Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Hibás teljesítés – wellness hotel

Hibás teljesítés – wellness hotel

2022. augusztus 30.

szálloda, szállás, vendég, vendéglátás, elállás, árleszállítás, hibás teljesítés, szerződésszegés, hiba, panasz
Mielőtt elutazunk valahová, nem sokszor van alkalmunk személyesen lecsekkolni a helyet (különösen, ha jó messze van). Ezért gyakran meglepetés érhet minket, amikor a képek alapján csodásnak tűnő álom hotel, egy rémálommá válik.

Érdekes élményben volt része egy utazónak, aki megérkezett wellnesselni egy szállodába, és közölték vele, hogy a szálloda wellness részlege felújítás miatt nem használható. A vízicsúzdák csak plusz pénz ellenében lennének igénybe vehetőek, de azokat a hétvégére kibérelte egy társaság.

Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy hibás teljesítésről van szó, vagy pedig csalásról?

A köznyelvben szeretünk csalást emlegetni, ha valamilyen nem várt kellemetlenség ér minket, de büntetőjogi értelemben a csalás elég ritka, inkább egy szerződésszegésről, hibás teljesítésről van szó.

Álláspontom szerint, ha megérkezünk egy „wellnesshotelba”, ami közelebb áll egy pottyantós vécéhez, mint szállodához, esetleg nem is létezik, vagy az általunk kivett szobát már négy különböző embernek kiadták, akkor inkább csalásról lehet szó, mint hibás teljesítésről. Ha átvertek minket, és csalás áldozatai lettünk, akkor a rendőrséghez kell fordulni. De nem győzöm hangsúlyozni, hogy csak abban az esetben, ha a valóban büntetőjogi értelemben csalás történt, tehát szándékosan tévedésbe ejtettek minket, jogtalan előny szerzése érdekében.

Ha viszont nem erről van szó, „csak” nem olyan szobát kaptunk, amire számítottunk, nincs légkondi, vagy fele akkora a medence, mint a képeken, akkor inkább hibás teljesítésről, szerződésszegésről van szó.

Hibás teljesítés – Mit lehet tenni ilyenkor?

Panaszkodni, panaszkodni, panaszkodni! Ez legyen az első lépés. Azonnal jelezzük a hotel személyzetének, ha valami hibát fedeztünk fel. Ez több okból is fontos. Egyrészt, hogy írásban nyoma maradjon annak, hogy jeleztük a hibát, később ez megkönnyítheti a bizonyítást, egy jogvita során. Másrészt azért ne feledjük, hogy a legtöbb vendéglátó egység azonnal megoldja a problémákat, ha szólunk.

Persze nem mindegy, hogy milyen nagy a probléma: nincs rendes fürdőszoba, vagy pedig csak egy törölközőt nem készítettek ki a fürdőbe. Azt senkinek sem javaslom, hogy egy szimpla figyelmetlenség miatt azonnal panasz-jegyzőkönyvet vetessünk fel. Bízzunk abban, hogy ha jelezzük a problémát, a személyzet segíteni fog nekünk. Viszont amennyiben a kényelmünket, komfortunkat jelentősen befolyásoló hibára derül fény (pl. nincs melegvíz, vagy légkondi) akkor igenis követeljük a szállodától, hogy helyezzen el másik szobában, vagy akár szállítsa le a szoba árát.

Ugyanis, ha nem olyan komfortos a szállás, mint ahogy ígérték, akkor nyilvánvalóan olyan hiba, amelyről az eredeti ár megállapításakor nem tudtunk. Ezt a legkönnyebb árleszállítással kompenzálni. Kis pénz, kis komfort.  

Ha jelentős hibáról van szó, és nem tudnak másik – a megrendelt komfortfokozatnak megfelelő – szobában sem elhelyezni minket, akkor az elállás a megoldás. Ezesetben előfordulhat, hogy a megrendelt komfortnak megfelelő szállást már csak drágábban tudunk kivenni. Ezt, mint a szerződésszegésből eredő kárt követelhetjük a szállodától.

Fontos, hogy csak akkor tudunk bármilyen követelést érvényesíteni a szálláson, ha az ő szerződésszegésük miatt keletkezett kárunk. A szállásadó által vállalt, ígért szolgáltatás nem szerződésszerű teljesítésére lesz szükség. Tehát tényleg megtévesztő volt a hirdetés, nem kaptunk meg egy ígért szolgáltatást stb. Ha csak finnyásak vagyunk senki nem fog nekünk kártérítést fizetni. (Az nem érv a kártérítés mellett, hogy „én azt gondoltam, hogy ez így meg így lesz….”)

Mi a megoldás a fenti esetben?

A fenti esetben egyértelműen egy olyan szerződésszegésről van szó, amely a szerződés lényeges elemére vonatkozik. A szálloda a szerződés egyik alapvető feltételét nem teljesítette. Nyilvánvaló, hogy wellnesshétvégére nem megyünk akkor, ha wellness részleg nem használható. Ennek ismeretében a fogyasztó nem is vette volna ki a szobát, máshol foglalt volna szállást.

Ha egy szálloda wellness részlege átmenetileg zárva tart, azt jelezni kell a vendégek részére, más időpontot felajánlani. Amennyiben a fogyasztónak a másik időpont nem felel meg, nincs más lehetősége, mint visszatéríteni a szállás árát.

A fent ismertetett esetben a szálloda nem tudta teljesíteni a vállalt kötelezettségét. A vendég a helyszínen elállhat, és a másik fél szerződésszegése miatt közvetlenül őt ért, és a szerződésszegéskor előre látható kárát követelheti. Egy ilyen típusú szerződésszegéskor előre látható, hogy ha a fogyasztónak új szállást kell keresnie azonnal, akkor jóeséllyel drágábban fog hozzájutni, mint a hónapokkal előtte lefoglalt szálláshoz.

Ha a probléma közvetlenül a szállás elfoglalása előtt ütött be, azt is elvárhatjuk, hogy a szálloda máshol elhelyezzen minket egy ugyanolyan komfortú szobában, vagy kifizesse a többletköltséget, amellyel az új szállás lefoglalása járt.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Schiffer Zsolt
  • Kategóriák: Utazás
  • Címkék: árleszállítás, elállás, hibá, hibás teljesítés, panasz, szállás, szálloda, szerződésszegés, vendég, vendéglátás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2022. augusztus 30. ( 7 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Felmondás - hogyan tegyük munkavállalóként?
Következő bejegyzés A kapcsolattartás joga

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk autóját a végrehajtó lefoglalta a végrehajtási eljárásban, és kérte a gépjármű forgalomból történő kivonását. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép