Tanácsunkra nyomban fel is kereste a kereskedést, jelezve a hibát. Mivel megválni nem kívánt új szerzeményétől, így a javítás költségeinek megtérítését kérte, azonban igénye elutasításra került.
Következő lépésként Társaságunk hivatalos felszólító levelet küldött az eladónak, mely szerint fogyasztó (Ügyfelünk) és vállalkozás (kereskedés) között létrejött adásvételi szerződések esetén a vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba jogszabályi vélelem alapján már az adásvétel pillanatában fennállt. Ennek ellenkezőjét a kereskedés köteles bizonyítani. Csatoltuk a motorhibára vonatkozó, szerviz által kiállított szakvéleményt, illetve a javítási árajánlatot, az eladót pedig köteleztük a javításból eredő költségek viselésére.
Az eladó kitartóan figyelmen kívül hagyta az újabb felszólítást, majd közjegyző előtti fizetési meghagyásos eljárást indítottunk vele szemben. Ez végre elérte célját, és egy elnézést kérő levél érkezésével egyidejűleg Ügyfelünk számlájára utalta a kért összeget.