A cikk előzménye ITT olvasható.
A kérelem benyújtását követően legkésőbb 60 napon belül meghallgatást tart a testület. Vannak azonban olyan ügyek is, melyek kizárólag írásban, meghallgatás tartása nélkül kerülnek elbírálásra. A teljes eljárás pedig főszabály nem tarthat tovább 90 napnál.
Az egyezségkötés a legfőbb cél, így ha arra hajlandók a felek, a tanács határozatával jóvá is hagyja azt. Ellenkező esetben pedig tovább folytatja az eljárást, melynek eredményeképpen úgynevezett kötelezést tartalmazó határozatot hoz, vagyis a kérelemben foglaltakkal egyetért, netán azt elutasítja.
Egyezség hiányában milyen döntést hozhat a testület? Végrehajtható a döntés?
A válasz attól függ, az érintett vállalkozás az eljárás kezdetén, vagy akár a döntés meghozataláig alávetette-e magát a tanács döntésének. Ha igen, a tanács kötelezést magában foglaló határozatot hoz. Alávető nyilatkozat hiányában pedig ajánlást tesz.
Ha a vállalkozás nem teljesíti határidőben a határozatban foglaltakat, a fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy azt lássák el végrehajtási záradékkal, s kezdeményezheti a végrehajtási eljárást.
Alávetési nyilatkozat híján, ajánlás esetén, ha nem teljesít a vállalkozás, a testület a kérelmező neve nélkül nyilvánosságra hozza ajánlását.
Edit ügyében egyezség született, s bár a cipőüzlet nem vetette alá magát a testület döntéseinek, javítás helyett kicserélték a gyermekcipőt. Edit legnagyobb elégedettségére a jogvita gyorsan, két hónap leforgása alatt békés úton, s nem utolsó sorban ingyen rendeződött.