Garancia

Egy nő egy bevásárlókosarat tol és okostelefont tart a kezében. Az online vásárlást szimbolizálja.
Ügyfeleink körében is egyre népszerűbb interneten keresztül vásárolni. Kényelmes, gyors, bármikor elérhető és könnyen meggondolhatja magát a fogyasztó. Az előnyök mellett azonban nem árt, ha tudatos vásárlóként tekintünk a netes vásárlásokra és tájékozódunk.
Okostelefonok vannak kiállítva egy boltban.
Az ünnepeket övező vásárlási láz következménye, hogy ezt az időszakot általában a hibás termékekkel kapcsolatos ügyintézés követi. Olyan szavakkal találkozhatunk, mint jótállás vagy szavatosság. De mit is jelentenek ezek? És vásárlóként mit kell bizonyítanom? Segítünk kikászálódni az útvesztőből!
Fiatal vörös és göndör hajú lány a padlón fekszik és laptopot használ. A kezében van egy bankkártya és egy telefon.
Az internetes szerződések esetén fennálló elállási jog széles körben ismert, de bizonytalanságok és tévhitek a mai napig keringenek róla. Sokan még mindig úgy tudják, hogy az elállás határideje 8 nap, holott már évek óta 14 nap áll a rendelkezésünkre, ha utólag gondoltuk meg magunkat.
Egy férfi és egy nő telefont vásárol és néz egy boltban.
Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő.

Elállás, hogyan és mikor?

Egy nő felháborodottan telefonál, közben egy papírt tart a kezében.

Többször írtunk már a kellékszavatossági jogokról és azok érvényesíthetőségi sorrendjéről, azonban újra és újra felmerül egy-egy bírósági ítélet, amely kiegészíti az eddigi ismereteinket. Ebből kiindulva úgy gondoljuk fontos megosztani újonnan szerzett tapasztalatainkat olvasóinkkal, hiszen nemcsak a karácsonyi időszakban, hanem nyáron is aktuális ez a kérdés, a szezonális termékek megvásárlásával kapcsolatban.

3 fiatal nő hátrafordulva mosolyog, bevásárlás után, szatyrokkal a kezükben.

Lassan beindulnak a nagy nyári leárazások, sőt a közelmúltban lehetett hallani arról, hogy az egyik legnagyobb férfi-női ruházati cég alaposan túlrendelte magát áruból, ezért feltehető, hogy komoly leárazásokkal adnak túl ruháikon. Ugyanakkor a fogyasztói társadalom hisztériája miatt gyakran előfordul, hogy olyan árut veszünk meg amit később megbánunk vagy nincs rá szükségünk. Sajnos komoly baj, hogy sokan a mai napig nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak vásárláskor.

Egy pár van a karácsonyfa előtt, ahol a nő nagyítóval néz bele a karácsonyi dobozába.

A decemberi ünnepeket megelőzően egyre több áruház hirdet készletkisöprési akciókat, annak érdekében, hogy karácsonyra már felfrissült készlettel tudják várni a vásárlókat. Sajnos sok esetben találkozhatunk azzal, hogy az akciós termékekkel kapcsolatban panaszaink lépnek fel. Tekintsük át, hogy milyen szavatossági jogok illetnek meg bennünket akkor, amikor leértékelt terméket vásárlunk.

Egy nő csodálkozva belenéz egy karácsonyi ajándékdobozba

A karácsonyi készülődés során a legtöbb embernek az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy kinek, milyen karácsonyi ajándékot vegyen, és azt honnan tudja a leggazdaságosabban beszerezni. Ilyenkor jönnek manapság számításba akár a külföldi internetes áruházak, amelyek nagyon kedvező árakon kínálnak termékeket a ruhaneműktől a műszaki cikkekig. A beszerezhető termékek igen széles palettájából vásárolhatunk, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a kedvező árak mögötti rejtett kockázatokról sem. 

Egy nő fáradtan fekszik a kanapén előtte teli papírzacskókkal.

Napjainkban a fogyasztói szerződésekkel kapcsolatos kérdésköröket tárgyaló jogszabályok köre egyre inkább bővül, így nem is csoda, hogy egyes esetekben elveszünk a jogi útvesztőkben és nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen igénnyel, illetve milyen határidőn belül élhetünk. A fenti probléma tipikus példája a fogyasztót megilletően elállási jogosultság kérdésköre.

Egy lány fekszik a fűben és a telefonját nézi.

Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.