Károk a nyaralás alatt

nő fekszik a medencében
Sajnos még a nyári kikapcsolódás során is érhetnek bennünket kellemetlen meglepetések: talán a lefoglalt szállás nem azt a minőséget nyújtja, amit hirdetett, esetleg használati tárgyaink rongálódnak meg a vakáció ideje alatt. Hova fordulhatunk panaszunkkal, orvoslást nyernek-e sérelmeink?

A nem megfelelő színvonal

Ügyfeleink sajnos egyre gyakrabban számolnak be arról, hogy a szállodák, apartmanok nem biztosítják azt a színvonalat, amit online felületeiken állítanak magukról, és amihez áraikat is igazítják. A komfortérzet persze lehet szubjektív. De bizonyos körülmények – például a nem üzemelő medence vagy szauna, takarítás nélkül maradt helyiségek vagy éppen a friss ágynemű hiánya – egyértelmű jelei annak, hogy a szolgáltatás nem felel meg a vele szemben támasztott követelményeknek.

Az ilyen esetek lényegében a hibás teljesítés körébe esnek. Ha tehát ehhez hasonló hiányosság árnyékolná be a nyaralást, mindenképpen jelezzük azt a szállás illetékes munkatársának, és kérjük jegyzőkönyv felvételét a panaszunkról, észrevételeinkről! A nem tetsző körülményekről készítsünk fényképeket, és adjuk meg a lehetőséget a szállásadónak, hogy a problémát például szobacserével orvosolja. Amennyiben ez nem vezet eredményre, az említett jegyzőkönyv és fényképfelvételek birtokában utólag érvényesíthetünk egyéb igényt. Például jogi úton követelhetjük a már kifizetett összeg arányos mértékének visszatérítését.

A magunkkal vitt ingóságokban esett károk

A polgárjogi szabályok segítenek eligazodni az ingóságainkat ért károk terén is. Ilyen esetben a szálloda felelőssége legfeljebb a napi szobaár ötvenszereséig terjed. Ám egyéb korlátozást vagy éppen teljes felelősségkizárást a törvény nem tesz lehetővé! A kártérítés további feltétele, hogy az adott dolgokat a szálloda által kijelölt vagy erre rendelt helyen, illetőleg szobájában helyezze el a vendég. Esetleg a szálloda olyan alkalmazottjának adott át, akit jogosultnak tartott az átvételre.

Fontos, hogy az értékpapírokért, készpénzért és értéktárgyakért csakis akkor áll fenn felelősség, ha a szálloda átvette őket megőrzésre, vagy az átvételt kifejezetten megtagadta. Erről a témáról részletesebben az alábbi cikkben írtunk.

Hasonlóan alakul a fürdők, kávézók, éttermek felelőssége is, azonban két lényeges eltérésről fontos említést tennünk. Egyfelől a felelősség azokra az ingóságokra korlátozódik, amelyeket az ilyen helyekre rendszerint magukkal visznek a látogatók. Gondoljunk bele, milyen értékekről lehet szó manapság, amikor okostelefonjaink nélkül szinte egy lépést sem teszünk! Másfelől, amennyiben a dolgok megőrzésére kijelölt hely a látogatók rendelkezésére áll, felelősségről kizárólag az itt elhelyezett dolgokat ért kár esetén beszélhetünk.

Bejegyzés adatai

dr. Heinrich Renáta fényképe

Szerző: dr. Heinrich Renáta

jogi előadó

Diplomáját 2016-ban szerezte meg az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, majd rövid ügyvédjelölti pályafutás után októberben a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt-nél helyezkedett el. Szívügye elsősorban a munka- és szociális jog, emellett érdeklődik a peren kívüli alternatív vitarendezés és a kommunikáció iránt is. Célja, hogy a jogi tudást közérthetően és életszerűen oszthassa meg másokkal, és minden relációban a gyengébb felet segíthesse.

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: ( 3 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!