Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Mire figyeljünk, ha akciós terméket vásárlunk?

Mire figyeljünk, ha akciós terméket vásárlunk?

2020. november 10.

A karácsony előtti leárazások, készletkisöprő akciók már elkezdődtek a nagyobb boltokban, egy hónap múlva pedig itt a már Magyarországon is nagy népszerűségnek örvendő Fekete Péntek napja is. Sajnos azonban előfordulhat, hogy a vásárolt termék elromlik, az eladó pedig arra hivatkozik, hogy mivel azt akciósan vásároltuk, így ő azért szavatosságot vagy jótállást nem vállal.

Érdemes tudni ugyanakkor, hogy jelenlegi jogszabályaink nem tesznek különbséget az akciósan vásárolt és a teljes áron értékesített termékek utáni szavatossági vagy jótállási szabályok között. Másképpen fogalmazva az akciós termék meghibásodása esetén ugyanolyan jogok illetnek meg minket, mint a nem akciós termékek esetében.

Néhány dologra azonban nem árt figyelni, ha akciósan vásárlunk.

Az egyik ilyen dolog, hogy mindig alaposan nézzük meg, pontosan mi az oka a leárazásnak, főként akkor, hogyha az a szokásosnál is nagyobb mértékű. Előfordulhat ugyanis, hogy az általunk kiszemelt termék valójában azért akciós, mert az valamilyen kisebb hibában szenved, azon valamilyen sérülés található vagy éppen nem rendelkezik csomagolással. Az ilyen termékek esetében az általunk észlelhető hibák miatt nincs helye utólagos reklamációnak.

Gyakori jelenség, hogy egy adott terméknek akár kétszer, háromszor is csökkentik az árát, ezáltal újabb és újabb árcédulák kerülnek a csomagolására.

Jó tudni, hogy ilyen esetben a kereskedő köteles a legalacsonyabb feltüntetett áron adni a terméket, így ezt követelhetjük is a kasszánál. Ezért minket hátrány természetesen nem érhet.

Webáruházak esetében különösen fontos, hogy vásárlás előtt mindig győződjünk meg arról, hogy az adott honlapot pontosan ki üzemelteti.

Gyakori jelenség ugyanis, hogy magyar nyelvű weboldalakat valójában külföldi, sokszor szlovák, román vagy cseh cégek üzemeltetik. Külföldi vállalkozástól vásárolt termékek esetén pedig jótállási vagy szavatossági jogainkat is nehezebb érvényesíteni, illetve magának az ügyintézésnek a folyamata is jóval bonyolultabb lehet.

Abban az esetben, hogyha az általunk megvásárolt termékkel bármilyen problémánk adódna fontos, a hibát haladéktalanul közöljük az eladóval. Kellékszavatossági jogunk alapján ilyen esetben elsődlegesen a termék kijavítását vagy kicserélését kérhetjük, amennyiben pedig ennek nem tud eleget tenni a vállalkozás, úgy árleszállításra tarthatunk igényt. Végső esetben pedig elállhatunk a vásárlástól. Ez utóbbi esetben a vállalkozásnak vissza kell fizetnie a termék vételárát, nekünk pedig vissza kell adnunk a terméket, annak minden tartozékával együtt.

A fentieken túlmenően természetesen számtalan egyéb körülményt is fel lehetne sorolni, amire érdemes figyelni a leárazások közepette. A legfontosabb talán, hogy legyünk mindig körültekintőek vásárlásaink során, nehogy később csalódás érjen minket.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: akciók, leárazás, szavatosság
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. november 10. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Közjegyzői okiratba foglalt bérleti szerződés – miért éri meg?
Következő bejegyzés Az egészségügyi dolgozók kirendeléséről

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

tolatásos baleset, szabálysértés, pénzbírság, jogvédelem

Esettanulmányok

Ügyfelünk éppen a garázsából állt ki gépjárművével, amikor kis sebességgel a hátulról érkező gépjármű nekiütközött. Kisebb anyagi káron felül szerencsére komolyabb baj nem történt, de a felek rendőrt hívtak a helyszínre.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép