Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Kötelező biztosítás

Kötelező biztosítás

Felelősségbiztosítás: amikor a károkozónak nincs

2021. december 22.

baleset, MABISZ, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, kártérítés, rendőrség
Egy közlekedési baleset sose kellemes élmény. Még inkább nem az, amikor annak bekövetkezésében teljes mértékig vétlenek vagyunk. A helyzetet tovább fokozza, ha kiderül, hogy a károkozó gépjármű nem rendelkezik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással annak ellenére, hogy az kötelező lenne számára. Mit tegyünk ebben az esetben a helyszínen? És ki fogja megtéríteni a kárunkat?
Bővebben

Milyen esetben lehet igénye a kötelező biztosítónak velünk szemben?

2021. szeptember 18.

biztosító, kárrendezés, igénylés, kár
A gépjármű-kötelezőfelelősségbiztosítás nem önkéntes dolog, ennek egyik oka az, hogy ne a vétlen károsult szenvedje meg, ha a károkozó nem tudja, vagy nem akarja a károkat megtéríteni. A rendszer lényegi eleme, hogy a károkozó helyett a jármű felelősségbiztosítója teljesít. Egyes esetekben azonban a biztosító a kifizetett összeget behajthatja a károkozón, vagy az üzembentartón.
Bővebben

Felelőségbiztosítási szerződés felmondása

2020. november 26.

Bár már igen hosszú ideje ismert, hogy a gépjármű kötelező felelősségbiztosítási szerződések időtartama nem január 1-től december 31-éig tart, hanem attól eltérhet, mégis sokak számára a még mindig december 31-én jön el a biztosítási évfordulójuk. Mostani cikkünkben a felelősségbiztosítási szerződés felmondásnak szabályairól lesz szó.
Bővebben

Mögöttes felelősség?

2020. november 04.

Minden gépjármű üzembentartó tudja, hogy a gépjárművének jogszerű használatához elengedhetetlenül szükséges a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megléte. A biztosító helytállást vállal a felelősségi kérdéskör tisztázást követően az üzemeltetés során bekövetkezett károkért. Vajon mi a helyzet, ha a károsult úgy érzi, hogy a biztosítónk nem térítette meg valamennyi kárát. Terheli mögöttes felelősség a károkozót a biztosító helytállása során?
Bővebben

Ha a baleset után a biztosító mondaná meg, ki volt a hibás…

2020. július 21.

Férfi fogja a fejét a sérült autója mellett
Azt gondolnánk, egy baleset felelősének megállapítása csakis rendőrségi vagy bírósági hatáskör lehet. Ám gyakran megtörténik, hogy az a biztosító ragadja magához a felelős megállapításának jogát, amelyiknek egyébként fizetnie kellene a balesetet okozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása terhére.
Bővebben

Baleset pozitív végkifejlettel

2020. július 07.

Férfi ül az út szélén és fogja a fejét
Ügyfelünk idegenhibás közlekedési balesetet szenvedett, mikor az autójának és a mögötte lévő autónak nekicsapódott egy másik gépjármű.
Bővebben

A kötelező felelősségbiztosítás szünetelése

2020. január 07.

Sokan gondolják, hogy amennyiben a járművet nem használják, akkor semmi következménye nem lehet annak, ha biztosítást sem fizetnek utána. Ez azonban nem így van!
Bővebben

Ki a felelős a letört visszapillató miatt?

2019. szeptember 03.

A képen egy letört visszapillantó tükör látható.
Ügyfelünk vállalkozása hulladékok kezelésével és szállításával foglalkozik.Az egyik gépjárművük egy megrendelést teljesített, amikor útközben egy másik tehergépjármű áttért az általuk használt szemközti sávba. A járművek, Ügyfelünk munkavállalójának köszönhetően, csak úgy értek össze, hogy a másik gépjármű visszapillantó tükre Ügyfelünk gépjárművének vezető oldali ablakát érte, amely így teljesen összetört. Szerencsére az üvegdarabok a munkavállalóban nem okoztak sérülést. Rendőri intézkedést kértek, azonban sokáig nem kaptak tájékoztatást bejelentésükről.
Bővebben

Kárbejelentési kisokos

2019. július 17.

Két autó ütközött. A férfi és a női sofőr fényképeket készít az ütközésről.
A káresemények sajnos a mindennapi életünk részei lehetnek. Legyen szó akár egy közúti közlekedési balesetről, akár egy az otthonunkat ért viharkárról. Vannak olyan alapszabályok melyeket valamennyi esetben érdemes betartani. Hiszen az idő előrehaladtával egyes történések bizonyítása akár lehetetlenné is válhat. Mire ügyeljünk?
Bővebben

Mennyi ideig fizeti a csereautót a biztosító?

2019. július 17.

Egy férfi az autószerelővel beszél a szervizben.
Ügyfelünk idegenhibás balesetet szenvedett a személygépjárművével. A káreseményt bejelentette a károkozó biztosítója részére, amely alapján a biztosító kárszakértője a bejelentéstől számított 9. napon felvette a kapcsolatot Ügyfelünkkel a kárfelmérés lefolytatása végett.
Bővebben
Régebbi bejegyzések

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy webáruházon keresztül navigációs készüléket vásárolt, melynek értékét át is utalta, azonban az eladó nem szállította ki a megígért határidőre a terméket.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép