Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Jönnek a leárazások, mire érdemes különösen figyelni?

Jönnek a leárazások, mire érdemes különösen figyelni?

2021. november 06.

akciók, leárazások, vásárlás, webshop, csalás,
Még pár nap és a karácsonyi leárazások berobbannak a magyar áruházak és webshopok kínálatába is, a Balck Friday-ig pedig már egy hónap sincs hátra. Az ünnepi lázban és a kapkodásban gyakran elfeledkezünk arról, hogy tudatosan és figyelmesen intézzük vásárlásainkat legyen szó akár internetes rendelésről, akár áruházi vásárláskor. Jelen cikkünkben néhány olyan dologra szeretnénk felhívni a figyelmet, melyeket érdemes az ünnepekre való készülődés során is észben tartani.

Arról, hogy mire figyeljünk akciós termék vásárlása/ leárazások esetén, korábban itt írtunk részletesen. Most ezt a témát egészítjük ki újabb tudnivalókkal.

Nézzük meg honnan vásárolunk!

Napjainkban az internet térhódításának köszönhetően túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a világ bármely részéről, bármit rendelhetünk. Nem árt azonban teljes mértékig tisztában lennünk azzal sem, hogy pontosan kitől vásárolunk. Áruházi, bolti vásárlások esetén ez a legtöbb esetben egyértelmű. Internetes vásárlás során azonban egyre gyakrabban találkozhatunk azzal a jelenséggel, hogy egy látszólag magyar webshop mögött nem magyar, hanem például szlovák vagy lengyel cég áll. A vásárlás során ilyenkor mindvégig magyar nyelven kommunikálunk, magyar honlapon választjuk ki a terméket, sőt, akár a webshop címe is végződhet a jól ismert .hu végződésre. Érdemes azonban észben tartani, hogy amennyiben a honlapon a kapcsolati adatok között nem magyar cég vagy egyéni vállalkozó van feltüntetve, úgy probléma esetén számtalan kihívással találhatjuk szembe magunkat. Ilyen lehet például az az eset, ha a termék nem érkezik meg, vagy ha megérkezik ugyan, de hibásan. Ezekben az esetekben mind kommunikációs, nyelvi problémák felmerülhetnek, továbbá egy garanciális ügyintézés is meghosszabbodhat. Nem is beszélve arról az esetről, amikor a vállalkozás egyszerűen elérhetetlenné válik vásárlói számára.

Leárazások – ne dőljünk be a csalóknak!

Az interneten elkövetett csalások formái gyakorlatilag tételesen felsorolhatatlanok. Ha a legkisebb gyanú is felmerül, hogy nem megbízható eladó kínálatát böngésszük, inkább vásároljunk mástól, minthogy csalás áldozatai legyünk. Különösen érdemes figyelni magánszemély és külföldi eladók esetén, mert bár kétségtelenül vannak rendkívül tisztességes és jó cégek és személyek közöttük is, könnyen pórul járhatunk. Amennyiben van lehetőségünk érdemes megfontolni az utánvéttel történő fizetést, avagy a személyes átvételt.

Különösen figyeljünk arra, hogy bankkártya adatainkat kinek és hol adjuk meg. Ezek egyértelműen olyan adatok, amelyek illetéktelen személyek kezébe történő jutása esetén jelentős anyagi kárunk is származhat. Óvakodjunk továbbá a pénzküldő szolgáltatások használatától is, az ezeken keresztül végrehajtott csalások száma is jelentős.

Feltűnően alacsony ár esetén nem biztos, hogy jól jár!

Mindenki hallott már olyan történetet ismerősei, barátai körében, amikor egy termékhez vagy szolgáltatáshoz kivételesen kedvező áron jutott hozzá. A feltűnően alacsony ár azonban nem mindig jelenti azt, hogy jól jár a vásárló, ezért a nagy leárazások közepette is érdemes a racionalitás talaján maradni.

Azt, hogy mi számít feltűnően alacsony árnak, nem szabályozzák jogszabályaink. A rendkívül alacsony árat egy webshop esetén indokolhatja akár egy informatikai hiba is. Vegyünk példának egy számítógép monitort, ami normál piaci körülmények között 100.000,- Ft körül vásárolható meg. Amennyiben egy webáruház kínálatában ugyanez a monitor 10.000,- Ft-os vagy éppen 1.000,- Ft-os áron vehető meg, úgy a kialakult bírósági gyakorlat alapján az átlagosan tájékozott fogyasztónak észlelnie kell, hogy elírás történt. A legtöbb esetben ilyenkor a vásárló nem követelheti azt, hogy a monitort ilyen alacsony áron adja el neki a webshop. Mindig a „mintafogyasztó” fogalmából kell kiindulnunk, tehát abból, hogy egy  átlagosan informált, figyelmes átlagfogyasztó észrevehette-e, hogy tévedés történt.

Más a helyzet akkor, hogyha a fent említett monitort a leárazások során 65.000,- Ft-ért árulja egy webáruház. Ebben az esetben racionális nem elképzelhetetlen, hogy a termékre valami miatt 35 százalékos kedvezményt ad egy áruház. Ilyenkor a vásárló akár ragaszkodhat is a feltüntetett áron való teljesítéshez.

A feltűnően alacsony ár oka lehet egyéb tényező is, melyre szintén érdemes kiemelt figyelmet fordítani. Rengeteg áruházban és webáruházban kapni ma már újracsomagolt, „kishibás” termékeket vagy kiállítási darabokat. A forgalmazók ezen termékekre általában adnak bizonyos kedvezményt. Kérdés ugyanakkor, hogy valóban ilyen tulajdonságokkal bíró terméket akartunk-e vásárolni.

Mindezeken túlmenően sajnos az sem elhanyagolható szempont, hogy az alacsony ár mögött valamilyen csalás szándéka húzódik meg, ezért érdemes gyanakodnunk is nagyon kedvező árak láttán.

 

Bízunk benne, hogy a cikkünkkel fel tudtuk hívni figyelmüket néhány olyan jelenségre, amelyekre kiemelt figyelmet érdemes fordítani az ünnepi készülődés során.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Egyéb, Fogyasztóvédelem
  • Címkék: akciók, csalás, leárazások, vásárlás, webshop
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. november 06. ( 1 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Értéktárgyaikért felelősséget nem vállalunk!
Következő bejegyzés Az a bizonyos kék-sárga baleseti bejelentő lap

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy banknál érdeklődött hitelfolyósításra vonatkozóan, mivel jelzálog alapú kölcsönt szeretett volna felvenni.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép