Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Munkajog
  • Amikor a felmondási indok több sebből vérzik

Amikor a felmondási indok több sebből vérzik

2019. július 02.

Egy szomorú öltönyös férfi ül egy váróteremben.
Ügyfelünk munkáltatója béren kívüli juttatásként bevezette, hogy a telephelyén található étteremben, valamennyi munkavállaló számára egy meghatározott összegű hozzájárulást biztosít minden munkanapon az étkezéshez. A munkáltató az étkezési hozzájárulás felhasználási módjára írásos szabályzatot nem alkotott, így a munkavállalók körében az a szokás alakult ki, hogy az étkezési hozzájárulásokat egymásnak átengedték, illetve azokat más jogosult munkavállalók beleegyezésével felhasználták.

Ügyfelünk, követve a munkahelyi szokást, pár alkalommal maga is felhasználta más munkavállalók étkezési hozzájárulását azok beleegyezésével. A munkáltató tudomást szerzett az étkezési hozzájárulások munkavállalók körében kialakult felhasználási szokásairól, és információt szerzett Ügyfelünk esetéről is.

A munkáltató ezért HR meghallgatásra hívta Ügyfelünket, ahol előadták, hogy az étkezési hozzájárulások felhasználása nem átengedhető. Azokat kizárólag az adott munkavállaló használhatja fel. A munkáltató álláspontja szerint ügyfelünk magatartásával súlyos szerződésszegést követett el, ami miatt helyreállíthatatlanul megrendült bizalom.

Végül a munkáltató Ügyfelünk munkaviszonnyal kapcsolatos magatartására hivatkozva, felmondással megszüntette Ügyfelünk 11 éve fennálló munkaviszonyát.

Mivel a munkáltató a munkaviszonyt, Ügyfelünk munkaviszonnyal összefüggő magatartására hivatkozva szüntette meg. Ezért a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján végkielégítés nem illette meg.

Ügyfelünk bejelentette társaságunkhoz az eseményt. Társaságunk az ügyet kivizsgálta és miután úgy ítéletük meg, hogy a munkáltató jogellenesen szüntette meg a munkaviszonyt, a felmondási indok nem eléggé megalapozott. Ezért a törvényes határidőn belül munkaügyi pert indítottunk a munkáltatóval szemben.

A felmondási indok nem felelt meg a felmondási ok hármas kritériumrendszerének, hiszen az sem valós, sem világos, sem okszerű nem volt. Ezen felül 11 éve fennálló munkaviszony tükrében az intézkedés rendkívül aránytalan volt. Mivel kizárólag ügyfelünk munkaviszonyát szüntették meg felmondással a pár száz forint értékű étkezési hozzájárulás felhasználása miatt úgy, hogy egyébként írásos szabályzat hiányában a munkavállalók széles köre ugyanezt a magatartást tanúsította, ezért az intézkedés diszkriminatív is volt.

A bíróság a keresetlevelet befogadta, majd megküldte az alperes munkáltató részére. A munkáltató a keresetlevél áttanulmányozását követően jogi képviselője útján egyezségi ajánlatot tett ügyfelünk részére. Mivel ügyfelünk a felajánlott összeggel elégedett volt, ezért a munkáltató és ügyfelünk között egyezségi megállapodás jött létre. Végül 1,5 hónappal a munkaviszony megszüntetését követően, több mint kétmillió forintot fizetett ki a munkáltató ügyfelünk részére, ezért közösen kértük a per megszüntetését.

Bármikor, bárkivel megtörténhet hasonló eset, és ilyenkor fontos, hogy Európa elsőszámú jogvédelmi szolgáltatója álljon Ön mögött! Vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi űrlapon, és legyen már akár holnaptól jogvédett!

Bejegyzés adatai

  • Szerző: DASadmin
  • Kategóriák: Felmondás, Munkajog
  • Címkék: felmondás, írásbeli felmondás
  • Cikktípus: Esettanulmányok

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. július 02. ( 4 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Mit és mennyit fizet a biztosító?
Következő bejegyzés Segítség! Balesetet szenvedtem, és elhajtott a károkozó

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk felszólító levelet kapott telekommunikációs szolgáltatási díj megfizetése iránt egy követeléskezelőtől. A felszólítás kilátásba helyezte a fizetési kötelezettség peres úton történő érvényesítését is, így Ügyfelünk Társaságunkhoz fordult problémájával.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép