A rozsdás új autó esete

Az Ügyfelünk három évvel ezelőtt vásárolt egy új gépjárművet, amellyel 2 év után adódtak problémák, a B-oszlop belső oldalán mind a két oldalon rozsdapöttyök jelentek meg, amelyet egy neves márkaszerviz javított is. Újabb 1 év elteltével ismételten megjelentek a rozsdapöttyök a már javított felületen.

Az Ügyfelünk a hibát március elején jelezte is, azonban a szerviz ezúttal nem volt hajlandó már megjavítani arra hivatkozva, hogy a fényezésre csak 2 év jótállást vállalnak, ez pedig nem korrózió, hanem fényezi hiba.

Egyeztettünk az Ügyféllel, bekértünk minden létező releváns dokumentumot. Kértük az Ügyfelet, hogy szerezzen be egy árajánlatot egy szakszervíztől. Ügyfél időközben megjavíttatta a hibát, így abban egyeztünk meg, hogy ennek a költségeit kérjük a munkát hibásan elvégző szerviztől.

Felszólítottuk a Társaságot, hogy 8 napon belül térítsék meg az Ügyfél által kifizetett 150 ezer forintot figyelembe véve, hogy a szóban forgó hibát már egyszer (valószínűleg szakszerűtlenül) jótállás keretében javították. És egyébként is 3 év átrozsdásodás elleni jótállást vállalnak az autóra, a nevezett hiba pedig egyértelműen gyártási hibára vezethető vissza, mert a B-oszlop belső része védett rész, mechanikai hatások nem vagy jelentősan kisebb mértékben érik, mint a karosszéria egyéb részeit. 

5 nappal később tájékoztatott minket az Ügyfél, hogy a szerviz megtérítette a követelt 150 ezer forintot.