Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

A trambulin támadása

Két kisgyerek a trambulinon ugrál.
A cikk címe ne tévessze meg! Jogi témáról fogunk szót ejteni, mégpedig arról az esetről, amikor a trambulin törése miatt személyi sérülés következik be. Ki és mit tehet ilyenkor? Erre keressük a pontos választ.
Egy fiatal pár telefonról online rendel terméket, a lány kezében bankkártya van.
Ma már mindennapi életünk részévé vált az interneten keresztül történő vásárlás. A kényelmes, gyors, azonban sok veszélyt is magában rejt, ugyanakkor a fogyasztók számára lehetővé teszi, hogy könnyen elálljon a vásárlástól. Ennek szabályait nézzük most meg.

A nagy konyhabútor projekt

Egy férfi szereli a konyhabútort.
Ügyfelünk egy nagy bútoráruházat bízott meg konyhája teljeskörű felújításával. A megrendelés magába foglalta a konyha megtervezését, a konyhabútorokat, a konyhai gépeket, illetve ezek összeszerelését, üzembe helyezését, összesen 900 000,- Ft értékben.
Egy fiatal öltönyös férfi tankolja az autóját.
Ügyfelünk vadonatúj, benzinüzemű Nissan gépjárművet vásárolt egy kereskedésben. A gépjárműhöz mellékelt katalógus szerint a jármű várható vegyes fogyasztása nem éri el a 6 litert. Ő azonban jármű használata során azt tapasztalta, hogy az kb. 10 liter üzemanyagot fogyaszt el 100 kilométerenként.
Online fizetés: a képen egy laptopot, egy telefont és egy bankkártyát láthatunk, amelyet kézben tartanak.
Ügyfelünk egy webáruházból rendelt terméket, melyet előre utalással ki is fizetett. Később sajnálattal tapasztalta, hogy a megrendelt áru a vállalt határidő belül nem érkezett meg. Érdeklődésére, megkereséseire az üzlet nem reagált, ezért segítséget kért.
A képen egy férfi autót vásárol egy férfi kereskedőtől. A kereskedő átadja a kulcsot az új tulajdonosnak.
Gábor megbízható, dolgos családapaként feleségével úgy döntött, a családbővülés miatt a kicsi kocsit nagyobbra cseréli. Ki is nézett egy autókereskedést, ahol egy napsütéses szombati napon rátalált az új „családtagra”, s már új négykerekűjével igyekezett haza.

Csalogató reklámok

A képen egy gyógyszeres doboz, kapszulák és mérőszalag látható.
Hová fordulhatunk, ha tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal találkozunk?

Korábban írtunk arról, mi a fogyasztóvédelmi hatóság álláspontja azon termékekkel kapcsolatban, melyet a vállalkozás tévedésből vagy technikai hiba folytán irreálisan alacsony áron hirdet meg, majd utóbb az eredeti árat kéri a fogyasztótól. Most azt tekintjük át, milyen egyéb problémás reklámokkal találkozhatunk az európai gyakorlat alapján.