Közlekedés

A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.

Az autópályán az autók gyorsan haladnak.
Szinte mindannyian hallottunk már olyan esetről, hogy a gépjármű üzembentartója azért kényszerült útdíjfizetésre, mert elfelejtette megváltani előzetesen az e-matricát. Hiába hajtott le az első adandó alkalomnál az autópályáról, a drága képfelvétel már el is készült. A pótdíjat pedig sajnos ki kellett fizetni eddig, ha tetszett, ha nem. Az idei évtől azonban enyhébbek a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, és a jó hír az, hogy nem csak a fenti probléma került orvoslásra.
Két autó koccant, a vezetők vitatkoznak.
Vevőként és eladóként is érdemes tisztában lennie azzal, hogy egy frissen eladott, illetve megvásárolt gépkocsival okozott balesetért kit terhel a felelősség, és hol futhat a félre az eljárás, ha nem vagyunk elég figyelmesek.
A vizes szélvédőn egy biztonsági kamera rögzít.

A digitális áttörés és a közösségi oldalak a fedélzeti kamerák területén is meghozták az áttörést. Már nem csupán orosz felvételeken szörnyülködhetünk vagy szórakozhatunk vérmérsékletünk szerint, hanem nagy valószínűséggel találhatunk olyan közösségi oldalt is, amely a mindennaposan használt útvonalainkon készült felvételeket gyűjti.

Egy nő a kocsiban az ujjával beállítja a GPS-t.

Ön szerint mennyire megengedhető vezetés közben telefonálni? Kihangosítóval vagy nélküle engedélyezett? Használ navigációs eszközöket vagy alkalmazásokat? Hallgat zenét útközben? Milyen hangerővel? Veszekedtek már a gyerekek a hátsó ülésen olyan hangosan, hogy hátrafordulva rájuk szólt, ezt azonnal fejezzék be? Mi a helyzet a sietős reggelekkel, amikor a szendvicset már az autóban fogyasztjuk el?

Egy fekete autónak hátulról nekiment egy szürke autó.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötése és díjfizetéssel történő fenntartása, amint arra a neve is utal, minden gépjármű üzembentartó részére kötelező. A biztosítási kötelezettség a gépjármű hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátásának időpontjától egészen a gépjármű forgalomból történő kivonásáig tart. Forgalomba helyezésre nem kötelezett gépjármű esetében a forgalomban történő részvétel kezdetétől a részvétel végleges megszüntetéséig terheli.

Egy fiatal lány egy rendőrnek tesz vallomást.

Amikor közlekedési baleset vétlen áldozatai vagyunk, ugyanúgy bűncselekménnyel okoznak nekünk kárt, ahogyan egy utcai támadás során, vagy éppen abban az esetben, ha csalás sértettjei vagyunk. A különbség abban áll, hogy amíg a járművel okozott károk esetén az okozó fél kötelező felelősségbiztosítása alapján jó eséllyel megtérül a kárunk, a többi esetben ez már nem annyira magától értetődő, illetve más utat kell bejárnunk ahhoz.

Megállni tilos…vagy mégse?

Egy megállni tilos tábla, alatta egy elszállítjuk az autóját tábla.

Ügyfelünket helyszíni bírsággal sújtották megállni tilos tábla előírásának megsértése miatt. Ő azonban sérelmezte, hogy a megállni tilos tábla egy 30 méteres kiegészítő táblával volt ellátva.

Szabálytalan várakozás

Egy parkolóban az autók hátulját látjuk.

Nincs még egy olyan városi szolgáltatás Budapesten, amely gyakoriságát és formáját illetően annyi vitára adna okot, mint a parkolásra vonatkozó szabályok alkalmazása. Ebben a cikkben a kerületi parkolási társaságok olyan bírságolási gyakorlatára hívjuk fel a figyelmet, amely jogilag aggályos és vitatható ugyan, a vita rendezése azonban aránytalan idő- és költségráfordítást igényel az autóstól.

Egy fehér autó hátsó rendszám tábláját szereli le egy fekete kesztyűs kéz.

Autóvezetőként belefuthatunk abba a kellemetlen helyzetbe, hogy a rendszámtáblánknak nyoma vész. Hiába keressük, nem kerül elő, így kénytelenek vagyunk azt pótolni. Na de hogyan? Kihez forduljunk, és mennyi pénzt vigyünk magunkkal az ügyintézéshez? Alábbi cikkünkben összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Egy szakállas férfi néz ki az autóból mosolyogva.

Ügyfelünk egy külföldről behozott gépjárművet kívánt honosítani. A honosítási eljárás a kormányablaknál történő ügyintézés során azért hiúsult meg, mert a behozott gépjármű gyártmánya nem volt kiválasztható a kormányablak informatikai rendszeréből.