Ügyfelünk használtautó kereskedésben vásárolt egy gépjárművet. Az adásvételi szerződés megkötését megelőzően az autót megtekintette, kipróbálta, kifogástalannak vélte. Majd 3 hét elteltével az autó egyszer csak megállt alatta a forgalomban. Szervizbe szállíttatta, ahol kiderült, motorhiba áll a háttérben.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
Ügyfelünk nyaralásából hazatérve szembesült vele, hogy ingatlanjának tetején elhelyezett napelemek közül kettőnek az üvegezése megrepedt.
A személygépjárművek meghatározó szerepet töltenek be mindennapi életünkben. A legtöbb családnak meghatározó fontosságú, hogy megbízható és hosszú élettartalmú gépjárművel rendelkezzen. A gépjárművek nem minden esetben teljesítik a vásárlók elvárásait, és időnként előfordulhat, hogy egy gépjármű hibásan működik vagy nem felel meg az eladáskor vállalt követelményeknek. Ebben a cikkben a személygépjárművek hibás teljesítésével és szavatossági kérdéseivel foglalkozunk.
Szinte mindenki járt már legalább egyszer úgy, hogy egy boltban vagy akár egy webshopban észrevette, a megvásárolni kívánt termék árcédulája jóval alacsonyabb, mint amennyinek normál körülmények között lennie kellene. Sokunk ilyenkor azonnal lecsap a kedvezményes árra és boldogan beáll vele a kasszához. Sajnos sok ilyen esetben kellemetlenségbe ütközhetünk, ha a pénztár észlelve a hibát igyekszik korrigálni a tévedést és normál áron értékesíteni nekünk a terméket. Cikkünk azt járja körbe, hogy ilyen esetekben mi a jogszerű eljárásmód.
Ügyfelünk egy internetes webáruházban vásárolt nagy értékű ipari fűnyírót. A fűnyírót személyesen vette át az internetes webáruház telephelyén. Az értékesítő vállalkozás szakmunkatársai végezték az üzembehelyezést. Ügyfelünk az üzembe helyezett fűnyírót átvette, majd hazaszállította. A következő napon kipróbálás céljából beindította a fűnyírót, majd elkezdett füvet nyírni vele. A fűnyírás közepette észlelte Ügyfelünk, hogy a használati utasítás szerinti leállítógomb nem működik az ipari fűnyírón.
Aki mostanában vásárolt, megrendelésre autót, tapasztalhatta, hogy mind a gyártási, mind pedig a leszállítási határidők jelentősen megnövekedtek. Ezt követően az átvett autó meghibásodása érthető bosszúságot okoz. Mostani cikkünkben azokat a szabályokat tekintjük át, amelyek egy újonnan gyártott és meghibásodott gépjármű kapcsán megilletik az új tulajdonost.
Ügyfelünk az év elején szerette volna régi, elavult fürdőszobáját felújítani. A munkával egy „szakembert” bízott meg, aki hangzatos ígéretekkel és mindent elsöprő önbizalommal igyekezett meggyőzni Ügyfelünket, hogy ő az ideális szakember a tárgyi munka elvégzéséhez. Ügyfelünk jóhiszemű módon segítette a szakember munkáját, és beszerezte a felújításhoz szükséges, előre megbeszélt építőanyagokat.
A termékfelelősség nem egy szokványos, mindennapi életben közszájon forgó fogalom. Sokan nem is hallottak róla, pedig egy élő és igen hasznos jogintézmény. Az érintett termékfelelősségi szabályok leginkább akkor kerülnek előtérbe, amikor valamilyen termék hibája, például törése, extrém helyzetben robbanása miatt, személyi sérülés, vagy valamilyen más ingóságban, vagyonban történő kár keletkezik, következik be. Ki és mit tehet ilyenkor? Egyáltalán: érvényesíthetőek-e az ilyen károk, és ha igen, akkor vajon kivel szemben? Ezekre a feltett kérdésekre adjuk meg a pontos választ!
Egy új termék, akár egy új autó vásárlásánál komoly bosszúságot okoz, ha az új termék, esetleg maga a gépjármű egyszerűen hibás. Valljuk meg őszintén: egy új termék vonatkozásában a vásárló sosem ezt várja és a csalódás garantált. Különösen így van ez egy nagyobb értékű fogyasztási cikknél, konkrétan egy autónál, ahol szó szerint létkérdés, hogy az biztonságos legyen a közlekedés során. Most azokat a polgári jogi szabályokat nézzük át, melyek egy új, fogyasztói szerződés keretében vásárolt gépjármű hibás teljesítésénél irányadóak.
Sokszor, sok helyen beszéltünk, adtunk már iránymutatást arról, hogy a termékek hibás teljesítéséből eredő vásárlói igények milyen módon és formában érvényesíthetőek. Most egy olyan jogintézménnyel foglalkozunk, mely nem kizárólag az eladóval, hanem magával a gyártóval szembeni igényérvényesítést teszi lehetővé.