Garancia
Többször írtunk már a kellékszavatossági jogokról és azok érvényesíthetőségi sorrendjéről, azonban újra és újra felmerül egy-egy bírósági ítélet, amely kiegészíti az eddigi ismereteinket. Ebből kiindulva úgy gondoljuk fontos megosztani újonnan szerzett tapasztalatainkat olvasóinkkal, hiszen nemcsak a karácsonyi időszakban, hanem nyáron is aktuális ez a kérdés, a szezonális termékek megvásárlásával kapcsolatban.
Lassan beindulnak a nagy nyári leárazások, sőt a közelmúltban lehetett hallani arról, hogy az egyik legnagyobb férfi-női ruházati cég alaposan túlrendelte magát áruból, ezért feltehető, hogy komoly leárazásokkal adnak túl ruháikon. Ugyanakkor a fogyasztói társadalom hisztériája miatt gyakran előfordul, hogy olyan árut veszünk meg amit később megbánunk vagy nincs rá szükségünk. Sajnos komoly baj, hogy sokan a mai napig nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak vásárláskor.
A decemberi ünnepeket megelőzően egyre több áruház hirdet készletkisöprési akciókat, annak érdekében, hogy karácsonyra már felfrissült készlettel tudják várni a vásárlókat. Sajnos sok esetben találkozhatunk azzal, hogy az akciós termékekkel kapcsolatban panaszaink lépnek fel. Tekintsük át, hogy milyen szavatossági jogok illetnek meg bennünket akkor, amikor leértékelt terméket vásárlunk.
A karácsonyi készülődés során a legtöbb embernek az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy kinek, milyen karácsonyi ajándékot vegyen, és azt honnan tudja a leggazdaságosabban beszerezni. Ilyenkor jönnek manapság számításba akár a külföldi internetes áruházak, amelyek nagyon kedvező árakon kínálnak termékeket a ruhaneműktől a műszaki cikkekig. A beszerezhető termékek igen széles palettájából vásárolhatunk, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a kedvező árak mögötti rejtett kockázatokról sem.
Napjainkban a fogyasztói szerződésekkel kapcsolatos kérdésköröket tárgyaló jogszabályok köre egyre inkább bővül, így nem is csoda, hogy egyes esetekben elveszünk a jogi útvesztőkben és nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen igénnyel, illetve milyen határidőn belül élhetünk. A fenti probléma tipikus példája a fogyasztót megilletően elállási jogosultság kérdésköre.
Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.
Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.