Ügyfelünk 2021. augusztusában a gépjárművét újból elvitte a szervizbe, mert ismét olajszemcsék jelentek meg a hűtőrendszer kiegyenlítő tartályában. A szerviz javaslatára ismét kicserélték az olajhűtőt, amit már cseréltek korábban, továbbá kitakarították a kiegyenlítő tartályt. Ezek után egy EGR cső tömítésre Ügyfelünk visszavitte az autót, mert ott volt tömítetlenség a korábbi összeszerelés óta. A javítási költség 160.000 forintba került.
2021 október elején nem várt probléma jelentkezett Ügyfelünk gépjárművével, elkezdett a motor kattogni. Ügyfelünk azonnal leállította az autót és traileren elvitte ismét a szervizbe.
Az autó azóta is ott állt, nem lett szétszerelve, hogy kiderüljön mi a hiba. Egy meghallgatás alapján a szervizben azt mondták, hogy hajtókar csapágy vagy főtengely csapágy probléma áll fenn.
Ügyfelünk sérelmezte, hogy többszöri egyeztetés ellenére a szervizben nem vizsgálták meg az autót hogy kiderüljön mi a hiba valódi oka, ezzel elmulasztva a jótállási és kellékszavatossági kötelezettségüket.
A fenti kötelezettségek teljesítésére felszólítottuk a motorcserét elvégző szervizt, felhívva a figyelmüket, hogy használt dolog esetén is fennáll a kellékszavatosság legalább 1 évig. Tekintettel arra, hogy a kijavításra és kicserélésre alkatrészhiány, továbbá műszaki okokból nem volt lehetőség, második lépcsőben, két felszólítás hatására biztosította a szerviz Ügyfelünk részére az elállási jogot.