Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Csak a kezemet figyeljék, mert csalok

Csak a kezemet figyeljék, mert csalok

2014. július 29.

Egy férfi egy eladó autóba néz be a szélvédőre tapadva.

Az olvasók többsége valószínűleg legalább egyszer már megtapasztalta, milyen megpróbáltatásokkal jár hazánkban gépjárművet vásárolni és eladni, különösen, ha használt gépjárműről van szó.

Szinte törvényszerű és már-már köztudomású tény, hogy a kereskedők hirdetései meglehetősen nagyvonalúan kezelik a járművel kapcsolatos műszaki tényeket, a kocsi valós előéletét, hibáit. Újabban azonban megint egyre többen szembesülnek az átverés egyik új válfajával: az elcsalt vagyonszerzési illetékkel. Bár a módszer nem új, mégis makacsul tartja magát és időről-időre újabb áldozatokat szed.

A történet akként foglalható össze, hogy a gyanútlan vevő a vételáron felül az ügyintézés (átíratás) költségeit is kifizeti az eladónak, gondolván, hogy így megspórolható a macerás ügyintézés, sorban állás, időveszteség. Nem is lenne ezzel semmi gond, ha bizonyos esetekben az „ügyintézők” nem vernék át a vevőt azzal, hogy valótlan – tehát hamis – csekket gyártanak a vagyonszerzési illeték befizetésének igazolására. Ehhez persze szükség van hivatali ügyintéző megvesztegetésére is, máskülönben aligha kaphatnánk meg az új okmányokat (forgalmit, törzskönyvet). Az autós szempontjából az igazi probléma persze akkor veszi kezdetét, amikor az adóhivatal fizetési felhívás formájában bekopogtat az ajtón és nemcsak az egykor befizetettnek hitt illeték összegét, hanem annak pótlékait is követeli. Az átvert tulajdonos hiába őrizte meg esetleg 4-5 évig is a befizetést „igazoló” csekket, ha az összeg az adóhatósághoz nem érkezett meg, az illetéket sajnos újra meg kell fizetni.

Természetesen ilyen esetben célszerű haladéktalanul ellenőrizni, hogy az eladó (cég esetén) még létezik-e. Ha igen, akkor polgári jogi felelőssége vitán felül áll az okozott kárért. De itt újabb problémákba ütközhetünk: bizonyítani kell(ene), hogy 4-5 évvel ezelőtt megbízást adtunk a cégnek az ügyintézésre. Nem helytálló egyébiránt a cég azon védekezése, hogy egykori alkalmazottja gaztettéről nem tudott, mert jogi értelemben mindenképpen a cég viseli a felelősséget. Ha kiderül az egykori átverés, ne sajnáljuk az időt a büntető feljelentés megtételére. Annál is inkább, mert ha a cég meg is szűnt, de akár az egykori alkalmazott, akár az okmányirodai tisztviselő vagy más közreműködő személy kiléte felderíthető, ezek bármelyikétől is követelhetjük a kárunk megtérítését jogi úton. A feljelentés másolatával ráadásul célszerű fizetési könnyítést kérnünk az adóhivataltól – pótlékok elengedését, illetve a fennmaradó összegre részletfizetés engedését.

Mire figyeljünk tehát következő autóvásárlás során? Az adásvételi szerződés minden lényeges adata legyen kitöltve (vételár is, mert nem ez az illeték alapja, de később fontos lehet). A legjobb, ha a csekkek befizetéséről magunk gondoskodunk. Ha az ügyintézéssel meg is bízunk valamely személyt, akkor ragaszkodjunk ahhoz, hogy erről külön megbízási szerződés készüljön, melyből kiderül, hogy a megbízott személy mit vállal, milyen összegeket vesz át és hogyan, milyen határidővel számol el azokkal. Ha kétséget érzünk, vagy rájöttünk, hogy átvertek bennünket, vegyük fel a kapcsolatot az adóhivatallal és jogi képviselőnkkel is.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Garancia, Hibás teljesítés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. július 29. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A házassági szerződés
Következő bejegyzés Dől a fa!

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk mobil internet szolgáltatásra vonatkozó szerződést kötött, majd az eredeti szerződésben megadott lakcíméről elköltözött pár száz méterrel messzebb. A szolgáltatás az új lakhelyen teljesen használhatatlanná vált, mivel nem lehetett a weboldalakat megközelítőleg fél órás várakozás után sem megnyitni.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép