Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Fiatalok egy fesztiválon, pléden ülve vidámak.

Míg a jó idő tart, a kisebb-nagyobb fesztiválok szinte egymást érik hazánkban. Bármelyik mellett is tegyük le a voksunkat, pár alapszabályt érdemes előre ismerünk. Talán nem is gondoljuk, hogy amit a koncert kellős közepén, fröccsmámorban még klassz ötletnek hittünk, utóbb súlyos következményeket vonhat maga után. De mikre is figyeljünk? Alábbi cikkünkben hasznos tudnivalókat gyűjtöttünk össze. 

Egy szőke nő aláír egy papírt egy futárnak.

Ügyfelünk interneten vásárolt egy televíziókészüléket. A kiszállítás napján azonban munkahelyéről  sajnos elbocsátották. A változás miatt úgy döntött, mégsem engedheti meg magának az új TV-t, így a jogszabályok szerinti 14 napos, indokolási kötelezettség nélküli elállási jogával élt. A TV-t visszaküldte, azonban hiába várta a vételár visszautalását. 

Az autókereskedő mutatja a fiatal párnak az autóját.

Mindenki keresi, kutatja álmai autóját vagy csak azt a járművet, ami a legcélszerűbben használható számára az üzleti- vagy a magánéletben. A kínálat a használtautós hirdetésekben óriási, különösen, ha a leendő vásárló a keresést kiterjeszti a szomszédos államokra is. Néhány alapvető jogi körülményt érdemes már azelőtt felmérni és mérlegelni, mielőtt egyáltalán megnyitnánk bármely hirdetési portál weboldalát. Ellenkező esetben később olyan kényszerpályára kerülhetünk, ami elvágja a jogérvényesítés lehetőségét. Kellő körültekintéssel a csapdák egy része helyből elkerülhető.

Az autószerelő átadja a tulajdonosnak az autó kulcsait az szerelőműhelyben a karbantartás után.
Manapság nem ritka, hogy az elromlott telefon, óra vagy háztartási gép javítása helyett inkább az új termék vásárolása mellett döntünk. A javítás költségtakarékosabb és környezetkímélőbb eljárás, azonban sok bosszúságot okozhat, ha hiábavalónak mutatkozik. Akik ugyanis emellett döntenek, nem ritkán bosszankodhatnak, hogy hiába fizették meg a javítás nem ritkán magas összegét, a hiba rövid időn belül újra felbukkan. A gépjárművek karbantartása sem kíméli a tulajdonosok pénztárcáját, így hasznos tudni, hogy a számla végösszege nem feltétlenül ablakon kidobott pénz, ha a hiba újra jelentkezik.
Egy férfi csavarkulccsal a bicikli hátsó kerekét szereli.

Ügyfelünk 2017. februárjában biciklit vásárolt interneten keresztül. A biciklit futárszolgálat szállította házhoz, a csomagolása kívülről sértetlen volt. Ügyfelünk a csomagolás kibontása után észlelte, hogy a biciklin több helyen sérülések, karcolások vannak, az egyik fékpedál törött is volt, illetve a fékkarok végei is töröttek voltak.

Egy gyerek láb amin piros cipő, fehér fűzővel van.

Az ügyfél azon problémával kereste meg társaságunkat, hogy a lányának vásároltak a Deichmann-ban egy cipőt, melyre 2 év garancia vonatkozott. A cipőt rendeltetésének megfelelően, szokásos módon használták. A cipő talpa a vásárlástól számított fél éven belül azonban elvékonyodott, majd ki is lyukadt. 

Férfi az óráját nézve, telefonnal a kezében várja a repülőgépét a reptéren.

Eljött a nyár, végre kezdődhetnek a szabadságok. Ilyenkor sokan választják a külföldi utakat kikapcsolódás céljából. Ezzel együtt gyakran hallani elégedetlen utazókat, akik amiatt panaszkodnak, hogy törölték a lefoglalt járatukat, vagy nem tudtak időben elindulni a járatkésés miatt. Észlelve a probléma elterjedt jellegét az Európai Unió a tagállamok egységes szabályozásának biztosítása érdekében a 264/2004 EK rendeletben rögzítette azokat a lehetőségeket, melyekkel a légiutasok élhetnek ilyen esetekben. 

Egy nő leemel egy turmixgépet a polcról egy elektronikai boltban.

Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő.