Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Nyaralás – rendkívüli helyzetek

Nyaralás – rendkívüli helyzetek

2021. augusztus 05.

sérelemdíj, hibás teljesítés, utazási iroda, nyaralás
Bár a járvány miatt az idei a nyaralás már önmagában is rendkívüli, azonban a mostani cikkünkben leginkább arról lesz szó, hogy miként járjunk el, ha az utazási irodában foglalt utunk mégsem a legjobban sült el. Lehetséges, hogy idén is vannak olyanok, akik utazási irodában foglalták le az ideig nyaralásukat és nem önmaguk szervezték azt meg. Nekik igyekszünk most segítséget nyújtani azzal, ha valamilyen olyan probléma merült fel az út során, melyet mindenképp orvosolni szükséges.

Lehetséges problémák a nyaralás alatt

Az utazási irodák tipikusan csomagként értékesítik az egyes utazásokat. Ebbe beletartozik általában a nyaralás utazási költsége (repülővel, vagy busszal), maga a szállás és csomagtól függően az ellátás összege is. A problémát sok esetben az okozza, hogy a szerződéskötéskor a szerződő esetleg elfelejt valamilyen szolgáltatást „lefoglalni”. Láttunk már olyat, hogy “all-inclusive” ellátást szeretett volna valaki, azonban a foglalásban mégsem ez került rögzítésre. Ezek a hibák nyilvánvalóan kiiktathatóak azzal, hogy szerződőként határozottan körbejárjuk, hogy igényünknek megfelelően milyen szolgáltatások vannak. Továbbá mielőtt az utazási szerződést aláírnánk, egyszerűen ellenőrizzük az abban foglaltakat is.

Tipikus probléma az is, hogy az utazási katalógusban közzétett és a szerződő által elképzelt szállás nem egyezik. Itt a legkülönbözőbb problémák merülhetnek fel: nem tengerre néző, nem működik a légkondicionáló, zajos és vékonyak a falak, vagy olyan mértékben piszkos és elhasznált a szállás, hogy ott még megszállni is bűn, nemhogy pihenni. A szállodák további felelősségéről itt írtunk.

A megelőzés

A tudatosabb utazóknak célszerű az utazási irodától függetlenül is ellenőrizni a szállást, melyhez igen nagy segítséget tud nyújtani ma már az internet. Több olyan szállásfoglalással foglalkozó weboldal is működik, ahogy a fogyasztók visszajelzései alapján is értékelik a szállásokat. Érdemes ezekre mindig egy pillantást vetni, mert talán jó előre megelőzhetővé válik a kellemetlen élmény.

Szükséges lépések

Ha azonban a legnagyobb elővigyázatosság ellenére sem tudtuk elkerülni a problémát, javasolt az alábbi lépéseket megtenni. Ezzel is felkészülve arra, hogy amennyiben jogvitánk tovább fokozódna, akkor jobb esélyekkel tudjuk az igényünket is érvényesíteni. Főszabály az, hogyha tetten érhető a hibás teljesítés, akkor azért az utazási iroda felel. Ez alól csak szűk kivétel van, mégpedig akkor mentesül a hibás teljesítés miatti kötelezettsége alól, ha a probléma az utas magatartására vezethető vissza, vagy olyan előre nem látható, elháríthatatlan külső ok merül fel, melyért senki nem tehető felelőssé. A tavalyi évben ilyen volt a pandémia is, mellyel azonban ma már sajnos tervezni vagyunk kénytelenek.

Fontos követelmény, hogy az utazási irodának még a fenti helyzetekben is, feltétlenül segítséget kell nyújtania az utasok részére.

Mi a teendő, ha a nyaralás helyszínén észleli az utas a problémát?

A hibát, tehát magát a problémát az utasnak kell bizonyítania. A bírósági gyakorlat alapján a legjobb bizonyítékok mindig a fényképet, videó felvételek, amelyekkel a látható kifogásokat lehetséges dokumentálni. Bizonyítékként szolgálhatnak még a különböző tanúnyilatkozatok is, melyeket akár más utastársaktól szereztünk be. Ez utóbbaiakat célszerű írásba is foglalni, annak érdekében, hogy a későbbiek során fel lehessen használni.

Nem elég azonban a fenti kifogásokat bizonyítani, az is szükséges, hogy az érintett utas a külföldön lévő, azaz a kinti kapcsolattartó részére, igazolható módon jelezze a kifogását. Ez azt a célt szolgálja, hogy még a nyaralás tartama alatt megoldást lehessen találni, akár akként, hogy egy helyettesítő szállást biztosítanak az utas számára, ami akár elfogadható is lehet a további időre. Az utazási iroda képviselőjenek természetesen kötelezettsége a kifogásról és az esetleges megoldásról jegyzőkönyvet felvennie és ennek egy példányát az utas részére átadnia.

Ha megoldható a kifogás kezelése, akkor más – azonos értékű – helyettesítő szolgáltatást is nyújthat az iroda (más szállodában ugyanolyan kategóriájú szállás.). Ennek a szolgáltatásnak hasonló színvonalúnak kell lennie, mint a szerződésben vállalt. Ha nem oldható meg a helyettesítő szolgáltatás, akkor végső soron marad az arányos díjleszállítás, melyről már fentebb szó volt.

Ha azonban a helyettesítő szolgáltatás nyújtására nincs lehetőség, vagy az sem megfelelő, akkor az utazási irodának kötelezettsége a részvételi díjat a hibás teljesítéssel arányos mértékben csökkenteni. Itt ne feledjük, hogy a repülőjegy, vagy annak illetéke nem csökkenthető, legfeljebb a szállás eredeti foglalási költsége az, amely szóba jöhet. Sokszor ezt hírt az utasok is csalódottan fogadják, melyérthető. Ha azonban azonban sikerül azt igazolni, hogy az érintett nyaralás valamilyen különleges esemény apropója volt (eljegyzési meglepetés, stb), akkor még némi sérelemdíjra is szert lehet tenni. Ez utóbbit is azonban az utasoknak kell bizonyítaniuk egy esetleges polgári peres eljárásban.

A nyár hátralévő részére kellemes, problémától mentes, biztonságos nyaralás kívánunk!

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: hibás teljesítés, nyaralás, sérelemdíj, utazási iroda
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. augusztus 05. ( 11 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A javítás utáni kötelező jótállás
Következő bejegyzés KUTYAHARAPÁS SZŐRIVEL - KI FELEL ÉRTE?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy autószerelő műhelyben egy autó fel van emelve és a szerelő alatta áll.

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy fél éves gépjármű tulajdonosaként az autó importőrétől kapott egy tájékoztató levelet:

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép