A következőkben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy mire kell figyelniük a gépkocsi tulajdonosoknak a tél elmúltával.
A tél komolyan megviseli az utakat is, a kátyúk nagy része Magyarországon azért alakul ki, mert az aszfalt nem bírja a négy évszak okozta megpróbáltatásokat: a nyári meleget és a téli fagyot. A kátyúk és más útegyenetlenségek az autók futóművében tehetik a legnagyobb kárt. A jó idő beköszöntével (ha a hőmérséklet tartósan meghaladja a hét fokot) szerencsés esetben amúgy is sor kerülne a téli gumi nyárira cserélésére. Ilyenkor érdemes komolyabb vizsgálatot végezni. A leginkább szembetűnő a gumiabroncsok kopása, illetve a kopottság egyenetlensége. Utóbbi esetben egyértelmű, hogy valami baj van a futóművel: állítani kell azt, vagy a lengéscsillapító érett meg a cserére.
Sajnálatos módon hazánkban még mindig a jóval olcsóbb, ugyanakkor környezetszennyező sót használják síkosság-mentesítésre. A só nem csak a környezetre ártalmas, de kikezdi a fémet is, így ártalmas a karosszériára is. Érdemes ezért átnézni az autó karosszériáját, látható-e korrózióra utaló jel valahol. Az autó külsejét, így az alvázát is magasnyomású vízzel kell átmosni, majd gondoskodni az alvázvédelemről. Ne feledkezünk meg a motortérről, melynek tisztítása szintén szükségessé válhatott. Az akkumulátor ellenőrzését mindenképpen végezzük el.
Minden gépkocsi-átvizsgálásnál, így most is tanácsos ellenőrizni a motor működéséhez szükséges folyadékok (hűtővíz, motorolaj) szintjét. A szélvédőmosó tartályát azért hasznos nyári folyadékkal feltölteni, mert a téli ugyan fagyálló, de a nyáriban olyan adalék is van, melynek segítségével könnyebben eltávolíthatók a bogarak a szélvédőről.
Ha már amúgy is az autóval foglalatoskodunk, megejthetünk egy nagyobb takarítást is, hiszen a tél folyamán egész biztosan koszolódott a gépkocsi belseje is. Porszívózás, szőnyegtisztítás után ne felejtsük el szilikonnal átkenni a gumi alkatrészeket és a napsütés elleni védelmet biztosító szerrel ápolni a műszerfalat és a többi szem előtt lévő műanyag alkatrészt.
Bár még messze az igazi hőség, a légkondicionálóval felszerelt autók tulajdonosai ne feledkezzenek meg a klíma tisztításáról. Probléma lehet egyrészt az, hogy a klíma nem hűt, másrészt az, hogy hűt ugyan, de a kórokozók annyira elszaporodtak a rendszerben, hogy egy hosszabb hűs autózás gyulladást, allergiás reakciót okozhat.
A légkondicionáló karbantartásakor cserélni kell a pollenszűrőt, illetve megfelelő vegyszer használatával a teljes rendszert fertőtleníteni kell. Egyes klímarendszerek sajátossága lehet az, hogy a tisztítást csak szakember tudja elvégezni.
Igazán lelkiismeretes tulajdonosok az autó tárolásául szolgáló garázst is kitakarítják. Havas, latyakos időben az autó itt olvadt le a napi használat után, így tavaszra már minden bizonnyal szép kis kosz alakult ki a négy kerék körül a földön, valószínűleg kavicsot és más hordalékot is behordtunk a garázsba. Egy gyors söpréssel innen is ki lehet takarítani a tél maradványait.