Ahogy arról 2010. február 25. napján közzétett gyorshírünkben már beszámoltunk, a kormány döntése értelmében nem kell a jövőben egységesen, minden olyan gépjármű esetében a műszaki vizsga során előzetesen eredetiségvizsgálatot végezni, amelyek esetében erre korábban nem került volna sor.
Közlekedési szabálysértés
2010. március 1-től indult el a rendőrség Traffic-Point elnevezésű számítógépes rendszere.
2008 májusa óta él a gyakorlatban az egyes közúti szabályszegések esetén alkalmazandó közigazgatási bírságolás gyakorlata.
A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) számú IRM rendelet szerint megkülönböztető jelzésnek a villogó kék vagy kék-vörös fényjelzés és a sziréna vagy a váltakozó hangmagasságú hangjelzés tekinthető.
A kormány döntése szerint a jövőben mégsem kell eredetiségvizsgálat minden ilyen vizsgával nem rendelkező gépjármű esetén.
Ügyfelünk gépjárművével idegenhibás balesetet szenvedett. A károkozó gépjármű felelősségbiztosítója azonban Ügyfelünk kártérítési igényét peren kívül elutasította.
Megjelent az Autózz velünk! magazinban
A téma érdekességét az adja, hogy a mai napig nincs egységes álláspont a magyar kártérítési gyakorlatban a bérgépkocsi költség térítésével összefüggésben.
Ügyfelünk balesetet okozott a gépkocsijával. A másik fél kárát, kb. 10 millió forintot (komoly személyi sérülés történt) azonban nem a saját biztosítója, hanem a MABISZ fizette ki, mivel az ügyfelünk saját biztosítója úgy nyilatkozott a károsultnak tévedésből, hogy ügyfelünknek nem volt érvényes kötelező felelősségbiztosítása.
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet több ponton változott 2010. január 01-jével: a legjelentősebb módosítások a gyalogosokat és a kerékpárosokat érintik.
Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán
Egyre gyakrabban alkalmazott megoldás, hogy a munkáltatók műholdas helymeghatározó készülékkel (a továbbiakban: GPS) követik nyomon elsősorban céges autóik mozgását.