Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Ingatlan
  • Cserbenhagyás – a lakásbiztosítók trükkjei

Cserbenhagyás – a lakásbiztosítók trükkjei

2017. február 03.

Egy fekete maszkban, egy férfi, feszítő vassal, ki akar nyitni egy fa ajtót.

Egy korábbi írásunkban bemutattuk az avultatással kapcsolatos elszámolási anomáliát a lakásbiztosításokkal kapcsolatosan. Ebben a cikkben egy szintén gyakori és csalódást keltő feltételről, az elvárt biztonsági szintről lesz szó. Aki nem olvassa át tüzetesen biztosítása feltételeit az elvárt biztonsági szinttel összefüggésben, sajnos könnyen pórul járhat.

Sokan hátradőlnek annak tudatában, hogy érvényes és hatályos lakásbiztosítással rendelkeznek. Az egyes termékek között óriási különbségek találhatók, csak sajnos ezek nem szembeötlők. Az azonban az összes termékben közös, hogy a biztosított lakás és más helyiségek (garázs, melléképület, tároló) műszaki védelmére vonatkozóan szigorú követelményrendszert támasztanak. Már eleve kockázatkizáráshoz vezethet az az eset, amikor a lezárt helyiséget csak egy „egyszerű” zárszerkezet vagy lakat védi. Ennek oka, hogy ezeket a tolvajok könnyedén eltávolítják, kinyitják, és ez megkönnyíti a dolgukat, növeli a vagyoni kár mértékét. A biztosítók pedig abban érdekeltek, hogy a betörések minél nehezebben vagy legalább hosszabb idő alatt legyenek kivitelezhetők, és ezért az érdekeltek is kövessenek el mindent. Emiatt a legtöbb lakásbiztosítás többféle műszaki védelmi szintet különböztet meg, és minél jobban védi valaki a vagyontárgyait, annál nagyobb biztosítási szolgáltatásra tarthat igényt.

Bár az elvvel valószínűleg sokan egyetértenek, a gyakorlatban rendkívül visszás, amikor pl. a társasházi tároló feltörésével meglovasított kerékpár, nyári gumi szett, egyéb ingóság ellenértékét azért nem fizeti ki a biztosító, mert az ajtót nem tanúsított lakat védte, vagy az ajtó- és az ajtókeret anyaga nem felelt meg a szerződési feltételekben leírt minimális követelményeknek. A biztosítás megkötésének folyamatában ugyanis rendszerint nincs helyszíni szemle, a biztosított tudomásul veszi és jogilag kötelezi magát arra, hogy ingatlanának védelmét az elvárt szinthez igazítja. Gyakran nem derül ki tehát, hogy az adott ajtó, zár, fólia nem felel meg a biztosítónak, és ezért nem fog fizetni avagy jobb esetben helytáll, de alacsonyabb összeghatárig. Nem egyszer fordul elő, hogy 10-15 év hűséges díjfizetést követően megtörténik az első biztosítási esemény (betörés) és a biztosított igényét teljesen elutasítja biztosítója fentiek alapján.

Ahhoz, hogy ez elkerülhető legyen, lényegében sajnos csakis egyetlen út vezet, a védelmi szint szerződésben meghatározott színvonalú kialakítása. A többletberuházás a nagyobb biztonságtudaton túl főleg akkor térül meg, ha ezután mégis bekövetkezik a félt esemény. Nemcsak az új szerződést kötőknek, hanem a szerződést váltóknak és a lakásbiztosítással már rendelkezőknek is feltétlenül érdemes tüzetesen áttekinteniük a lakásbiztosítási szerződés védelmi szintre vonatkozó előírásait annak érdekében, hogy a bajban valóban számíthassanak a lakásbiztosító segítségére.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Ingatlan, Polgári törvénykönyv, Szerződésjog
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. február 03. ( 6 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Női esélyek I. - Esélyegyenlőség a munka világában
Következő bejegyzés Kártérítés az egészségügyi ellátás hiányosságai miatt

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

A károkozás kapcsán általában valamilyen szándékos tevékenységet feltételezünk, gyakran olyasmi is eredményezhet károsodást, melyre nem is gondolnánk. Tekintsünk át együtt egy ilyen esetet!A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép