Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • A hibás teljesítés labirintusában

A hibás teljesítés labirintusában

2019. november 01.

Amennyiben egy vállalkozástól megvásárolt termékről kiderül, hogy hibás, a fogyasztó egy szempillantás alatt kérdések vagy éppen elhárító kifogások egész garmadájával találkozik. Visszakaphatom az árat, vagy kicserélik azonnal a terméket? Kit terhel a bizonyítás kötelezettsége? Lényeges, hogy használt vagy új dologról beszélünk? Jelen cikkünkben ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresünk választ.

Hat hónapon belül észlelt hiba esetén a vállalkozásnak szükséges bizonyítania, hogy a termék nem hibás.

Tény. Amennyiben a fogyasztó által vásárolt termék hibája a szerződés teljesítését követő hat hónapon belül következik be, a jogszabály egy, a fogyasztót védő vélelmet állít fel. Ilyen esetekben azt kell ugyanis vélelmeznünk, hogy a hibás teljesítés már a vásárlás pillanatában során fennállt, és a vállalkozásnak kell bizonyítania ennek ellenkezőjét, melyet fordított bizonyítási tehernek nevezünk.

Három napon belül visszavihetem a hibás terméket, és visszakapom a vételárat.

Tévhit. A vonatkozó kormányrendelet szerint tartós fogyasztási cikk vásárlása esetén, ha a fogyasztó három munkanapon belül meghibásodás miatt jelzi csereigényét, akkor a vállalkozónak ezen igényt kell kielégítenie, nem pedig az egyébként első lépésként irányadó javítást köteles teljesíteni. Ügyfélközpontúsági okokból az üzletek szabályzatukban vagy szerződési feltételeikben természetesen rendelkezhetnek visszavásárlásról is, de jogszabály értelmében ez nem kötelező.

Használt termékek esetében nem értelmezhető a szavatosság.

Tévhit. Kellékszavatossági igényt használt termékek (akár háztartási cikkek, gépjárművek) vásárlása esetén is érvényesíthet a fogyasztó a jogszabály alapján. Jótállás valóban csak a már említett fogyasztási cikkek esetén vagy az eladó írásba adott vállalása esetén érvényesíthető, a kellékszavatossági jogok azonban törvény alapján megilletik a vásárlót.

Szavatossági jog alapján nem érvényesíthetek első lépésként elállási jogot.

Tény. Bár hibás teljesítés esetén sok vásárló bizalma megrendül egy adott cégben vagy termékben, a jogszabály a kellékszavatossági jogok sorrendjének szabályozásával nem teszi lehetővé azt, hogy a fogyasztó azonnal elállási jogát gyakorolja. Első lépésként a hiba javítása vagy a hibás termék/alkatrész cseréje igényelhető, másodlagosan árleszállítás, és csak legvégső esetben értelmezhető az elállás, azaz a termék visszaszolgáltatása és a vételár visszakövetelése. Ez alól egyetlen kivételt az internetes vásárlás képez, amikor a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a szerződéstől a termék visszaküldése mellett.

Figyelem! Lényeges, hogy a szerződési jog szabályai értelmében fogyasztó kizárólag az önálló foglalkozásán/üzleti tevékenységén kívül eljáró természetes személy (ember) lehet, tehát sem egyéni vállalkozó, sem cég nem kerülhet fogyasztói pozícióba, még ha az adott ügylet nem is tartozik szakmája körébe.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Heinrich Renáta
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés, Szavatosság
  • Címkék: elállási jog, hibás teljesítés, szavatosság
  • Cikktípus: Szakmai cikk
dr. Heinrich Renáta fényképe

Szerző: dr. Heinrich Renáta

jogi előadóDiplomáját 2016-ban szerezte meg az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, majd rövid ügyvédjelölti pályafutás után októberben a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt-nél helyezkedett el. Szívügye elsősorban a munka- és szociális jog, emellett érdeklődik a peren kívüli alternatív vitarendezés és a kommunikáció iránt is. Célja, hogy a jogi tudást közérthetően és életszerűen oszthassa meg másokkal, és minden relációban a gyengébb felet segíthesse.

dr. Heinrich Renáta összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. november 01. ( 4 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Tűzgyújtási tilalom kerten belül?
Következő bejegyzés Viharkár és szövődményeik

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Nyugat-magyarországi motoros ügyfelünk nem értette, hogyan bírságolhatták meg egy dél-alföldi városban gyorshajtásért, mert állítja: sohasem járt az Alföldön kedvenc kétkerekűjével.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép