Lassan közeledik a gépjárműadó befizetésének esedékessége. Ezért mostani cikkünkben foglaljuk össze a főbb tudnivalókat és újdonságokat annak érdekében, hogy olvasóink számára minden aktuális információ egy helyen legyen.
A gépjárműadó (gyakori elnevezése alapján „súlyadó”) részletes szabályairól külön törvény rendelkezik. Ez az 1991. évi LXXXII. törvény.
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
Ügyfelünk éppen a garázsából állt ki gépjárművével, amikor kis sebességgel a hátulról érkező gépjármű nekiütközött. Kisebb anyagi káron felül szerencsére komolyabb baj nem történt, de a felek rendőrt hívtak a helyszínre.
Hogyan ne vezessük le a feszültséget?
A napokban ismét felbukkant egy videó az interneten, ami két gépjárművezető vitáját, majd dulakodását rögzítették. A közösségi oldalak kommentjei között természetesen eltérő véleményeket találunk, a többség azonban szerencsére egyet ért azzal, hogy a viták megoldásának nem ez a megfelelő módja. Kevesen tudják azonban, hogy már akár egy indulatosabb szóváltás miatt is számolhatnak különböző jogi következményekkel.
Ügyfelünk 8 évvel ezelőtt új autót vásárolt egy szalonból, mely teljes körű ügyintézésével (így a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésével is) megbízta az eladót.
A jogosítvány elvétele sajnos igen gyakori probléma, mely több okra is visszavezethető. A jogszabályok pontosan meghatározzák azt, hogy milyen esetekben vehető el a helyszínen a jogosítvány. Mostani cikkünkben – a teljesség igénye nélkül - ezekről az esetekről készítettünk némi összefoglalót.
A gyorshajtás, avagy a megengedett legnagyobb sebesség átlépése, ahogy jogszabályaink nevezik senki számára nem ismeretlen fogalom. Üzemben tartóként ugyanakkor egyáltalán nem örülünk, amikor arról kapunk értesítést, hogy valahol gyorsabban vezettünk a megengedettnél. Elég ugyanis egy apró figyelmetlenség, például egy jelzőtábla észre nem vétele ahhoz, hogy elég vaskos bírságot kelljen fizetnünk. Az interneten pedig számos tévhitet találhatunk azzal kapcsolatosan, hogy mikor lehet mentesülni a bírság megfizetése alól. Jelen cikkünkben a leggyakoribb ilyen tévhiteket szeretnénk eloszlatni.
Hivatásos gépkocsivezető ügyfelünket jelentős pénzbírsággal sújtották, valamint minden gépjárműkategóriára kiterjedően, öt hónapra eltiltották a közúti járművezetéstől egy általa okozott, testi sérüléssel járó baleset miatt. Az öthavi eltiltás azonban mind az ő, mind pedig családja teljes anyagi ellehetetlenülésével járt volna.
Tapasztaltabb sofőrök számára is nagy kihívást jelent a KRESZ szabályainak pontos ismerete és alkalmazása. A KRESZ szabályok és az életszerűség ugyanis nem mindig egyeztethető össze könnyedén. Különösen igaz ez az előzés szabályaira, főként az általunk említett autópályák esetében.
Azt hiszem nem túlzás azt állítani, hogy minden gépjármű tulajdonos egyik rémálma, hogy saját hibáján kívül baleset részese lesz és a károkozó nem áll meg a helyszínen. Szerencsére a legtöbb esetben a közlekedési baleset után megáll mindkét fél, kitöltik az európai baleseti bejelentő lapot és a biztosítókon keresztül rendezésre kerül a vétlen fél kára. Mi a teendő azonban akkor, hogyha ez nem így történik? Mire érdemes figyelnünk a helyszínen? És egyáltalán van bármi esély arra, hogy a vétlen károsult kártérítést kapjon?
Ügyfelünket 30 ezer forintra bírságolták, mert 80 km/h-val hajtott 90 km/h-s megengedett legnagyobb sebességű útszakaszon.