Orsolya immár 7 éve egy multinacionális cégnél dolgozik. Kapott egy állásajánlatot, s erősen elgondolkodott a munkahelyváltáson. Számos más kérdés mellett felmerült benne, jár-e neki végkielégítés, hisz meglehetősen régóta áll már a cég alkalmazásában. Lássuk, mit mond a jogszabály!
Esettanulmányok
Itt kirívó esetekkel találkozhat, amelyek nem hétköznapiak, és amelyek tanulságosak lehetnek Önnek is!
Ügyfelünk egy Budapest közeli településen hajtott át esős időben egy mellékúton. A nagy mennyiségű csapadék miatt nem vett észre egy nagyon mély kátyút, amibe belehajtott.
Korábbi cikkünkben egy lábbeli hibás teljesítése kapcsán összefoglaltuk, ki, milyen esetekben fordulhat békéltető testülethez, milyen előfeltételei vannak az eljárásnak, s mik a kizáró tényezők. Ismertettük Edit cipő hibás teljesítéssel kapcsolatos kálváriáját. Alábbi cikkünkben kifejtjük, milyen eredménnyel zárulhat a procedúra általánosságban, s történetünk főhőse elégedetten távozott-e a testületi eljárást követően.
Ügyfelünk egy olyan vezeték nélküli töltőeszközt vásárolt, amely olyan mobiltelefonokat is alkalmassá tesz a vezeték nélküli töltésre, amelyek egyébként arra nem képesek. Egy külön töltő adaptert szükséges a mobiltelefon töltőnyílásához csatlakoztatni, amely a vezeték nélküli töltőegységgel kommunikál, így biztosítja a szükséges áramfelvételt és a megfelelő töltést.
Gergő egy neves magyar cégnél dolgozik, mint területi képviselő. Munkakörénél fogva napjai jelentős részét autóban tölti. Szokásos munkavégzési helyein éves autópálya matricával rendelkezik, ám nyáron többször előfordult, hogy kollégája szabadsága alatt, helyetteseként számára új területek menedzselését is átvállalta. Így fordulhatott elő, hogy rutinosan felhajtott egy díjköteles útszakaszra, majd a célállomáson jutott eszébe, hogy matrica nélkül közlekedett. Mit lehet tenni ilyen esetben? Vagy már késő bánat?
Ügyfelünk 2019. januárjában úgy döntött, hogy féltve óvott, kicsit több, mint kétéves terepjáróját egy budapesti, általa már többször látogatott gépi mosóban lemosatja. A gépkocsival történő beállást egy ott dolgozó alkalmazott segítette, így Ügyfelünk teljes mértékig abban a hiszemben volt, hogy autója jó kezekben van.
Edit vásárolt egy sportcipőt óvodás kislányának. Nem telt el egy teljes hét, a jobb lábbeli talprészre a ragasztásnál elvált. Edit nyomban vissza is vitte a hibás terméket az üzletbe, ahol közölték vele, bevizsgáltatják a hiba okát. A kivizsgálás eredményét olvasva Editnek kikerekedett a szeme. „A cipő hibája rendeltetésellenes használatra vezethető vissza, így a javítási igénye elutasításra került.” A tájékoztatóban többek között az is szerepelt, hogy Békéltető Testülethez fordulhat az ügyben. Miről szól egy ilyen eljárás? Előnyösebb, mint a bíróság előtti vitarendezés? Tekintsük át együtt!
Ügyfelünk ülőgarnitúrát vásárolt, melynek egyik része sajnos törötten érkezett. Jelzésekor az üzlet rendkívül készséges volt, és másik elemet biztosított számára, mely azonban méretben nem illeszkedett a bútor többi részéhez, így az egyébként kényelmes kanapé sajnos használhatatlan volt.
Ügyfelünk igen jó nevű üzletben vásárolt egy bőrtáskát, mely minden adottságát tekintve megfelelt elvárásainak, azonban sajnálattal tapasztalta, hogy egy havi használat után a jobb oldali pánt ragasztott rögzítése elkezdett elválni a táska külső részétől. A terméket visszavitte az üzletbe, ahol az esetről jegyzőkönyv készült, majd a hibát az eladó javította.
A károkozás kapcsán általában valamilyen szándékos tevékenységet feltételezünk, gyakran olyasmi is eredményezhet károsodást, melyre nem is gondolnánk. Tekintsünk át együtt egy ilyen esetet!