Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Hibás teljesítés
  • Hibás teljesítés esete

Hibás teljesítés esete

2023. január 03.

Ügyfelünk az év elején szerette volna régi, elavult fürdőszobáját felújítani. A munkával egy „szakembert” bízott meg, aki hangzatos ígéretekkel és mindent elsöprő önbizalommal igyekezett meggyőzni Ügyfelünket, hogy ő az ideális szakember a tárgyi munka elvégzéséhez. Ügyfelünk jóhiszemű módon segítette a szakember munkáját, és beszerezte a felújításhoz szükséges, előre megbeszélt építőanyagokat.

A szakember arról panaszkodott, hogy a rengeteg folyamatban lévő munkája miatt nem tudja időben megkezdeni a felújítást. Ügyfelünk még örült is neki, hogy egy ilyen elfoglalt, és jó kivitelezőt talált.

Két hét csúszással a szakember megkezdte a munkálatokat. Már az első napokban észlelte Ügyfelünk, hogy a kivitelezés minősége hagy kivetni valót maga után. Arra gondolt, hogy ő laikusként biztosan nem tudja pontosan megítélni egy építőipari munka minőségét. A munkálatok során végig bízott a szerencsés végkimenetelben. Újabb két hét után a kivitelező jelezte felé, hogy elkészült a munkálatokkal és követelte a munkadíját. Ügyfelünk jóhiszemű módon átvette tőle a munkát és kifizette a díját. A vállalkozó távozása előtt, de a pénz kifizetése után vette észre, hogy a felújított fürdőszobája nem úgy néz ki, mint az ő eltervezte.

A vállalkozó által felrakott burkolatok ferdék voltak, az épített zuhanyzóban nem folyt le rendesen a víz, illetve a fürdőszobai kisablak a nem megfelelő gipszkartonozás miatt használhatatlanná vált. Ügyfelünk azonnal jelezte a kivitelező felé a problémát. A kivitelező a burkolólap gyártójára, illetve forgalmazójára mutogatott, mert szerinte a nem megfelelő minőségű burkolólapok okozták a hibákat.

Ügyfelünk ekkor kérte Társaságunk segítségét. Első körben tájékoztattuk, hogy a kialakult helyzetet a jog, hibás teljesítésként ismeri. Tájékoztattuk a jogi lehetőségeiről, majd megkezdtük a képviseletét. Felvettük a kapcsolatot felszólító levélben a burkolatot forgalmazó céggel, aki továbbította panaszunkat a gyártó cég felé. A gyártó saját szakembert küldött ki a helyszínre, aki megállapította, hogy a burkolólapok megfelelnek az iparági standard előírásoknak. Ezt követően felszólító levelet küldtünk a vállalkozónak, hogy teljesítse a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeit.

A teljes felújítási munkálatok 400 ezer forintba kerültek Ügyfelünknek. A hiba kijavítását a vállalkozó nem vállalta, de az ügy békés rendezése végett felajánlotta, hogy 90 ezer forintot visszafizet a megbízási díjból árleszállítás címén. A kivitelező időközben jogi képviselőt bízott meg, hogy lássa el védelmét. Javasoltuk ügyfelünknek, hogy tartsa igényét, ami szerint a teljes felújítási költség 2/3-ad részét követelte. Ezt követően több fordulóban kerestük fel felszólító levélben a vállalkozó jogi képviselőjét. Jogi érvelésünk hatására sikerült megértetni az ellenérdekű féllel, hogy egy esetleges polgári peres eljárás esetén, számára kedvezőtlen ítélet születése valószínűsíthető. Tájékoztattuk az ellenérdekű felet, hogy egy marasztaló ítélet esetén nem csak ügyfelünk igényét, hanem az ügyben keletkezett egyéb költségeket is meg kell majd térítenie. Az ellenérdekű fél hallgatott a jó szóra, és kifizette Ügyfelünk eredeti igényét.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: DASadmin
  • Kategóriák: Hibás teljesítés
  • Címkék: átverés, felújítás, hibás munka, kivitelező, pénzvisszatérítés
  • Cikktípus: Esettanulmányok

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2023. január 03. ( 3 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A szilveszteri tűzijátékok jogi oldala
Következő bejegyzés Tévedés jogi szempontból

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Edit vásárolt egy sportcipőt óvodás kislányának. Nem telt el egy teljes hét, a jobb lábbeli talprészre a ragasztásnál elvált. Edit nyomban vissza is vitte a hibás terméket az üzletbe, ahol közölték vele, bevizsgáltatják a hiba okát. A kivizsgálás eredményét olvasva Editnek kikerekedett a szeme. „A cipő hibája rendeltetésellenes használatra vezethető vissza, így a javítási igénye elutasításra került.” A tájékoztatóban többek között az is szerepelt, hogy Békéltető Testülethez fordulhat az ügyben. Miről szól egy ilyen eljárás? Előnyösebb, mint a bíróság előtti vitarendezés? Tekintsük át együtt!A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép