Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Három hiba, amit ne kövessen el vásárlóként!

Három hiba, amit ne kövessen el vásárlóként!

2020. október 07.

Sajnos gyakran hallani olyan vitás esetekről, problémákról, melyek mélyére ásva kiderül: a kellemetlenség könnyedén elkerülhető lett volna egy kis odafigyeléssel. Felgyorsult életvitelünk nem kedvez az alapos körültekintésnek, így az alábbiakban összeszedtük azokat a körülményeket, amiket tapasztalataink szerint gyakran hagynak figyelmen kívül a vásárlók.

Ellenőrizetlen külföldi oldalak

A probléma: bizonyos árukat, termékeket sokkal kedvezőbb áron vásárolhatunk meg webshopban, mint személyesen az üzletben. Nem mindegy ugyanakkor, hogy milyen országban tartják fenn azt az online boltot, ahonnan vásárolni készülünk, hiszen ez is meghatározza, hogy milyen szabályok vonatkoznak a rendelés leszállításának esetleges elmaradására vagy a hibás termékek kiszállítására. Gyakori tévhit, hogy az online rendelésekre vonatkozó tizennégy napos elállási jog minden webes vásárlás esetén irányadó, pedig valójában hazai szabályról van szó, amit egy távol-keleti vagy tengeren túli áruháznak nem kötelessége biztosítani!

Javaslat: rendelés előtt mindig ellenőrizzük az adott oldalon elérhető szerződési feltételeket! Ebből kiderülnek a legfontosabb szabályok a teljesítéssel, esetleges visszatérítési lehetőséggel kapcsolatban. A rendelkezések kitérhetnek arra is, hogy melyik ország bíróságai előtt és jogszabályai szerint érvényesíthetők az esetleges igények.

Közvetített autóvásárlás előre aláírt papírokkal

A probléma: nem ritka, hogy a használt autókkal kereskedő cégek egy félig már kitöltött adásvételi szerződéssel várják a vevőket. Megbízást vagy meghatalmazást azonban nem feltétlenül tudnak felmutatni, ráadásul az aláírás már előzékenyen megelőlegező eladó gyakran külföldi. A probléma akkor válik igazán komollyá, amikor kiderül. És az ilyesmi sajnos meglehetősen gyakori a használt autók piacán , hogy a járműnek számos súlyos hibája, hiányossága van, amit nem, vagy csak a vételárat meghaladó ráfordítással lehetne orvosolni. Ilyenkor a pórul járt vevő hiába követeli kárainak megtérítését a kereskedőtől, hiszen papíron nem vele kötött szerződést.

Javaslat: amennyiben autókereskedőtől veszünk használt autót, az aláírás előtt győződjünk meg róla, hogy a cég háttere tisztázott! Ha az eladó részéről már aláírt dokumentumot tolnak elénk, azonnal fogjunk gyanút, kérjük el megtekintés céljából az értékesítésre vonatkozó megbízást vagy egyéb szerződést!

Ingyenes próbahónap utáni súlyos havidíjak

A probléma: népszerű alkalmazások vagy regisztrációhoz kötött csatornák gyakran ajánlanak harminc napos ingyenes lehetőséget a szolgáltatás kipróbálására. Általános feltételeik természetesen tartalmazzák, hogy lemondás hiányában a harmincadik napot követően fizetési kötelezettséggel járó verzió lép életbe. Azonban a legtöbben ezzel nem számolnak, és csak a második hónap végén észlelik a megnövekedett költségeket. Fontos, hogy a letöltéssel és telepítéssel elfogadjuk az általános feltételeket is, így nem hivatkozhatunk arra, hogy ezek ránk nem vonatkoznak.

Javaslat: a harminc nap lejárta előtt gondoskodjunk az időben történő lemondásról vagy a további szolgáltatás díjainak mértékéről, elkerülve ez által a kellemetlen meglepetéseket!

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Heinrich Renáta
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: átverés, fogyasztóvédelem, online vásárlás, vásárlás
  • Cikktípus: Szakmai cikk
dr. Heinrich Renáta fényképe

Szerző: dr. Heinrich Renáta

jogi előadóDiplomáját 2016-ban szerezte meg az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, majd rövid ügyvédjelölti pályafutás után októberben a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt-nél helyezkedett el. Szívügye elsősorban a munka- és szociális jog, emellett érdeklődik a peren kívüli alternatív vitarendezés és a kommunikáció iránt is. Célja, hogy a jogi tudást közérthetően és életszerűen oszthassa meg másokkal, és minden relációban a gyengébb felet segíthesse.

dr. Heinrich Renáta összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. október 07. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Büntetőpontok összefoglaló, avagy a járművezetők előéleti pontrendszeréről
Következő bejegyzés Elektromos bicikli vagy segédmotoros kerékpár?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Nyugat-magyarországi motoros ügyfelünk nem értette, hogyan bírságolhatták meg egy dél-alföldi városban gyorshajtásért, mert állítja: sohasem járt az Alföldön kedvenc kétkerekűjével.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép