Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Munkajog
  • Felmondás – hogyan tegyük munkavállalóként?

Felmondás – hogyan tegyük munkavállalóként?

2022. augusztus 30.

munkavállalói felmondás, felmondás, indokolás, rendes felmondás, azonnali hatályú felmondás
A munkavállalói felmondás a jogszabályok alapján a világ egyik legegyszerűbb dolgának tűnhet, azonban a valóságban rendkívül sok buktatója van. Nem minden ügyfelünk szeret egyértelmű kérdések miatt telefonálni, azonban sok esetben megelőzik bajt azzal, ha időben kérdeznek. Én kifejezetten örülök, ha az ügyfeleink, mielőtt még közölnék a felmondásukat a munkáltatójukkal, előtte tájékozódnak nálunk, hogy mi is ennek a jogszerű és biztonságos módja.

Mit írjak bele?

Az örök kérdés, hogy mit kell a felmondásba beleírni.

A rendes munkavállalói felmondásnak viszonylag kevés kötelező tartalmi eleme van. Először is azt kell megjelölni, hogy a felmondást ki, kivel közli. Ehhez fel kell tüntetni a munkavállaló és a munkáltató adatait. Ezt követően az iratból világosan ki kell tűnnie, hogy az irat a munkaviszony rendes felmondással történő megszüntetését célozza. Ezt követően már csak keltezés és aláírás szükséges.

Tehát az alábbi mondat egy tökéletes rendes felmondásnak minősül:

„Alulírott Kovács Béla, az XY Kft-vel fennálló munkaviszonyomat, a mai nappal rendes felmondással megszüntetem. 2022.07.21. Kovács Béla”

Ennyi.

Széles körben elterjedt tévedés, hogy a munkavállalónak indokolnia kell a felmondását. Ez alapesetben nem így van.

A munkavállalónak csak akkor kell indokolnia a felmondását, ha a munkaviszony határozott időre jött létre, ha azonnali hatályú felmondással akarja megszüntetni a munkaviszonyát vagy a felmondását azért közli, mert a munkáltatói jogutódlás következtében a munkakörülmények megváltozása miatt a munkaviszony fenntartása lehetetlen.

Azonnali hatályú felmondás esetén tehát indokolni kell. A felmondás indoka az lehet, ha a munkáltató a munkaviszonyból származó lényeges kötelezettségét szándékosan vagy súlyos gondatlansággal jelentős mértékben megszegi, vagy olyan magatartást tanúsít, amely a munkaviszony fenntartását lehetetlenné teszi.

Határozott idejű munkaviszony megszüntetésének az indoka csak olyan ok lehet, amely a munkavállaló számára a munkaviszony fenntartását lehetetlenné teszi vagy a körülményeire tekintettel aránytalan sérelemmel járna.

Amennyiben a munkáltató személyében jogutódlás történt, a munkavállaló akkor mondhat fel emiatt az új főnökségnél, ha a munkáltató személyében bekövetkezett változás miatt a munkavállalóra irányadó munkafeltételek lényeges és hátrányos megváltozása következtében a munkaviszony fenntartása lehetetlenné válik vagy aránytalan sérelemmel járna a munkavállaló részére.

Ha a munkavállaló nem a megfelelő módon indokolja a fenti három esetben történő felmondását, az súlyos következményekkel járhat, adott esetben a felmondás jogellenes lehet.

A rendes felmondás sohase lehet jogellenes.

A rendes felmondást erre tekintettel a munkáltató nem tudja bíróság előtt megtámadni.

Felmondás – hogyan közöljem?

Az első és legfontosabb, hogy : ÍRÁSBAN!!!!

Mivel a munkaszerződés is írásban kell, hogy létrejöjjön, ezért módosítani és megszüntetni is csak írásban lehet. Az írásbeli szerződéseket szóban nem lehet felmondani. Ezen túlmenően nemcsak azért kell valamit írásban közölni, mert a jogszabály ezt írja elő – bár ez sem utolsó indok – hanem azért is mert utóbb csak az írásban beadott felmondás közlése bizonyítható.

A szó elszáll, az írás megmarad- tartja a mondás- ami szerződések felmondására duplán igaz. Akinek nem érdeke, hogy a szerződés fel legyen mondva az sok esetben nem emlékszik arra, hogy mi hangzott el szóban, ezt pedig célszerű egy kis előrelátással elkerülni.

A magam részéről a felmondás átadásának két módját preferálom:

  1. A személyes munkaviszony megszüntetés. Ez szerintem a legjobb. A felmondásunkat szépen kinyomtatjuk két példányban, bemegyünk az illetékes személyhez, egyet átadunk, egyet pedig kérünk aláírni és lepecsételni a munkáltató részéről, ez marad nálunk. A felmondás ezen formája talán a legkevésbé támadható.
  2. Az e-mail-en történő munkaviszony megszüntetés. Szintén kedvelt forma, ebben az esetben a cég által használt e-mail címre küldeni a felmondást.

Régen sokaknak azt tanácsolták, hogy a felmondásukat tértivevényes levélben adják fel a munkáltatónak, mivel a visszaküldött tértivevényen látni, hogy azt mikor vette át a munkáltató. Álláspontom szerint ennek az ideje már lejárt. Kiváltképpen azért, mert egy feladott levélből, hiába lehet igazolni, hogy azt a másik fél mikor vette át, nem állapítható meg, hogy mi volt a boríték tartalma. Ennyi erővel egy üres lapot is tartalmazhatott. Ezt pedig utóbb senki nem tudja bizonyítani.

Sokan jelzik nekünk, hogy amikor megpróbálták személyesen átadni a felmondásukat, akkor a munkáltató nem volt hajlandó a másik példányt aláírva visszaadni. Ebben az esetben mindig erősítsük meg e-mail útján, hogy „a mai napin átadott felmondásomra tekintettel, holnaptól a felmondási időmet töltöm.” Csak hogy nehogy utólag letagadásra kerüljön a felmondás átadása.

Többen jelezték nekünk, hogy a felmondásuk közlését követően a munkáltató azt reagálta rá, hogy nem fogadja el. A munkavállaló felmondását a munkáltatónak nem kell elfogadnia, az a közléssel hatályos lesz. Persze a munkaszerződésben ki lehet kötni, hogy milyen módon lehet megszüntetni a munkaviszonyt (pl.: meghatároznak egy e-mail címet amire küldeni kell), a feltétel azonban nem korlátozhatja a munkavállalónak a felmondáshoz való jogát és nem gördíthet indokolatlan akadályokat a munkavállaló felmondása elé.

Most úgy tűnhet, mintha a legrosszabbat feltételeznénk a munkáltatókról, ez viszont csak elővigyázatosság. Senki nem akarja a felmondási idejét adott esetben kétszer letölteni, csak azért, mert a felmondás közlését utóbb nem tudja igazolni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Sáfrány Írisz
  • Kategóriák: Munkajog
  • Címkék: azonnali hatályú felmondás, felmondás, indokolás, munkavállalói felmondás, rendes felmondás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2022. augusztus 30. ( 7 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Társasházi házirend
Következő bejegyzés Hibás teljesítés - wellness hotel

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

autóvásárlás, autószalon, díjfizetés, elmaradás, kárigény

Esettanulmányok

Ügyfelünk 8 évvel ezelőtt új autót vásárolt egy szalonból, mely teljes körű ügyintézésével (így a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésével is) megbízta az eladót.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép