Jótállási igény? Persze, ajándékkártyára!

A karácsonyi vásárlási lázban fontos látnunk, hogy egyes üzletek által gyakorta alkalmazott jótállási igényérvényesítési mód, hogy az üzlet a vételárat ajándékkártyára tölti fel, vagy azt ajánlja, hogy a vevő vásárolja azt le azonnal. Amint ügyfelünk példájából is látszik, ezek a módszerek csak arra valók, hogy a vásárló pénzköltését egy adott üzlethez vagy üzletlánchoz kössék, miközben a polgári jog egészen más megoldást biztosít.

Ügyfelünk guruló bőröndjének húzókarja a jótállási időn belül meghibásodott, melyet garanciális ügyintézésre a bőröndmárkát forgalmazó prémium üzletbe vitt be. A vásárló ragaszkodott megszokott bőröndjéhez, ezért annak elsősorban a javítását kérte a szaküzlettől. Néhány nappal később azonban e-mailben értesítették, hogy a bőrönd nem javítható, a vételárat – kizárólag az adott üzletben felhasználható – ajándékkártyára töltik fel vagy az a boltban levásárolható.

Ügyfelünk helyesen érezte, hogy minden bizonnyal a vásárló adott üzlethez láncolásáról lehet szó, ezért hozzánk fordult segítségért. A tőlünk kapott instrukciók szerint e-mailben kezdte meg az egyezkedést a márkabolttal. Először arra kérdezett rá, hogy jogilag biztosan helyes-e a jótállási igény efféle rendezése? Kérdésére az üzlet azt válaszolta, hogy helyes.

Erre válaszul leírta számukra, hogy a Polgári Törvénykönyv szerint sem levásároltatni, sem ajándékkártyára feltölteni nem lehet a bőrönd vételárát, hanem azt készpénzben kell visszafizetni. A megkeresésére nem kapott választ, ezért további egy hét elteltével jelezte a márkaboltnak, hogy D.A.S. ügyfél, aki fogyasztói igényét jogi úton fogja érvényesíteni Társaságunk segítségével.

A levele elküldése után néhány órával megkapta a prémium üzlet válaszát: a vételárat visszafizetik, méghozzá készpénzben, amit aztán bármi másra elkölthet az ügyfél: akár olyan termékre is, amelyet a bőröndös nem forgalmaz.