Ügyfelünk egy hétvégi napon parkolta le gépjárművét egy forgalmas út mellett. Szerencsétlenségére, mire visszaérkezett, nem mikuláscsomag várta a szélvédőn, hanem kerékbilincs. Az eltávolításról szóló tájékoztatónak megfelelően felhívta a közterület-felügyeletet, akik rövid időn belül oda is iszkoltak a helyszínre.
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
A legtöbbször közúti ellenőrzéskor vagy a közlekedés során szólítanak fel minket személyazonosságunk igazolására. Nem kizárt egyébként az sem – de nem túl gyakori –, hogy gyalogosként állít meg minket a rendőr és igazoltat. Nemrég nagy figyelem övezte az egyik közúti ellenőrzés körülményeit, ahol a gépjárművezető megtagadta a személyazonosságának igazolását. Cikkünkben arra keressük a választ, hogy ez jogszerűen megtehető, vagy milyen következményekkel kell számolni?
Időről időre felbukkannak a médiában és a közösségi médiában is olyan rendőrségi felhívások, amik szemtanúkat keresnek egy-egy közlekedési balesettel összefüggésben. Ennek általában az az oka, hogy az elkövető a közlekedési baleset helyszínén nem állt meg, a rendőrség pedig megpróbálja felderíteni az elkövető személyét. De mit követ el az a személy, aki nem áll meg a közlekedési baleset helyszínén? Mi minősül cserbenhagyásnak és mi segítségnyújtás elmulasztásának?
Rossz világ jön a bliccelő utasokra, ugyanis 2022. szeptember 1. napjától lényeges változások következnek be a jogellenesen igénybe vett utazási szolgáltatások miatt kiszabott pótdíjak tekintetében. Nem titok, a pótdíjak mértéke jelentősen megemelkedik.
Legyen szó autópályán, gyorsforgalmi úton vagy belvárosi többsávos utakon a párhuzamos közlekedésről, ismerje meg a KRESZ vonatkozó speciális előírásait!
Ügyfelünk gépjárművébe egy autószerviz 2021. februárjában egy Olaszországból behozott bontott motort szerelt be, amely 86.000 kilométert futott autóból származott és gépjárművének motorjával került összeépítésre. A szerelési munkálatok költsége 2.350.000 forintba került Ügyfelünknek. 1000 km megtétele után visszavitte a szervizbe ellenőrzésre az autót, a megbeszéltek szerint.
Ügyfelünk súlyos személyi sérüléssel járó balesetet szenvedett egy Békés megyei városban. Az autós, aki gyalogos ügyfelünket elgázolta közvetítői eljárásban adott elégtételt, és ez mindenkinek csak a javára vált.
Mostani cikkünkben arról ejtünk szót, hogy milyen következményei vannak annak, ha a gépjármű üzembentartója nem köti, vagy nem tartja fenn a kötelező felelősségbiztosítási szerződést a gépjárművön. E témát azért is tartjuk fontosnak, mert nagyon komoly anyagi következményei lehetnek az érintett üzembentartóra nézve is.
Egy közlekedési baleset részesének lenni, megrázó élmény, még akkor is, ha különösebben nem sérült meg benne senki. Ebben a cikkben – sok év tapasztalata alapján – azokat a kártérítési igényeket foglaljuk össze, amelyek tipikusan felmerülhetnek a károsulti oldalon. Az 1. részben a személyi sérülés miatt követelhető sérelemdíj iránti igényekkel foglalkoztunk, a 2. részben pedig a dologi kárigényekről, ezen belül is a járművet érintő kárigényről, azaz a javítási költség és totálkáros elszámolásról volt szó. Cikksorozatunk végére érve, most a közlekedési balesetből eredő járulékos károk eseteit foglaljuk össze.
Egy közlekedési baleset részesének lenni, megrázó élmény, még akkor is, ha különösebben nem sérült meg benne senki. Ebben a cikkben – sok év tapasztalata alapján – azokat a kártérítési igényeket foglaljuk össze, amelyek tipikusan felmerülhetnek a károsulti oldalon. Az 1. részben a személyi sérülés miatt követelhető sérelemdíj iránti igényekkel foglalkoztunk, míg a mostani részben a dologi kárigényekről, ezen belül is a járművet érintő kárigényről, azaz a javítási költség és totálkáros elszámolásról lesz szó. Reméljük, hogy ezzel is segítségükre lehetünk az érintett olvasóinknak.