A Vodafone Magyarország Zrt. 2022. július 11. napjától 2022. július 16. napja között fog informatikai átálláson átesni, amely következtében több szolgáltatásuk, köztük az online és személyes ügyintézés és értékesítés nem lesz elérhető.
A tájékoztató alapján az alapszolgáltatások, úgy mint az otthoni (vezetékes TV, internet, telefon) szolgáltatások és a mobilhívások indítása és fogadása, az SMS küldés és fogadás, az adathasználat, valamint a hibabejelentés a telefonos ügyfélszolgálaton elérhető lesz.
Tehát ha valaki ezen időszak alatt pánikolva hívná az ügyfélszolgálatot, hogy „ELTŰNT AZ INTERNET!!!!!!!”, az megnyugodhat, mert az ilyen jellegű panaszokra lesz ember, aki megoldást találjon – bár ugye ilyen jellegű panaszok meg nem lesznek, mivel az internetszolgáltatást nem érinti az átállás –, de például számlázással kapcsolatban nem lehet majd betelefonálni.
Mivel lehet enyhíteni ezen az öt napig tartó apokaliptikus időszakon?
Első körben a testi és lelki felkészüléssel.
Írjuk be előre a naptárunkba, hogy mikor lesz a nagy leállás, előtte gondoljuk át, hogy van-e valami olyan halaszthatatlan problémánk, ami nem fog tudni egy hetet várni. Az átgondolást követően pedig intézkedjünk az ügyekben, még a leállás lelőtt.
Vezetékes szolgáltatások
A cég felhívja a figyelmet, hogy a vezetékes szolgáltatások körében mindenki intézze el az aktuális számláinak a befizetését lekésőbb 2022. július 6. napjáig. Ezzel összefüggésben kifejezetten kérik, hogy 2022. július 6. napjától 2022. július 16. napjáig ne történjen számlabefizetés.
Ha valaki szereti megőrizni a korábbi számláit (ami egyébként mindenkinek ajánlott tevékenység), az 2022. július 8. napjáig töltse le a MyVodafone alkalmazásából, mert 2022. július 9. napjától a korábbi számlák nem lesznek elérhetőek.
Az átállás után minden ügyfél új számlafizető azonosítót kap (az a számsor, amit az utaláskor a közlemény rovatba kell írni), amelyről a szolgáltató e-mail, illetve SMS útján fogja tájékoztatni ügyfeleit. Ez azért fontos, mert az átállást követően nem lehet majd összevontan fizetni a számlákat, tehát, aki több azonosítóval is rendelkezik (mert például van vezetékes és mobil szolgáltatása is), annak figyelnie kell majd a befizetéseknél, hogy megfelelő azonosító kerüljön feltüntetésre a számlarendezés során.
Mivel egy ideig a számlák befizetése nem lesz lehetséges, valamint a számlák megküldésében is lehetnek esetleges fennakadások, így a számlák befizetésének határideje is meghosszabbításra kerül. Aki az elektronikus számlázás miatt E-pack kedvezményt vehetett igénybe, annak ez az opció az átállást követően sem veszik el, hanem automatikusan jóváírásra fog kerülni, mint korábban.
Mobil szolgáltatások
A tájékoztató alapján, a mobilszolgáltatások kapcsán is felhívják a figyelmet arra, hogy az esedékesség váló számlák befizetését az ügyfelek igyekezzenek 2022. július 11. napjáig rendezni. Az átállás alatt a számlákat csak postai csekkel vagy átutalással lehet majd rendezni. A feltöltőkártyások viszont megnyugodhatnak, mivel az ATM-en keresztül történő feltöltés, a leállás alatt is üzemelni fog.
Felhívják a figyelmet, hogy azok a feltöltőkártyás ügyfelek, akiknek az éves adategyeztetése ebben az időszakban esedékessé válik, még a leállás előtt végezzék el mihamarabb.
Fontos, hogy a mobilinternet szintén nem lesz külön vásárolható az applikáció keresztül.
Akinek tehát előre látja, hogy fogyóban van a mobilinternete, az ne habozzon és vegye meg a plusz gigabájtokat, mert a leállás alatt erre nem lesz lehetőség. Az pedig nyilvánvalóan nagyon bosszantó tud lenni, amikor a nyaralásos képeket nem láthatja a teljes közösségi média azon nyomban az Instagram oldalon.
Egyéb fontos tudnivalók
A vezetékes szolgáltatással kapcsolatos webshop, online leadott rendeléseket – ha új vezetékes szolgáltatást vagy médiaeszközt szeretne az ügyfél megrendelni – online 2022.06.24-ig vagy személyesen 2022.07.07-ig teheti meg.
- július 11. napjától 2022. július 16. napjáig egyáltalán nem lesznek elérhető a mobil előfizetéssel kapcsolatos webshop és az online leadott rendelések. Erre tekintettel az új SIM kártyát, illetve készüléket legkésőbb 2022.07.06. napjáig kell megrendelni hogy még időben kiszállíthassák.
A My Vodafone online ügyfélszolgálat, My Vodafone alkalmazás nem lesz elérhető, valamint a Vodafone weboldalon nem lesz elérhető az ügyfelek számlája, szolgáltatása.
A fenti időszakon belül a meglévő vezetékes szolgáltatások módosítása nem lesz lehetséges, valamint streaming és kiegészítő TV szolgáltatások megrendelése sem.
Nem lehet majd módosítani a meglévő mobil előfizetéseket, mely vonatkozik a szerződéshosszabbításra és a tarifacsomagváltásra is. Nem lesz lehetőség az adat- és egyéb kiegészítő opciók vásárlására, valamint a roaming szolgáltatás aktiválásra.
Fenti időszakban nem lesz elérhető a mobil és vezetékes számlázással kapcsolatos online és személyes ügyintézés, az eszközökkel/készülékekkel kapcsolatos ügyintézés (szerviz, kárrendezés, biztosítás), valamint a mobilvásárlás (autópálya matrica, parkolás, lottó).
- július 11. napjától 2022. július 16. napjáig nem lesz elérhető sem a Vodafone TV, sem pedig az Easy Rider alkalmazás.