Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Társadalombiztosítás
  • Táppénz
  • Tudta, hogy az államra bízhatja, ha panasza van?!

Tudta, hogy az államra bízhatja, ha panasza van?!

2014. május 17.

Egy beteg és egy orvos figura áll egymással szemben.

Az elmúlt évek során több hullámban végbement az egészségügyi- és szociális ellátó szervezet átalakítása, a kórházak állami működtetésének visszaállítása. 

A betegek és az ellátottak panaszai sajnos javarészt változatlanok, függetlenül attól, hogy a rendelőt, a kórházat az állam, az önkormányzat, vagy valamely magáncég működteti. Közismert tény, hogy az állami egészségügyi- és szociális ellátó szervezet krónikusan alulfinanszírozott, sok helyen kihívást jelent a megfelelő felkészültségű és létszámú orvosi-, ápolói és gondozó személyzet fenntartása. Panaszok azonban ott is szép számmal előfordulnak, ahol az intézmény esetleg nem küzd anyagi és létszámgondokkal. Betegek keringenek kórházak között, napokig nem kerül sor egy-egy vizsgálatra és még lehetne sorolni a sokat hivatkozott példákat. Felvetődik a kérdés, hogy az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszunk esetén – hasonlóképpen a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a pénzügyi felügyelet eljárásához – számíthatunk-e valamilyen állami segítségre, támogatásra?

Keresse az „OBDK”-t

Meglepően kevéssé közismert hivatal az idestova már csaknem két éve életre hívott, igaz, nem túl fantáziadús elnevezésű „Országos Betegjog, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ” hivatalos rövidített nevén „OBDK”. Ez a szervezet egy központi állami hivatal, aminek szándéka szerint igen komoly feladatokat szánt az egészségügyi kormányzat.Ezen szervezet a rá vonatkozó jogszabályok és saját statútuma szerint összefogja a betegjogi képviselők működését, jogvédelmi szolgáltatást nyújt megkeresés alapján a hozzá fordulóknak. Ezen felül konkrét segítség kérhető az ellátással kapcsolatos dokumentáció megismeréséhez (innét kérhetők ki pl. megszüntetett intézményekben addig őrzött iratok), de akkor is ehhez a hivatalhoz kell fordulnunk, ha határon átnyúló egészségügyi ellátással kapcsolatos kérdésünk, kérésünk, igényünk merül fel. A hivatal közvetlenül is felkereshető a fővárosban és további hat regionális irodájában. A panaszok bejelentésére ingyenes zöld szám is a rendelkezésünkre áll.

Amiben segíteni tud Önnek az „OBDK”

A panaszbejelentés alapján – az abban foglaltaktól és a bejelentő személyétől is függően – a Betegjogi Központ általános vagy egyénre szabott tájékoztatással, az érintett ellátó intézmény megkeresésével, súlyosabb esetben akár szakértő(k) bevonásával is a panaszos rendelkezésére áll. Eljárásának célja a megfelelő információk elérhetővé tétele, a sérelem egyeztetéssel történő orvoslása, jövőbeni előfordulásának lehetséges kiküszöbölése. Az OBDK nemcsak a betegek részére, hanem az egyéb ellátottak és a gyermekek jogainak óvására is hivatott. Utóbbiak körében a gyermekvédelmi képviselő akár bírság kiszabását is kezdeményezheti. A hivatal honlapja (http://www.obdk.hu/) meglepően informatív és jól használható, ezért ajánljuk azt azon olvasóink figyelmébe, akik további részletes információkat szeretnének kapni a témában.

Amiben nem az „OBDK” tud segíteni Önnek

Noha az OBDK deklarált feladata jogaink védelme és a tájékoztatás elősegítése, a legsúlyosabb panaszügyekben, a műhiba-gyanús esetekben szakértőt fogadni és pereskedni sajnos továbbra is magunknak kell, ezt nem intézi el nekünk a hivatal. Azt is meg kell jegyezni, hogy az állami fenntartású intézményekkel szembeni panaszainknak egy másik állami hivatal útján való hatékony kivizsgáltatásában és orvoslásában sajnos nem lehetünk teljesen bizonyosak. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Táppénz, Társadalombiztosítás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. május 17. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Mit tegyünk, ha tömegközlekedési balesetet szenvedünk?
Következő bejegyzés Behajtási felszólítás esetén mit tehetünk?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy kéz egy mobiltelefont fog a kezében, amin egy fehér X van piros körben.

Esettanulmányok

Ügyfelünk azzal fordult hozzánk, hogy a vadonatúj, kereskedésből vett mobiltelefonja egy hét használat után meghibásodott. Visszavitte a kereskedésbe, ahonnan tovább küldték a forgalmazóhoz. A diagnosztika alaplap hibát jelzett, de az ügyfelünk három hét várakozás után sem kapta vissza egy hetes telefonját. Társaságunk megkeresésére, a kereskedéshez intézett felszólító levelünk hatására az ügyfelünk rövid úton kapott egy új telefonkészüléket, mivel az általa beküldött telefon nem volt javítható. Ügyfelünk elégedetten köszönte meg hathatós segítségünket, mely gyors, szakszerű mivolta miatt rövid úton elérte célját.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép