Ügyfélbeszámolók

Kilyukadt a cipőm talpa. Visszakapom az árát?

Az ügyfél azon problémával kereste meg társaságunkat, hogy a lányának vásároltak a Deichmann-ban egy cipőt, melyre 2 év garancia vonatkozott. A cipőt rendeltetésének megfelelően, szokásos módon használták. A cipő talpa a vásárlástól számított fél éven belül azonban elvékonyodott, majd ki is lyukadt. 

A teljes történet

Esettanulmányok

Jótállási igény érvényesítése

Ügyfelünk egy fél éves gépjármű tulajdonosaként az autó importőrétől kapott egy tájékoztató levelet:

A teljes történet


A digitális ügyintézés rejtelmei

2018. január 5.

Valószínűleg a legtöbb olvasó rutinosan ír e-mailt, az okostelefonok elterjedésével pedig már vásárlásokat, csekkfeladást és az otthoni fűtés távolról történő bekapcsolását is végezhetjük. A hivatali ügyintézésnél sokan mégis tartózkodóbbak az elektronikus átállással kapcsolatban, pedig valljuk be őszintén, senki nem szeret órákat üldögélni az okmányirodában, vagy éppen a rendőrségen.

Az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedése, az eljárások gyorsítása és az adminisztratív terhek csökkentése, a korszerűbb és hatékonyabb közszolgáltatások nyújtása érdekében egyre több hivatalnál van mód egyes ügytípusok elektronikus intézésére. Elektronikus ügyintézés biztosítására kötelesek például az államigazgatási szervek, önkormányzatok, bíróságok, 2018. január 1. napjától pedig már lehetőség van rá a rendőrségi ügyekben is.

Elektronikus ügyintézés alatt nem azt kell érteni, hogy írunk egy egyszerű e-mailt a rendőrségnek, hiszen személyünk hiteles azonosítása ilyen esetekben elkerülhetetlen. Ahhoz tehát, hogy otthonról kérhessük, miszerint vizsgálják felül a kiszabott helyszíni bírságot, némi előkészület kell. A szükséges programokat azonban egy alkalommal kell telepítenünk, ezt követően széles körben nyílik mód az elektronikus ügyintézésre, így hosszú távon rengeteg időt, sőt, költséget is megspórolhatunk. Nem kell kérelmeinket kinyomtatni, postára adni tértivevényesen, és a formanyomtatványok miatt feltehetően hiányosak sem lesznek.

Az elektronikus ügyintézés általános feltételei a következők:

Mindenek előtt szükség van úgynevezett Ügyfélkapu létesítésére, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet vagy személyesen az okmányirodában, vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adni egy szabadon választott egyedi felhasználói nevet és elektronikus levélcímünket (e-mail cím), ide érkezik majd az első belépéshez szükséges egyszer használatos kód.

Az elektronikus szolgáltatásokat ezt követően az úgynevezett Központi Azonosítási Ügynökön keresztül érjük el. A rövidítve KAÜ-nek nevezett azonosítás pár másodpercet vesz igénybe, egy gombnyomással el tudjuk érni az Ügyfélkapu oldaláról. Képzeljük el egy olyan kapunak, amin keresztül beléphetünk egy egységes felületre. Innét tölthetjük fel ugyancsak egy gombnyomással a hivatalok, rendőrség vagy akár bíróság részére címzett dokumentumainkat, illetve ugyanide fognak érkezni a válaszdokumentumok is.

A feltölthető dokumentumok legtöbb esetben készen elérhető formanyomtatványok, melyeket értelemszerűen kell kitölteni. A kitöltésük és a feltöltéshez szükséges aláírás az úgynevezett ÁNYK programon (Általános Nyomtatványkitöltő Program) keresztül lehetséges, ezt tehát telepítenünk kell a számítógépünkre.

A telepítéseket és regisztrációkat segédletek, leírások teszik egyértelművé, illetve igénybe vehetünk hozzá személyes és telefonos segítséget is.

Bár első ránézésre bonyolultnak és riasztónak tűnhet az elektronikus ügyintézés, csak a kezdeti lépéseken kell átesni, hogy kényelmesebb módon intézhessünk ügyeinket. Az ügyfélkapus regisztrációt és az ÁNYK program telepítését követően a számítógépen kitöltött formanyomtatványokat egy kattintással tölthetjük fel. Ezt követően könnyűszerrel küldhetjük meg a hivatalok részére szabálysértési ügyektől kezdve az objektív felelősséggel kapcsolatos ügyeken át a polgári lőfegyver ügyintézésig.


dr. Gombolai Éva

Kategóriák: Adózás, Bank & biztosítás

Címkék: ügyintézés, ügyfélkapu, Általános Nyomtatványkitöltő Program, formanyomtatvány

Vissza

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2018. január 5., (18 napja).

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép