Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Segítség! Balesetet szenvedtem, és elhajtott a károkozó

Segítség! Balesetet szenvedtem, és elhajtott a károkozó

2019. július 02.

Egy fiatal nő ijedten telefonál az út szélén. Balesetet szenvedett, az autója romokban van.
Egy közlekedési balesetet követően sajnos előfordulhat, hogy a károkozó azzal a lendülettel tovább is hajt. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ugyan megtérítené a kárt, azonban honnan tudhatom meg, hogy egyáltalán melyik biztosítóhoz forduljak segítségért? Következő cikkünkben olyan hasznos tanácsokat szedtünk csokorba, melyek egy ilyen szerencsétlen helyzetben kiutat jelenthetnek a bajból.

Ideális esetben a baleset részesei a helyszínen baleseti bejelentőn rögzítik adataikat, így a károsult nyomban bejelentheti a történteket a károkozó kötelező biztosítója felé. Ha azonban a baleset okozója sietve elhagyja a helyszínt, a következőképpen járhatunk el.

Először is, ha van elegendő lélekjelenlétünk megjegyezni, felírni a rendszámot, úgy érdemes a helyszínre rendőrt hívnunk, és jegyzőkönyveztetnünk a történteket. Majd a jegyzőkönyvet, valamint a helyszínen készült képeket mellékelve, email üzenetben is megkereshetjük a MABISZ-t (Magyar Biztosítók Szövetsége), kérve, a károkozó felelősségbiztosítójának adatait közölje. A jegyzőkönyvre, valamint a fotókra a kárunk későbbi bizonyításán túl azért is van szükség, hiszen a MABISZ felé is igazolnunk kell, milyen okból kérünk ki adatokat egy másik jármű felelősségbiztosítására vonatkozóan.

Amennyiben nem volt alkalmunk, lehetőségünk feljegyezni a rendszámot, gyorsan nézzünk körbe, hátha voltak szemtanúi az esetnek, akik emlékeznek rá. Szintén megoldást jelenthet, ha az autónkban fedélzeti kamerát üzemeltettünk, így a felvételt visszanézve eljuthatunk a károkozóig.

Ha nem voltak szemtanúk, akik segíteni tudnak a nyomra vezetésben, illetve fedélzeti kamera sem készített felvételt a baleset előtti pillanatokról, szintén érdemes nyomban rendőri segítséget kérni, hiszen, ha a helyszínen térfigyelő kamerák működtek, azok felvételeit a hatóság jogosult kikérni.

Még egy jó tanács: a helyszínen készített jó minőségű fényképfelvételek nélkül károsultként se hajtsunk tovább, ugyanis a kár bizonyítása a biztosító előtt mindenképpen a mi felelősségünk.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Sári Judit
  • Kategóriák: Casco, Kötelező biztosítás, Közlekedés, Közlekedési balesetek
  • Címkék: Kötelező biztosítás, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, közlekedési baleset
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. július 02. ( 4 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Amikor a felmondási indok több sebből vérzik
Következő bejegyzés Munkavégzés a hőségben

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

7 év munkaviszony

Esettanulmányok

Ügyfelünk 2010 óta állt alkalmazásban egy nagy multinacionális vállalatnál. Munkájára soha nem volt panasz, azonban a cég átszervezte tevékenységét, és a továbbiakban nem tudta foglalkoztatni Ügyfelünket, ezért felmondott neki.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép