk az adott háztartási gépet rendeltetésszerűen használta, ennek ellenére az eladó nem akarta helyreállítani az adott termékhibát.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép