Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Virtuális véleményszabadság

Virtuális véleményszabadság

2020. december 18.

Belátható, hogy a jóhírnév sérelme például egy vállalkozás esetében komoly érdeksérelmet okozhat, hiszen a fogyasztók sokkal többször és lényegesen hangzatosabban számolnak be negatív tapasztalataikról, mint pozitív élményeikről. Jelen írásunkban arra keressük a választ, hogyan határolhatók el a jogsértések a jogszerű véleményektől, és milyen eszközökkel léphetünk fel az előbbiek ellen.

„Részemről nagy csalódás volt”

Egy kozmetikai kezeléseket nyújtó vállalkozás találkozott ezzel a hozzászólással egy bejegyzése alatt. Természetesen a komment alá sok kérdés érkezett a hozzászóló tapasztalatait illetően, aki legtöbbször az alábbi jellegű válaszokat adta:

  • „Nekem sokat nem használt ez a módszer.”
  • „Ehhez a csekély eredményhez képest nagyon drága.”

Ezek a kijelentések – bár kétségtelenül nem tüntetik fel jó színben a vállalkozást és annak szolgáltatását – nem ütköznek jogszabályba, mert személyes véleményt fogalmaznak meg, mely kifejezésmódjában nem indokolatlanul durva. Nem mondható el ez a következő esetünkről.

„XY egy senkiházi, örülj, ha nem végzed örökké megnyomorítva… tudnék mesélni…”

Egy aggódó beteg a közösségi média egyik csoportjában érdeklődött egy konkrét, név szerint megjelölt orvosról, aki magánpraxisban és állami egészségügyben egyaránt dolgozott. A beteg nála szeretett volna sort keríteni egy sebészeti műtétre, melytől nagyon félt, ezért a lehető legtöbb véleményt szerette volna megismerni. Az egyik hozzászóló az orvos nevének feltüntetésével a fenti hozzászólást írta, hozzátéve: „Ha rajta múlik, nem is élem túl az egészet, két gyereket hagytam volna árván… mindezt azért, mert nagyjából annyira szakszerű, mint egy hentes, egyébként úgy is nyúl a beteghez… ilyen ocsmány dög miért választja ezt a hivatást? Ami velem történt, nem egyszerű figyelmetlenség volt, hanem egyértelműen szándékos károkozás!!!”

A kérdéses bejegyzés megvalósíthatja a jó hírnév sérelmét polgári jogi értelemben. Ugyanis a kijelentés jellege mellett a megfogalmazás is meglehetősen durva. A becsületsértés büntetőjogi értelemben is megállhatja a helyét, hiszen az érintett személy munkájával kapcsolatos. Ráadásul több mint hatszáz csoporttag látta a bejegyzést és olvashatta a hozzászólásokat.

Mit lehet tenni?

Egy cégnek leginkább jó hírneve lehet, mintsem becsülete, ez utóbbi a természetes személyek (emberek) sajátja. A fentiekhez hasonló esetekben a vállalkozások esetében jellemzőbb és gyakran fontosabb is a polgári jog szankcióinak alkalmazása. E keretek között ugyanis nem csak kártérítés és sérelemdíj érvényesíthető, de kérhető, hogy az elkövető adjon elégtételt megfelelő nyilvánosság biztosítása mellett, továbbá az is, hogy a jogsértéstől tiltsák el. Ha nyilvános, mindenki számára hozzáférhető felületen jelennek meg a sértő tartalmak, érdemes minél hamarabb kérni a csoport adminisztrátoránál a bejegyzés tiltását, törlését (a legtöbb csoport elveivel már ellentétes a bántó, durva véleménynyilvánítás).

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Heinrich Renáta
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: jóhírnév megsértése, vélemény
  • Cikktípus: Szakmai cikk
dr. Heinrich Renáta fényképe

Szerző: dr. Heinrich Renáta

jogi előadóDiplomáját 2016-ban szerezte meg az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, majd rövid ügyvédjelölti pályafutás után októberben a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt-nél helyezkedett el. Szívügye elsősorban a munka- és szociális jog, emellett érdeklődik a peren kívüli alternatív vitarendezés és a kommunikáció iránt is. Célja, hogy a jogi tudást közérthetően és életszerűen oszthassa meg másokkal, és minden relációban a gyengébb felet segíthesse.

dr. Heinrich Renáta összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. december 18. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Gyorshajtásért kiszabott 30 ezres bírság - visszavonva
Következő bejegyzés Speciális rendelkezések a próbaidő kapcsán

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

indokolatlan végrehajtás

Esettanulmányok

Ügyfelünkkel szemben végrehajtást indított egy társaság, korábban már megfizetett adóssága miatt. Mint kiderült, a társaság egyszerűen nem könyvelte le megfelelően a befizetett összeget, és a jogerős ítélet alapján neki járó követelést azonnal végrehajtás útján érvényesítette. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép