Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Mit tegyünk, ha tömegközlekedési balesetet szenvedünk?

Mit tegyünk, ha tömegközlekedési balesetet szenvedünk?

2014. május 15.

A villamoson emberek ülnek és állva kapaszkodnak.

Azt biztosan sokan tudják, vagy legalábbis hallottak már róla, hogy a tömegközlekedési eszköz szabályszerű igénybevétele során csaknem minden esetben biztosítottá is válunk egyúttal. 

Az utasbiztosításnak ez a nagyon speciális válfaja fedezet nyújt a baleset következtében előálló költségeinkre, továbbá igényelhetünk bizonyos fájdalomdíjat is. De ennek feltételei vannak! Aki egy közlekedési baleset vagy váratlan közlekedési esemény során megsérül, jól teszi, ha megőrzi lélekjelenlétét és megtesz bizonyos óvintézkedéseket. A kártérítés, illetve a biztosító helytállása sajnos egyáltalán nem magától értetődő, ahogyan azt talán sokan gondolnák. A közlekedési vállalatok és biztosítóik ugyanis minden egyes bejelentést igen alaposan megvizsgálnak. Ha a kárvallott utas a bejelentését, különös tekintettel a káresemény helyére, idejére, körülményeire vonatkozóan nem tudja kellően hitelesen igazolni, akkor könnyen előfordulhat, hogy igényét elutasítják.  Miért? A hivatalos magyarázat természetesen a biztosítási csalások, visszaélések elleni fellépés. Más olvasatban azonban a kötelezettségek alóli kibúvásról van szó.

A tömegközlekedési jármű használata során szerzett sérülésünk, vagyoni kárunk esetén a kártérítési igény pozitív elbírálásának csak a minimális előfeltétele, hogy váltottunk és kezeltettük a menetjegyet, illetve volt bérletünk. Azt is megvizsgálják, hogy magunk közrehatottunk-e a kár bekövetkeztében (pl. kapaszkodtunk-e vagy akkor szálltunk fel- vagy le, amikor az megengedett stb.). Mindezen felül, bizonyítanunk kell, hogy valóban az adott járaton, valóban abban az időpontban és úgy következett be a kárunk, ahogy azt bejelentettük. Megtörtént eset sajnos, hogy az utas kezét és táskáját a csuklós busz hátsó ajtajával figyelmetlenül összezáró sofőrnek a károsult nem jelezte a balesetet, szemtanúk adatait nem írta fel, és amikor másnapra összeszedte magát és bejelentést tett, már késő volt, igényét teketória nélkül elutasították bizonyítottság hiányában.

Amennyiben lehetőségünk van rá, haladéktalanul jelezzük a káreseményt a járművezetőnek, ha kell utastársaink segítségével, és vetessük fel a helyszíni jegyzőkönyvet. Ellenőrizzük, volt-e kamera a járművön vagy az állomáson. Ezen felül rendkívül hasznos lehet későbbi jogvita esetén a szemtanú(k)vallomása, ezért cseréljünk telefonszámot azzal, aki ezt vállalja. A lélekjelenlét megőrzése rendkívül kifizetődő lehet számunkra. Végezetül, ha nem Önöket éri sérelem, azonban szemtanúi utastársuk káreseményének, ajánlják fel segítségüket, hogy senkinek ne kelljen önhibáján kívül kárvallottnak lennie!

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Közlekedés, Közlekedési balesetek, Tömegközlekedés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. május 15. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Sérelemdíj
Következő bejegyzés Tudta, hogy az államra bízhatja, ha panasza van?!

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Korábbi cikkünkben egy lábbeli hibás teljesítése kapcsán összefoglaltuk, ki, milyen esetekben fordulhat békéltető testülethez, milyen előfeltételei vannak az eljárásnak, s mik a kizáró tényezők. Ismertettük Edit cipő hibás teljesítéssel kapcsolatos kálváriáját. Alábbi cikkünkben kifejtjük, milyen eredménnyel zárulhat a procedúra általánosságban, s történetünk főhőse elégedetten távozott-e a testületi eljárást követően.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép