Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Egy karácsonyi doboz.

Az ünnepek közeledtével lassan mindenkinek eszébe jutnak a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos teendők. Míg egyeseknek külön örömet okoz a személyre szabott ajándékok kiválasztása, másokat előre nyomaszt ez a kedves kötelezettség. Az azonban mindenkit érint, ha a nehezen megválasztott ajándékkal kapcsolatban valamilyen probléma merül fel, például a rendelt termék nem érkezik meg vagy netán hibás árut veszünk kézhez. Érdemes tudni, hogy ilyenkor milyen jogaink vannak ezekben a kellemetlen helyzetekben az eladóval szemben.

Egy Special Offer matrica: piros háttér zöld karácsonyfa.

Közeledik a karácsony, ezzel együtt nő az emberek vásárlási kedve, különös tekintettel az akciós termékekre. November végén, december elején sok áruház dönt úgy, hogy „készletkisöprési akciókat” tart, vagy valamely szolgáltatására nézve jelentős kedvezményt enged. Nem árt tisztában lenni a fogyasztókat megillető jogainkkal, annak érdekében, hogy az akciós terméket valóban akciós áron vásároljuk meg.

Egy pár van a karácsonyfa előtt, ahol a nő nagyítóval néz bele a karácsonyi dobozába.

A decemberi ünnepeket megelőzően egyre több áruház hirdet készletkisöprési akciókat, annak érdekében, hogy karácsonyra már felfrissült készlettel tudják várni a vásárlókat. Sajnos sok esetben találkozhatunk azzal, hogy az akciós termékekkel kapcsolatban panaszaink lépnek fel. Tekintsük át, hogy milyen szavatossági jogok illetnek meg bennünket akkor, amikor leértékelt terméket vásárlunk.

Egy nő csodálkozva belenéz egy karácsonyi ajándékdobozba

A karácsonyi készülődés során a legtöbb embernek az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy kinek, milyen karácsonyi ajándékot vegyen, és azt honnan tudja a leggazdaságosabban beszerezni. Ilyenkor jönnek manapság számításba akár a külföldi internetes áruházak, amelyek nagyon kedvező árakon kínálnak termékeket a ruhaneműktől a műszaki cikkekig. A beszerezhető termékek igen széles palettájából vásárolhatunk, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a kedvező árak mögötti rejtett kockázatokról sem. 

Egy futár csomagot hogy egy nőnek.

Jól tudjuk, hogy az elektronikus kereskedelem térnyerése egyre látványosabb a hagyományos formákkal szemben. Az interneten, telefonon rendelhető termékek és szolgáltatások köre szinte végtelen. Nem mindegy azonban, hogy a kiszállított termék milyen állapotban kerül hozzánk: egyben van-e, hiányos-e, avagy kisebb-nagyobb sérülések tarkították a csomag útját. A gyakorlatban állandó viták és jogviták forrása, hogy vajon a kiszállított termék már eleve sérülten érkezett-e, vagy bizony  a mi kezünkből csúszott ki és tört el már az első napon. Ugyanígy vitára adhat okot a csomagból hiányzó alkatrész, illetve tartozék.

Csápoló fiatalok egy koncerten.

A SZIGET, Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális rendezvénye augusztus 10 és 17 között idén is várja a szórakozni vágyókat. Amennyiben Ön is tervezi a részvételt, nem árt tisztában lennie az irányadó szabályokkal. A házirend be nem tartása ugyanis a fesztiválról való kizárást eredményezheti, sőt, akár büntetőjogi következményeket is vonhat maga után.  Jöjjenek tehát a legfontosabbak, hogy biztosan elkerülhesse a kellemetlenségeket.

Egy nő fáradtan fekszik a kanapén előtte teli papírzacskókkal.

Napjainkban a fogyasztói szerződésekkel kapcsolatos kérdésköröket tárgyaló jogszabályok köre egyre inkább bővül, így nem is csoda, hogy egyes esetekben elveszünk a jogi útvesztőkben és nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen igénnyel, illetve milyen határidőn belül élhetünk. A fenti probléma tipikus példája a fogyasztót megilletően elállási jogosultság kérdésköre.

Egy lány fekszik a fűben és a telefonját nézi.

Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.

Egy pár fejükön papírdobozzal, amikre mosoly van rajzolva.

Újra éledezik a hazai ingatlanpiac, a használt lakóingatlanoké még inkább, mint az új építésűeké. Miután hosszas válogatást követően sikerült kiválasztani a megfelelő eladó lakást vagy házat, esetleg házrészt, senki nem szeretne kellemetlen meglepetéseket a drága szerzeményével kapcsolatban. Ilyen nem várt meglepetésekből pedig sajnos akadhat bőven! Kérdés, hogy meddig és milyen esetben kérhető számon a hiba az eladón?

Egy pár és két gyereke az ágyban ül és telefont vagy táblagépet néz.

A téli hideg időszakban jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?