Elállási jog 2

Egy férfi hason fekve laptopot használ.

Ügyfelünk nagy értékű elektronikus szájápolási terméket rendelt meg interneten. Rövid használatot követően a termék elromlott, használhatatlanná vált. Ügyfelünk vissza kívánta küldeni a terméket javítás- vagy csere céljából, de a forgalmazó elutasította arra hivatkozással, hogy higiéniai terméket nem köteles visszavenni, javítani pedig nem tudja, mert nincs magyarországi szervizre lehetőség. 

Ezen a ponton bekapcsolódva rövid idő alatt tisztáztuk a forgalmazóval, hogy a vásárló elállási joga ezúttal nem a távollévők közötti kereskedelmi szabályokon, hanem a hibás teljesítésen alapul. Miután a forgalmazó számára világossá vált, hogy egy perben a bizonyítás őt fogja terhelni, és mindez milyen költségeket jelent számára, azonnal intézkedett a termék visszavétele és a vételár visszafizetése iránt.