Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Az ügyfélbarát útdíjszolgáltató

Az ügyfélbarát útdíjszolgáltató

2018. március 19.

Az autópályán az autók gyorsan haladnak.
Szinte mindannyian hallottunk már olyan esetről, hogy a gépjármű üzembentartója azért kényszerült útdíjfizetésre, mert elfelejtette megváltani előzetesen az e-matricát. Hiába hajtott le az első adandó alkalomnál az autópályáról, a drága képfelvétel már el is készült. A pótdíjat pedig sajnos ki kellett fizetni eddig, ha tetszett, ha nem. Az idei évtől azonban enyhébbek a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, és a jó hír az, hogy nem csak a fenti probléma került orvoslásra.

2018. január 1. napjával módosult a Díjrendelet, változtak a hazai díjköteles úthálózat használatára vonatkozó szabályok. Lássuk, mik az újdonságok.

  • Az első nóvum azon jóhiszemű úthasználókat védi, akikben alapvetően megvan a fizetési hajlandóság, csupán figyelmetlenségből vagy tájékozatlanságból nem váltották meg előre matricájukat. A rendelet immár kimondja, az e-matrica megvásárlását megelőző 60 percben nem szabható ki pótdíj. Így a díjköteles úthálózatra lépéstől számított 60 perc áll a járművezető rendelkezésére, hogy úthasználati jogosultságot vásároljon, ha ezt korábban nem tette meg. Így a „véletlenül felhajtók” ebből a szempontból védelem alatt állnak. A matrica érvényessége gyakorlatilag visszamenőleges hatállyal a vásárlást megelőző 60. percben kezdődik.
  • Átalakultak a pótdíjmaximalizálás szabályai is. Bár korábban is ismert volt ez a fogalom, azaz hogy az adott időszakban keletkezett kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettséget két alappótdíjnak megfelelő összeggel lehetett kiegyenlíteni, a kérelem benyújtására nyitva álló határidő rendkívül szűk volt, mindössze 15 nap. Ezen intézkedésre immár 75 nap áll a rendelkezésünkre, és évente egy rendszámra vonatkozóan többször is előterjeszthető a kérelem.
  • Csökkent a különbözeti pótdíj mértéke. Ha a jármű az ellenőrzéskor díjkategóriájához képest alacsonyabb kategóriába tartozó e-matricával rendelkezik, az úthasználónak kisebb összegű pótdíjat szükséges fizetnie.
  • A korábbi 30 helyett 60 nap áll rendelkezésre az alappótdíj megfizetésére. Az új szabályozás több időt biztosít az ügyintézésre, például a kézbesítéssel kapcsolatos postai eljárás lefolytatására.
  • A nagycsaládos kedvezmény 4 gyermek helyett most már 3 gyermek után is igénybe vehető. E szerint a 3 gyermek után járó családi pótlék is alanyi jogosulttá teszi a kérelmezőket a részleges mentesség igénybevételére. (D2 díjkategóriába sorolandó járműre D1 jogosultságot vásárolhatnak.)
  • A napon átnyúló jogosulatlan úthasználat enyhébb szankciót von maga után. Amennyiben a naptári napon átnyúló jogosulatlan úthasználat első és utolsó észlelése kötött legfeljebb 60 perc telik el, két napi pótdíj helyett csak egy szabható ki. Ez a szabály abban az esetben bír relevanciával, ha az éjfél előtt megkezdett út éjfél után ér véget.
  • Egyszeri ügyintézés esetén a szolgáltatási díjat csak egyszer kell megfizetni. Vagyis, ha például rendszámelírás miatt korrekció válik szükségessé, az eljárási díj csak egyszer kerül felszámolásra és nem karakterenként.

A fenti változások mellett kiemelendő, hogy az e-matrica árak továbbra is változatlanok maradnak.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Sári Judit
  • Kategóriák: Közlekedés, Útdíj
  • Címkék: autópálya, autópálya matrica, bírság, közlekedés, útdíj
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2018. március 19. ( 4 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Mi az anyasági támogatás és kik jogosultak rá?
Következő bejegyzés Hogyan adjunk kölcsönt, ha vissza szeretnénk kapni?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Gergő egy neves magyar cégnél dolgozik, mint területi képviselő. Munkakörénél fogva napjai jelentős részét autóban tölti. Szokásos munkavégzési helyein éves autópálya matricával rendelkezik, ám nyáron többször előfordult, hogy kollégája szabadsága alatt, helyetteseként számára új területek menedzselését is átvállalta. Így fordulhatott elő, hogy rutinosan felhajtott egy díjköteles útszakaszra, majd a célállomáson jutott eszébe, hogy matrica nélkül közlekedett. Mit lehet tenni ilyen esetben? Vagy már késő bánat?A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép