Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Hogy az álomnyaralás ne csak álom maradjon

Hogy az álomnyaralás ne csak álom maradjon

2018. április 23.

Egy nő a nyaraláson, a teraszon reggelizik
A hosszú, hideg tél után itt az ideje, hogy a nyaralás körül forogjanak gondolataink. Egy-egy utazási iroda ajánlatát, fényképeit nézegetve szinte csodaországban érezzük magunkat. Okos, körültekintő fogyasztóként azonban jobb, ha szem előtt tartjuk, bizony nem minden arany, ami fénylik. De mire is figyeljünk oda még a foglalás előtt? Alábbi cikkünkből kiderül.

Kezdjük az utazási irodával. A híres-neves képviseletek igen gyakran csupán utazás közvetítőként szerepelnek a szerződésben, az utazási szerződést közvetlenül egy harmadik céggel kötjük meg. Ez abból a szempontból aggályos, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a közvetítőt szükség esetén nem tudjuk felelősségre vonni, követelést kizárólag az utazásszervezővel szemben támaszthatunk.

Figyeljünk arra is, hogy az ajánlatban szereplő káprázatos fényképek számtalanszor nem fedik a valóságot és a photoshop előnyeit kihasználva csúnyán becsapják a jóhiszemű fogyasztót. Végeredményként pedig nem marad más, mint a csalódás, de sajnos túl későn.

De mit tehetünk, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket?

Ha megbízható utazási iroda mellett tesszük le a voksunkat, győződjünk meg arról a szerződés aláírása előtt, hogy az utazásszervezői feladatokat is ugyanazon cég biztosítja. A választott szállodának pedig járjunk utána az interneten. Számos értékelést olvashatunk, megtekinthetünk olyan képfelvételeket is, amelyek feltupírozás nélkül átadják a hely hangulatát, a hotel minőségét, tisztaságát, nem utolsósorban informálnak a már korábban ott járt vendégek elégedettségéről.

Ha mégis pórul járunk és a helyszínre érkezve csalódottan szembesülünk az ajánlattól eltérő rideg valósággal, az utazási szerződésről szóló kormányrendelet (281/2008. (XI.28.) szerint haladéktalanul közöljük kifogásunkat az utaskísérővel, annak hiányában pedig a helyszíni szolgáltatóval.  Ezt követően az utaskísérő köteles gondoskodni a kifogásunk helyszíni szolgáltatónak való bejelentéséről. Az utaskísérő a bejelentésünket, valamint annak a helyszíni szolgáltatóval való közlésének tényét jegyzőkönyvbe foglalja, ennek egy példányát pedig részünkre átadja. Az utaskísérő nyomban tájékoztatja az utazásszervezőt is és szükség esetén intézkedik a probléma elhárítása iránt. Utaskísérő híján tehát forduljunk rögtön utazásszervezőnkhöz.

Ne felejtsünk el fénykép-, illetve videofelvételt készíteni a helyszínen, melyek később bizonyítékul szolgálhatnak az eset kivizsgálása folyamán.

Az említett jogszabály kimondja, hogy ha az utazási iroda az utazási szerződésben vállalt szolgáltatást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a szolgáltatás díját arányosan leszállítani. Így például, ha a szállodai szolgáltatás a felek eredeti megállapodásában foglaltakhoz képest fele akkora kategóriájú volt, úgy a részvételi díjnak a szállodai elhelyezésre eső díját ennek megfelelően le kell csökkenteni és a csökkentés mértékét a részvételi díj végösszegéből le kell vonni, a fogyasztó számára vissza kell fizetni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Sári Judit
  • Kategóriák: Külföldi utazás, Utazás
  • Címkék: külföldi utazás, nyaralás, szállásfoglalás, utas jogai, utazás, utazási iroda
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2018. április 23. ( 5 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Amit a teljesítménybérről tudni érdemes
Következő bejegyzés Internetes rendelés - Mikor jön létre a szerződés?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy férfi vidáman vezet egy kabrió autót.

Esettanulmányok

Ügyfelünk nagyértékű, egy éves sportkocsit vásárolt egy márkakereskedésben.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép